[OT:] Mobil Nokia 6110 Navigator

bigfish

Ny medlem
Någon annan som investerat i denna gps-mobil?
Ägt min en vecka nu och tycker gpsen funkar över förväntan.

Route66 Norden är förinstallerat och helt gratis som jag förstår det, skulle va skoj med terrängkarta också, någon som vet om/var det i så fall finns att tillgå?

Glömde klammer..

Senast redigerad av en moderator:
Nokia 6110, Smartcom GPS och gröna kartan funkar finfint ihop. Dock bara med extern BT GPS i den version av SC GPS jag har. Bilnavigering funkar klockrent.
Köp mobilen och sedan finns allt du behöver i mörka vrår på internet (eller att köpa för den delen).
Batteritiden är på minuskontot, annars är det en klockren mobil som gör mycket av vad N95:an gör (och vissa saker som N95:an inte gör).

Inte särskilt OT!

Håller med Cakeman. Trevlig lur, väldigt smidigt att ha koll på var man är, och sen maila/sms:a/mms:a/usb:a/blåtanda sin gps-karta efter turen. Finns också en smidig gratis google maps-applikation med karta/satellitvy som hämtar position via gps:en.

Några dumma buggar i telefonen irriterar, men de löser man säkert genom en firmware-uppdatering. Den dåliga batteritiden är nog svårare att åtgärda. Efter några timmar med internetstödd gps-navigering och mp3-lyssning lägger min 6110 ner verksamheten. På så sätt bättre för svettolek än rejäla distanspass alltså, även om själva luren passar bättre för mötesrum än lera.

Vem ringer Nokia och föreslår gruppköp av en custom-6110? Större skärm, styrfäste för cykel, stöd för några vanliga trådlösa hastighets-, puls- och kadenssensorer och förstås ett rejälare batteri. Varför inte i en gummiklädd XTR-version och en aero-slick Campa Record-version?

Tillbaka
Topp