OT: Nintendo DS Lite eller psp ?

calobra

Ny medlem
Suget från barnen har växt. Men vad ska man satsa på?
Själv kan jag ingenting om den här världen.
6 år gammal - vad passar? Spela i bilen och på tråkiga platser, impa lite på kompisar är väl vad som gäller. Lätt att hitta (billiga) spel utan blod bör det väl vara. Bilar, skateboard, BMX, LEGO StarWars etc.

Är man 6 år nu är man snart 8 och mer avancerad så de barnsligaste går bort.

Det enda jag vet är att Nintendo har sålt överlägset mest så det är väl större chans att kompisar också har en DS. Då kan man låna spel av varnadra och kanske spela ihop.

nintendo leder väl ligan i spel utan blod.
men bilar, skateboard osv är väl kanske inte det stora. Men mario, sonic, trackmania ds. osv.
mycket småroliga saker med touch skärmen. rayman raviing rabbids är alltid skoj.

Nintendo är mest säljande i världen. de har sina Mario och andra klassiker spel.

PSP kör sina klassiker GTA etc. PSP har mera våldsamma spel. Och om jag inte missminner mig så har PSP sämre batteritid än DS.

Personligen så tycker jag om DS bättre dels för den har 1 pekskärm och skönare att hålla i.

Vad kompisarna har är ju tveklöst ett argument...
Batteritid också

Finns väl billaddare DS. Finns det till psp också?

Tydligen är chippade och flashade psp "the shit". Enkelt att tanka ner filmer och spel till minnet.

Måste man ha fysiska spel för Nintendo?

ds är väldigt enkelt. r4 kort. så är det bara att installera på ett litet flash-minne som man sätter i kortet. Man behöver inte göra något med ds:et

Hade jag köpt något sådant för att säg köra nedladdade spel så kanske jag hade sagt att det fungerar utan minsta problem. Men man bör ju köpa spelen ändå.
Eller så köper man spel men laddar ändå in dom i sådan så man slipper ha massa kasetter med sig

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=498&xSec=1

rejser skrev:
-------------------------------------------------------
> ds är väldigt enkelt. r4 kort. så är det bara
> att installera på ett litet flash-minne som man
> sätter i kortet. Man behöver inte göra något
> med ds:et
>
> Hade jag köpt något sådant för att säg köra
> nedladdade spel så kanske jag hade sagt att det
> fungerar utan minsta problem. Men man bör ju
> köpa spelen ändå.
> Eller så köper man spel men laddar ändå in dom
> i sådan så man slipper ha massa kasetter med
> sig
>
> http://www.psxcare.com/product.php?xProd=498&xSec=
> 1

Självklart var det så jag menade... Ladda in de köpta kasetterna för att slippa ha dem med sig

Skulle satsat på DS med ovanstående argument. Köpte ett sådant åt grabben för några månader sedan och han grymt nöjd iaf.

När det gäller flashning / chippning så är ju DS:en grymt enkel som det skrivits tidigare. När det gäller PSP är det lite bökigare då man måste som jag fattat det hålla på med firmwall och nedgradera den osv osv för att få det att funka.

Har själv ett PSP och för ett barn skulle jag nog råda att köpa ett Nintendo DS eftersom spel utbudet är mycket bättre och mer barn inriktat än vad det är till PSP. Tror att man kan fippla med DSet så man kan spel homebrew historier med...

Tillbaka
Topp