[OT] Nya nedskräpningstrenden - elsparkcyklar

Samma för mig för nån vecka sen, jag var på väg ut ur stan på cykelbana, höll ca 25. En elspark drar kontinuerligt ifrån, och de får väl gå max 20 om de ska vara lagliga. Tyvärr har väl polisen annat för sig…
Jag tycker jag ser för snabba tvåhjuliga elfordon mer eller mindre var och varannan dag när jag är ute och cyklar. För några dagar sen kom en lirare utan hjälm körandes på en cykelbana på en el-MC som säkert gjorde 50 km/h.

Jag tycker jag ser för snabba tvåhjuliga elfordon mer eller mindre var och varannan dag när jag är ute och cyklar. För några dagar sen kom en lirare utan hjälm körandes på en cykelbana på en el-MC som säkert gjorde 50 km/h.
Ja, det har blivit rena vilda västern. Ungefär bara för att det går på el verkar allt vara ok, ingen bryr sig.

Blev dock glad i söndags. Mötte tre st mopeder på min cykelrunda, samtliga eldrivna.
Kan väl vara en god idé att förbjuda tvåtaktsmopeder. Tvåtaktsmopeder är mycket oväsen för ingenting.

Blev dock glad i söndags. Mötte tre st mopeder på min cykelrunda, samtliga eldrivna.
Kan väl vara en god idé att förbjuda tvåtaktsmopeder. Tvåtaktsmopeder är mycket oväsen för ingenting.
Var väldigt många år sen jag såg någon kid på en 2T moped. Säljs dom ens längre?
Ibland ser man iofs nåt moppegäng nostalgiska gubbar 60+ puttra runt i ett moln av tvåtaktsrök. :)

Tillbaka
Topp