[OT]muskulös hund

jhonscott

Ny medlem
[OT]muskulös hund
hallå igen , la in en fråga nyss om att cykla med hund, fick bra svar och ideér,tack

vet att detta är en mtb sida ,men många verkar cykla med sina hundar

och jag undrar om ni ger dom "kosttillskott" eller annan bra muskelbyggnad,
då ni kör mycket träning,

tackar för svar och ännu mera tips,

har en staffordshire bullterrier

Edit by AJ: OT

Senast redigerad av en moderator:
[OT]muskulös hund
Har kört en del DH/FR med en staff och vanlig mat hemma ta med sig vatten e ett ganska vettigt tips, för att slippa vattenskål mm i ryggan lärde jag henne dricka ur vattenflaska. Smutt.
Tror inte du behöver kosttillskott till din hund, är uppväxt i jaktfamilj meds många hundar och kan aldrig minnas att trotts att dom kanske sprang flera mil på en dag så behövde dom ngt "extra" mer än lite matrtester som blev över ibland. Ha dock koll på tassar/trampdynor. Vanligt vaselin är utmärkt om det blir sprickor i trampdynorna.

Lycka till med din "nanny dog" =)
Kan läsa mer på http://www.ssbtk.net/ om du vill åxå.

MVh.

[OT]muskulös hund
Och tänk på att hunden bör få vila emellanåt. De känner ju inte efter själv utan vill ju med även om de blöder. Så du får tänka lite åt dem. De repar sig bra och bra vanlig hundmat i kombination med sunt förnuft ska nog bli alldeles utmärkt. Alltså, inga långa episka turer direkt. :)

[OT]muskulös hund
Du vill alltså bygga muskler på din hund? Inte bara att den skall må bra, få god motion, leva länge, vara glad och trevlig etc? Jag tycker det låter helt sjukt korkat. Men jag hoppas att jag missuppfattat saken helt åt fanders?
Hursomhelst bör det väl inte vara problem att få en normalt gödd Staffordshire muskolös med motion? Kan ju inte påstå att de har bra anlag för fetma direkt heller.

Senast redigerad av en moderator:
[OT]muskulös hund
Den här rubriken ska väl ändå ha [OT] först va?

För att svara på frågan. Nej inget kosttillskott
Ebba får lite mer käk när det motioneras mycket. Vare sig det är cykling, sökande eller bara vara ute och leka mycket.
Muskler bygger hon ganska fort, hon är synbart mer muskulös och deffad under cykelsäsong! :-)

[OT]muskulös hund
Det finns två vägar på den här diskussionen.

Du får nog definiera vad du menar med att "bygga muskler" menar du på det ena viset hoppas jag någon kommer hem, skjuter din hund och avrättar dig med samma kula, för att du ens tänker i de banor.

Det andra sättet är att du faktiskt bara vill din hund sitt bästa, men då behöver du inte tänka på kosttillskott och annat, köp ett riktigt bra foder som passar din hund. t ex Hills eller Royal Canin gå till en veterinär och prata med dom vad som passar hunden och vilken form av motion han/hon får. Då det oftast finns personer med lite mer kunskaper om näringslära osv än i djurbutikerna, som sist jag kika inte har någon medicinsk utbildning.

Men ett extra energirikt foder behövs i de flesta fall inte, vi har en 3årig riesenschnauzer som är i ständig tävlingsform som äter vanligt foder, större muskler gynnar i de flesta fall inte hunden, dom vill ju helst bara kunna orka länge.

[OT]muskulös hund
Muskelösa hundar ser fräna ut.
wendy1.png

[OT]muskulös hund
varför ha en muskulös hund? ska du ha den till cykling, ta med den på cykling å träna kondisen på hunden. vanlig mat och vanligt vatten på de. hundmat å vanlig husmanskost mår hundar bäst av.

[OT]muskulös hund
Japp. Bygger du muskler på den för musklernas skull, så följer jag med Captain hem till dig.

Staffar blir, som sagt, muskulösa "av sig själva" och om det inte duger ska du inte ha hund!

[OT]muskulös hund
Äsch, jag brukar låta hunden attackera några svindyra träd som kommunen har planterat i parkerna. Det är visst teh shiznit nuförtiden. Och min staffordpitbullterrierwarrior blir sjukt aggro och stor av det. Då får jag respekt.

[OT]muskulös hund
skaparn skrev:
-------------------------------------------------------
> Äsch, jag brukar låta hunden attackera några
> svindyra träd som kommunen har planterat i
> parkerna. Det är visst teh shiznit nuförtiden.
> Och min staffordpitbullterrierwarrior blir sjukt
> aggro och stor av det. Då får jag respekt.

HAHAHAH...fett med cred jao!

Jag har ingen hund än och håller fullständigt med er andra.
Tycker att hela den sidan jag visade är rätt vriden. Men den finns där, så jag visade den.

Peace and love

[OT]muskulös hund
Vill man att hunden ska hänga med och cykla kan väll inte muskler i överflöd vara något bra?

Annars borde ju weightpulling eller vad det nu kallas ge en biffig hund...
yodawpbyval1.jpg

[OT]muskulös hund
jhonscott skrev:
-------------------------------------------------------
> jag undrar om ni ger dom "kosttillskott" eller
> annan bra muskelbyggnad,
> då ni kör mycket träning,
>
> har en staffordshire bullterrier

Sällan har väl ett inlägg luktat så mkt tribaltatueringar som detta.. ha ha!

[OT]muskulös hund
Orkar inte lägga för mycke i och kommentera frågeställningen och ger en 1+ till rippa .
Fast jag har en hund med anlag för muskler som det säg här annars och ja jag cyklar med henne sen w.p träning dvs hon drar kedjor inte tävlat än, hon får vatten efter behon och hon äter vanlig hundmat när hon är hungrig samt lite göttans matrester ibland..
Värd och märka att *lilla Ronja är mera muskulös (vad det nu har för betydelse) än vad andra tikar är i hennes ålder och en del hanar. då räknas inte alla dom här feta skräpavel blandisar som florera runt överallt annars i det ganska land ....

Värd och märka att inläggs havare har inga tribaler men dock rakad (på huvudet)..

//svein

Tillbaka
Topp