[OT] Nån som kan polska?

Supertramp

Aktiv medlem
[OT] Nån som kan polska?
Förra ägaren fick detta brev gällande den bil jag köpte av honom i början av Juni. Någon som fattar vad det handlar om? Vägavgift? Bilen har varit på Runmarö i Stockholms skärgård sedan i juni. Kanske bedrägeriförsök?
20190727_150634.jpg

Senast ändrad:
[OT] Nån som kan polska?
Verkar vara en försäkringsutbetalning. Betalas ut till förmyndigad person.

Ska kolla vidare med level 2 i polsksupporten med bara.

Du kanske ska editera bort namn o adress på brevet.

[OT] Nån som kan polska?
marr sa:
De två första är utbetalda ochden tredje ska betalas ut.
Så mycket som jag förstår är första hela summan, andra raden är en del som var betald ut redan tidigare och tredje är resten som skickades 11 juli till "förmyndigad person". Ser ingen uppmaning i texten att göra nåt, svara osv, bara en information (men jag kan inte polska speciellt bra och vet inte bakgrunden, så fattar inte varför skickade de brevet till dig eller var är det för ärende).

[OT] Nån som kan polska?
Jag är bra på polska. Det första är betalning för gubbar du legat med och resten är förskott för nya gubbar. Som bonus om du sköter dig får du en ny cykel av premiumklass när jobbet är klart.

[OT] Nån som kan polska?
Hasse#7 sa:
Jag är bra på polska. Det första är betalning för gubbar du legat med och resten är förskott för nya gubbar. Som bonus om du sköter dig får du en ny cykel av premiumklass när jobbet är klart.

Är du helt nykter? Lögnare där. Det handlar ju om att den nya ägaren ska betala det ytterligare beloppet till den gamla ägaren för att slippa råka illa ut!

Tillbaka
Topp