Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Va!? Indiana Jones? På historielektionen tittade man väl ändå på Life of Brian, i alla fall om man är ung nog att ha gått i skolan efter dess tillkomst? En mer vederhäftig källa till historiska fakta kan näppeligen finnas.Men! Skolkade ni från historielektionerna? Bägare! Han valde fel bägare. Den utsmyckade bägaren, Indiana valde rätt. Jag förmodar att detsamma gäller om man väljer det utsmyckade korset, en omedelbar förintelse, swosh bara! Såvida det inte är en myt, vad säger Koltrasten?
Nu är det väl ändå Monty Python and the Holy Grail du tänker på?Va!? Indiana Jones? På historielektionen tittade man väl ändå på Life of Brian, i alla fall om man är ung nog att ha gått i skolan efter dess tillkomst? En mer vederhäftig källa till historiska fakta kan näppeligen finnas.
Jag diskuterade bara filmer som jag tittat på i skolan på historielektioner. Men det är klart, Monty Pythons inflytande på inom historieämnet slutar inte med den filmen så Holy Grail kan absolut vara ett lämpligt komplement om man tittar lite (för?) djupt i bägaren.Nu är det väl ändå Monty Python and the Holy Grail du tänker på?
Inga bägare i Life of Brian
Roslagsborna menar du?ryzzland? Ni menar ÖstFinland? ;)
ÖstSverige.ryzzland? Ni menar ÖstFinland? ;)
Dags att ge killen i kolt rast?2. "Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg"!
Kajsa Varg, som var adelsdam, behövde knappast knussla på råvarorna. När hon skrev sin berömda kokbok ifrån 1700talet, var recepten väl förankrade i den etablerade kretsens skara. I själva verket var ordalydelsen följande: "Man tager vad man behöver".