(ot) midnattsloppet 09

Globalistic

Aktiv medlem
(ot) midnattsloppet 09
Några happyiter som ska springa på lördag? Hyr känner man igen er så man kan heja på er?

Själv skulle jag springa men har vrickat foten.

Om det är någon som vill springa i mitt namn (fast att man egentligen inte får det) får gärna springa istället för mig kostnadsfritt. Det enda kravet är att ni springer på en bra tid ;)

pm/a

(ot) midnattsloppet 09
Jag tog mig igenom på knappa 45 min. Fick problem med foten mot slutet. Blev fälld av en med löpare på kullerstenen i hammarbyhamnen. Är mer blåslagen efter ett midnattslopp än efter hela årets skogscykling sammantaget. Man får nog hålla sig på cykeln.

(ot) midnattsloppet 09
Tog mig runt på 47 min. Hamnade i startgrupp 7 (sista) då jag var sent ute, satan vad trångt det var. Fick springa i zick-zack i 10km, eller snarare 11km.

(ot) midnattsloppet 09
Själv sprang jag på 53:08
Då det började regna innan start så ville jag inte ställa mig i startfållan och bli blöt så jag hamnande bland de sista i min startfålla(2)
Så det blev en massa zickzackande och trottoar löpning för att någorlunda hålla eget tempo.

(ot) midnattsloppet 09
Årets lopp var visst fullbokat när jag skulle anmäla mig så jag ställde upp som funktionär istället. Blev stationerad på St Paulsgatan ca 50-100 meter efter svängen från Götgatan. Jeflar vad folk det blev överallt. Imponerande att se Kenyanerna i täten som dök upp där redan efter ca 27 minuter.

En annan mindre rolig incident var när en tjej segnade ner på St Paulsgatan med ngn allergisk reaktion och svullen tvunga, hon var helt likblek. Fick kontakta sjukvårdare och fick guidning via telefon hur man skulle göra innan sjukvårdarna dök upp efter ca 10 minuter. Efter ytterligare ett gäng minuter hade vi lyckats få dit en ambulans som kunde tråckla sig genom folkhavet via Götgatan osv. Det var långa minuter. Iaf, man fick sig en tankeställare om motionslopp med mkt folk på som ska trängas på en relativt liten yta.

Senast redigerad av en moderator:
(ot) midnattsloppet 09
Ska springa i Göteborg på lördag. Siktar på att komma under 40 min, men har inte löptränat så mycket på sistone så vi får se om jag klarar det på vilja...

(ot) midnattsloppet 09
Jag sprang in på in på 42:04, det blev mycket zickzackande i början men sen sprack det upp rätt bra och det gick att hålla skapligt tempo, startade långt bak i grupp 1c.

(ot) midnattsloppet 09
Tillbringade kvällen på BigBen, vi var ett gäng som hejade på
alla duktiga som sprang. Har träningsverk i huvudet efter många
Guiness.

Tillbaka
Topp