[OT] New York, vad får jag inte missa för cykelrelaterat?

fredrick

Aktiv medlem
Hej
Spenderar 4 dagar på Manhattan och undrar vad det finns för roliga cykelkaféer, cykelaffärer etc som är ett måste att besöka?

Hejsan,
Om vädret tillåter så är det faktiskt trevligt att hyra en cykel och cykla runt i Central park. Man kommer ju en bit. Bra cykeluthyrningsställe som inte har rövarpriser är Instabike nära hörnet av 9 av. och 58:e gatan.

/Jari

Varför tror alla alltid att det ska finnas nåt ascoolt cykelrelaterat så fort man lämnar svedala? Göteborg har bättre cykelaffärer och bättre fik är NY

Hyr en hoj och kör högervarv i CP, och sen ner längs med Hudson till Battery park. Därefter kan du skippa Manhattan cykelmässigt.

4678CEE1-BB9D-4F88-A90D-0ADCCC853C09.jpeg

Ska man cykla landsväg med start/mål Manhattan är en dagstur upp till Bear Mountain och tillbaka ett sätt att se lite av omgivningarna och annat än asfalt och betong.

Har bott på Manhattan ett år och besöker ofta. Trodde det skulle finnas gott om mtb-relaterat i krokarna, men oj vad jag hade fel. Det är helt meningslöst att försöka hitta några bra butiker för den sortens cykling. Inte ens Brooklyn Machine Works finns kvar.... Byggde en trail-hoj för att roa mig med under tiden, men fick beställa allt online och sen var det extremt tunnsått med cykling i krokarna. Du måste ta pendeln norrut utmed hudson eller dra upp till Catskils för något som är värt cykling.
Vad gäller landsväg så kan det finnas lite mer, fast oftast mer fixie-fokuserat.

Tillbaka
Topp