Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
LHelge sa:Här kommer ett recept på min bästa julöl.
toshiba sa:LHelge sa:Här kommer ett recept på min bästa julöl.
Jag insåg att det var dags att sätta igång om det skulle bli nån julöl, så jag kopierade ditt recept nästan rakt av, bytte ut havren mot lite råg som jag alltid gillar i ales, halverade sockermängden, och jag kommer nog att hålla igen på kryddorna och kanske tom torrhumla lite. Min OG blev dock mycket närmare estimatet och landade på 1.095, så jag hoppas jästen pallar med att jäsa ut den ordentligt.
Davewolf sa:Ale i allmänhet är bra då man kan jäsa det i rumstemperatur.
Bikzz sa:Har provat en hel del ölsats-bryggningar, även med en del små modifikationer och andra jäster & humle och så, men alltid tyckt att det verkar meckigt att göra det på riktig. Stout brukar bli bra, och koka och temperatur-reglera 20 liter i flera timmar verkar jobbigt. Men kanske dags att go all in och skaffa en massa prylar och köra allt från början, även Corneliusfat osv ...
Är det värt besväret ?
toshiba sa:Bikzz sa:Har provat en hel del ölsats-bryggningar, även med en del små modifikationer och andra jäster & humle och så, men alltid tyckt att det verkar meckigt att göra det på riktig. Stout brukar bli bra, och koka och temperatur-reglera 20 liter i flera timmar verkar jobbigt. Men kanske dags att go all in och skaffa en massa prylar och köra allt från början, även Corneliusfat osv ...
Är det värt besväret ?
Du måste gilla processen och arbetet för att det ska vara värt det. I slutändan blir det inte så mycket billigare än att köpa öl, så du får se det som en hobby som är gratis (förutsatt att du köpt öl annars).
Bikzz sa:Har provat en hel del ölsats-bryggningar, även med en del små modifikationer och andra jäster & humle och så, men alltid tyckt att det verkar meckigt att göra det på riktig. Stout brukar bli bra, och koka och temperatur-reglera 20 liter i flera timmar verkar jobbigt. Men kanske dags att go all in och skaffa en massa prylar och köra allt från början, även Corneliusfat osv ...
Är det värt besväret ?