[OT] Nya nedskräpningstrenden - elsparkcyklar
Problemet är ju att elsparkcyklarna inte ersätter bilens primära användningsområde. De ersätter vanliga cyklar, promenader, och kollektivtrafik. Bilarna kommer att finnas kvar tills nån kommer på ett transportsätt som tar mig långa sträckor hela vägen a till b med en hel del packning.Jag är lika irriterad som er andra på problemen och farorna med elcyklar!
MEN… tänk även på att i grunden så är ju detta ett steg mot ett mer hållbart och trevligt transportsätt. Problemet i stan är ju egentligen att det är fullt med parkerade bilar och stora suvar som sprutar ut avgaser och bullrar.
Med tiden kan vi hoppas och anta att infrastrukturen och beteendet hos folk som använder dessa förbättras. Så kanske det blir riktigt nice sen.
Känns som att diskussionen lätt fastnar på samma nivå som när bilisterna kastar bananskal på cyklister för att dessa cyklar på vägen i brist på cykelbanor annars.
Och när vi ändå är inne på detta måste jag inflika att Stockholm är en KATASTROF vad det gäller prioritering och satsning på vettiga transportmedel. Men det visste ni ju redan. Så kanske läge att ta lite av ilskan som riktas mot bolagen mot politikerna istället.