(OT) Nytt ord för mig: "vision board"

Snuten

Aktiv medlem
Precis nu upptäckte jag en ordkombination som jag aldrig stött på tidigare, nämligen "vision board".

Förmodligen bekräftar detta att jag är på väg att bli en mossig farbror helt ur fas med min samtid, men men, det är som det är.

Det jag tänkte uppmärksamma här är hur jag spontant och lätt direkt börjar ironisera kring begreppet/metoden, trots att jag egentligen inte vet om det kanske trots allt är en väldigt bra och användbar arbetsmetod. Detta visar kanske att jag lärt mig något?

Vad säger ni om detta specifika begrepp och rent allmänt hur svårt det kan vara att sålla trams från bra ideer när man stöter på något nytt?

Det är ju OK att bli en mossig farbror, men man kan också sikta på att bli en neutral farbror utan åsikter om allt.

Just vision board är väl varken bu eller bä. Jag tycker mest att det verkar vara ett litet pyssel man gott kan roa sig med, men en del tror väl att det är lösningen på alla sina problem. Vem bryr sig. Gå vidare.

man kan lära sig en del om snömos hos dilbert....
.
IMG_1565.jpeg

Har egentligen ingen åsikt i frågan, men var tvungen att bildsöka:
Känns lite som klipp&klistra för mig.
1709314489846.png

Har aldrig hört talas om det och kommer låta bli att ta reda på vad det betyder tills jag måste. Vilket antagligen inte händer på ett tag.

Tillbaka
Topp