[OT] Ny mobiltelefon

hannulan

Medlem
[OT] Ny mobiltelefon
Helt ointresserad av konsumentelektronik o så måste jag köpa en ny mobiltelefon. Hjälp!

Har badat med mobiltelefon (HTC Wildfire). Nu verkar batteriet ta slut väldigt fort, troligtvis måste jag köpa en ny.

Vad ska jag köpa (smartphone m så bra batteritid som möjligt, eller annan telefon där jag enkelt kan kolla mail o surfa lite utöver att ringa o smsa.)? Den bör kosta under 3000 kr.

[OT] Ny mobiltelefon
Samsung Galaxy S, Samsungs förra flaggskepp, är nere under 3000 kr nu. Skulle säga att det är mycket prisvärt, har ett par vänner som äger sådana och de är mycket nöjda.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=609185

Sen finns ju även HTC Wildfire S, uppföljaren till Wildfire. Den har Android 2.3 och till skillnad från original-Wildfire har den en separat grafikprocessor (om än en gammal och ganska slö, samma som sitter i HTC Desire). 2300-2500 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=829385

Senast ändrad:
[OT] Ny mobiltelefon
Smartphones har generellt ganska dålig batteritid. Det finns dock extrabatterier till många modeller som man sätter på på baksidan och som då gör telefonen något större, kanske kan vara något?

[OT] Ny mobiltelefon
Ja skulle satsa på en HTC igen om du var nöjd med den, köp en beg. På blocket så kommer du undan med runt halva nypriset..
Själv använder ja en xperia arc, är apnöjd med den, min första touch/smart phone men satan va tunn och härlig, skärmen e grym!

[OT] Ny mobiltelefon
Som sagt, om du inte vill vara rädd för att doppa telefonen så ta en Motorola Defy, jag är nöjd med min =)

Det är ju dock inte en värstingtelefon, men funkar helt ok för mig. Hyfsad batteritid, och jag tycker att GPS'en faktiskt är riktigt bra.

[OT] Ny mobiltelefon
+1 på defy. Rootar du den och stoppar in setvsel så kan du sätta processorn till 1 GHz och få den lite rappare, samtidigt som du får bättre batteritid då setvsel drar ner processorfarten när telefonens skärm är släckt. Jag har inte sett något negativt alls efter att ha stoppat in setvsel.

[OT] Ny mobiltelefon
+1 på Defy, har en sedan en vecka tillbaka och är mkt nöjd. Iofs min första smartphone så jag har inte ngt liknande att jämföra med.

[OT] Ny mobiltelefon
Hej
Var i liknande situation och köpte en begagnad Galaxy S för 2000 kr. Inte ångrat det en sekund. Topprestanda fortfarande och till ett mycket bra pris. Ganska lätt att få tag på sedan Galaxy S 2 kom ut och de flesta som säljs har garanti kvar!
/joel

[OT] Ny mobiltelefon
Tröttnade på min HTC Magic till slut och köpte en ZTE Blade för några veckor sedan för 999kr hos Conviq innan ICA Maxi fick in ett parti. Upplåsning görs gratis på nätet på ca 7 sekunder enligt guide på Swedroid.se.
Jag är mycket positivt överraskad. Jag hade tänkt ha den som en mellantelefon i väntan på att mobiltillverkarna börjar göra bärbara mobiler igen... Fullständigt idiotiskt att kalla 4" för "mobilt"! Efter två veckor så känner jag inget behov alls av någon uppgradering. Mer telefon för pengarna är omöjligt att få. Prestandan är jämförbar med Desire vilket säger en del om hur prisvärd den är.
Om den är slut på ICA, kolla då på swedroid.se efter 999kr-tråden under Blade-forumet. Där finns en länk till Conviqs webshop. Det är ett "studenterbjudande" men de kollar inte om man är student. Fick hem min på ett par dagar.

[OT] Ny mobiltelefon
Mycketvillhamer skrev:
-------------------------------------------------------
> +1 på defy. Rootar du den och stoppar in setvsel
> så kan du sätta processorn till 1 GHz och få
> den lite rappare, samtidigt som du får bättre
> batteritid då setvsel drar ner processorfarten
> när telefonens skärm är släckt. Jag har inte
> sett något negativt alls efter att ha stoppat in
> setvsel.

Bättre batteritid vore ju trevligt. Vad är att roota telefonen? Måste jag vara root för att kunna installera appen eller? Inte så bevandrad i android (men lite bevandrad i lite andra os för datorer).

[OT] Ny mobiltelefon
Norlin skrev:
-------------------------------------------------------
> Att roota innebär helt enkelt att man trixar till
> sig åtkomst till root, något man inte har som
> standard.

Som jag misstänkte, men hur gör man det då? Jag har inte ens sett nåt terminalfönster eller liknande i telefonen.

[OT] Ny mobiltelefon
Finns gott om guider på swedroids forum under motorola > Defy. Men för att robotar (roota) behöver man bara en alp (app) som heter något i stil med oneclickroot, sedan klickar man en gång så är det klart :)

Och ja, den har micro-usb.

Edit* Stavningskontroll har den med, men den ställer mest till det...men det kan bli rätt skoj ibland, därför sätter jag de rätta orden inom parantes :)

Senast ändrad:
[OT] Ny mobiltelefon
Sony Ericsson Xperia Active kommer tredje kvartalet:
Tröttsamt säljsnack på "svengelska":
Wahoo:s kit är ett exempel på tillbehör som funkar via ANT+:
http://www.wahoofitness.com/
Någon som provat med tex iPhone?
Funderar även på om det finns/kommer appar så den kan vara ett alternativ till Edge 705/800?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp