[ot] nattjobb

pettter

Ny medlem
[ot] nattjobb
nån mer än jag som jobbar natt?

08.00 hem och sova någon timme och vänta på att schenker kommer och knackar på dörren. sen bygga cykel. trevlig timing eftersom detta är sista passet sen ledig 6 dagar. hoppas på fint väder i sthlms-trakten...

[ot] nattjobb
Skulle man kunna säga ja :)

Sitter och käkar havregrynsgröt sista timmen på mitt (tv hemliga) nattjobb såhär sista timmen. Börjar bli lite seg i kolan.

[ot] nattjobb
Jag jobbade 13-timmars-pass varannan vecka en sommar, 17-06. Det slet hårt på kropp och liv och man fick inget vettigt gjort under de lediga veckorna. Dessutom tjänade man typ 90kr / timmen inkl OB.

Sorterade post i terminalen på Kruthusgatan runt sekelskiftet.

Senast redigerad av en moderator:
[ot] nattjobb
Håller med petter på allt utom slitet, efter 7 år ständig natt på Arlanda så kan jag inte klaga, riktigt mysigt att se vanliga knegare stå och skrapa rutor när jag parkerar för att gå och lägga mig.

[ot] nattjobb
Jobbade 3skift på ericsson i kumla i slutet på 90talet, riktigt bra lön men dygnsrytmen blev ganska rubbad. Var en hel del partyvilliga brudar som jobbade i samma skift så det var rätt skön stämning ändå med diverse utflykter på helgerna

[ot] nattjobb
Så länge man bara kör natt så kan det vara rätt skönt när man väl kommit in i det. Det jobbiga blir (för min del iaf) när man måste jobba fler en ett skift, det sliter och är mycket tråkigt.

[ot] nattjobb
Går 3 skift och hatar verkligen nattveckorna. Har jobbat skift i 14 år, olika varianter men nu är natten ett helvete. Diskuterade det lite med folk på jobbet och nästan alla har mer eller mindre problem om man inte nybörjat och är ung och pengakåt.
Om en timma börjar jag....

[ot] nattjobb
>Brukar jaga bovar och rädda folk i nöd om nätterna. Ser det inte så mycket som ett jobb utan mer som >min plikt.

Tydligen fler som spanar bus!

Någon annan som sett Batman och Robbin spanandes på taken!?!.. japp! den ena hade faktist slänkappa med batman skärnign..hehe skulle varit snabbare med kameran..

(ps de spanar på den del av taket som brann i henriksdalringen för halvåret sedan eller så)

appro på ingenting så har jag rätt mkt bilder från nationaldagsspelen då jag testade min nya 200 om ngn deltog o vill ha.... :P

Bilagor

• nightshot_1015.jpg
    nightshot_1015.jpg
    22.6 KB · Besök: 24
  • nightshot_1016.jpg
    nightshot_1016.jpg
    31.1 KB · Besök: 19
  • nightshot_1017.jpg
    nightshot_1017.jpg
    14.7 KB · Besök: 19
  • nightshot_1018.jpg
    nightshot_1018.jpg
    13 KB · Besök: 21
  • nightshot_1019.jpg
    nightshot_1019.jpg
    16.4 KB · Besök: 21
  • nightshot_1020.jpg
    nightshot_1020.jpg
    14.9 KB · Besök: 19
  • nightshot_1022.jpg
    nightshot_1022.jpg
    30.9 KB · Besök: 19
Senast redigerad av en moderator:
[ot] nattjobb
Jobba skift e oslagbart! Vid tillfälliga kommenderingar i dagtjänst håller jag på att gå sönder... hur fan får "vanliga" människor ihop det? Man hinner ju ingenting, och att sen bara cykla på helgen...

Tillbaka
Topp