[OT] Microsoft i samarbete med polisen mot fildelare...

Fokuspokus

Aktiv medlem
Senast redigerad av en moderator:
Hejja Microsoft, om det inte varit aprilskämt hade det varit bra. gött att köra Mac med laglig Os X. (:

troligen aprilskämt, äre inte det, ja det berör inte mig. man kör ju inte det där hemska winows ändå :D

För att vara så hemskt så är det ändå förvånansvärt många som står ut med Windows.

det är för att de inte vet bättre :D för att de inte prövat andra och för att vissa windows användare, som sägs vara duktiga/erfarna slår in lögner i folk :D

senast på mikrodatorn.dig.se, deras webbtv, där krönikör från pcforalla.idg.se sitter o säger att OSX är inkompatibelt med mycket, t.ex. bankID och handelsbankens internetbank osv. vilket är ren bullshit. sånna som utalar sig innan de ens googlat eller testat själva :D:D det ironiska är ju att han i samma byggnad har redaktionen för deras systertidning, macworld, han hade lätt kunnat gå 10 meter o frågat "funkar detta på mac" istälelt för att gissa :D

det hemska med detta, även om det till 99,999999% säkerhet är ett skämt, är att det inte alls är omöjligt senario att microsoft lägger in sådant program i sitt operativsystem. men skulle det komma ut skulle det bli ramaskri, precis som det blev när de sa att de nog skulle införa palladium, men det kom ju inte då det blev världens uppståndelse när de sa det :D

Mikrodatorn... Jo, det är ju en bra tidning. Den passar ju på samma hylla som Illustrerad Vetenskap och Aftonbladet.

Det finns en väldigt stor poäng i att använda ett OS som de flesta "normala användare" använder. Men den har de flesta anti-Microsoftanhängare aldrig riktigt begripit.

Ekfeldt skrev:
-------------------------------------------------------

> ...scannar datorer efter de vanligaste
> fildelningsprogrammen.

Fildelningsprogrammen är ju inte olagliga i sig, det är ju vissa grejjer som man delar som är det.

Om det inte var ett aprilskämt.

/Adam

JT skrev:
> Mikrodatorn... Jo, det är ju en bra tidning. Den
> passar ju på samma hylla som Illustrerad Vetenskap
> och Aftonbladet.
>
> Det finns en väldigt stor poäng i att använda ett
> OS som de flesta "normala användare" använder. Men
> den har de flesta anti-Microsoftanhängare aldrig
> riktigt begripit.

o den poängen är? piratmjukvara kan det ju inte vara, då det finns lika mycket för mac. där äre till o med lättare, inget crack eller liknande. skulle vara vissa enskilda spel då.

Baltazar skrev:
> o den poängen är? piratmjukvara kan det ju inte
> vara, då det finns lika mycket för mac. där äre
> till o med lättare, inget crack eller liknande.
> skulle vara vissa enskilda spel då.

Är du programvaruutvecklare så har du en mycket större kundkrets. Är du mjukvarukonsument så har du mycket större programutbud.

Svårare än så är det inte. Och det är ju inte för att Windows i sig skulle vara bättre rent tekniskt än något annat OS, det kunde lika gärna vara OSX eller nån Unixvariant (vilket iofs OSX oxå är) som var det vanligaste.

Hade Mac haft större marknadsandel så kan jag lova dig att även dom hade kopieringsskyddat mjukvaran och "vissa enskilda spel" hade funnits till Mac istället.

jo, visst finns fler program, men ska jag vara ärlig så äre ju så att i många fall på windows, så finns det säg 100 prgram att välja på, av dessa är det bara runt 10 st som är riktigt bra. till osx kanske det bara finns en 20 st att välja på, emn av dem är nästan hälften riktigt bra.

kan ju säga att sen jag bytte till osx, så har jag inte kännt mig begränsad i särskilt mycket. nu spelar ja ju extremt lite, eller inte alls, men ändå. de stora spelen finns ju för mac, OM man nu skulle vilja spela

Tillbaka
Topp