[OT ontåpikk] Äckligaste Pizzerian

Schreddan sa:
Luthman Photography sa:
Hep sa:
Luthman Photography sa:
Det har pågått en viss debatt i norrort huruvida pizzeria Lilla Valentina är bra eller anus. Jag har testat två ggr och menar att det är anus, andra boende har provat flera gånger och menar att det är bra.

Antingen har du ett bra anus eller haft otur på Lilla Vallentina. Jag är inte säker på att jag vill veta vilket.

Hur som helst är de helt ok på pizzor och riktigt bra på kebab. Ingen är bra på styggelsen kebabpizza.

Jag har käkat kebabrulle och vanlig pissa. Ingen har imponerat. Så måhända har jag haft otur. Men jag brukar använda mig av Il forno nu när vi inte bor 300meter från Kristorante längre.

Du har ätit på Vallentina två gånger, jag har ätit där sen det öppnade (1994?). Det är fortfarande stället jag åker till om det ska ätas svenne-pizza i Walléntuna. Fast det kan ju vara jag som har ett anus till mun då. Men att de skulle platsa i den här tråden, njaaaa...

Edit örton: jaja antalet gånger har inget med saken att göra, Ville mest visa att du har fel genom numerär överlägsenhet.

Eller har du bara vant dig vid deras pizzor? Lite som att man till slut tycker om kaffe och sen inte kan vara utan?

Men nej, så hiskeligt vidrig var den ju inte. Bara sämre än jag räknat med.

Senast ändrad:
Jag vet att den här tråden handlar om äckliga pizzor men... bäste pizzan i Sverige och helt jävla hållkäftenbra och undrar om någon gör en bättre hittar du på:

http://mastio.se/

Limhamn, så det är snopet fö de flesta :)

Luthman Photography sa:
Eller har du bara vant dig vid deras pizzor? Lite som att man till slut tycker om kaffe och sen inte kan vara utan?

Men nej, så hiskeligt vidrig var den ju inte. Bara sämre än jag räknat med.

Jo så kan det ju vara... :)

För övrigt så är den äckligaste pizzan jag ätit (som jag kommer på nu) från pizzerian i Åre som ligger precis vid bron över till Holiday Klubb.

Atlas sa:
Jag vet att den här tråden handlar om äckliga pizzor men... bäste pizzan i Sverige och helt jävla hållkäftenbra och undrar om någon gör en bättre hittar du på:

Åh ja, lite för salt för min smak. Men jag vet ett ställe i Trieste som kan det där med pizza.
F.ö. går det att gå en lång omväg runt usla pizzaställen.

Bergsmannen sa:
Mathias B sa:
Bergsmannen sa:
Tycker nog Gazoline i Borlänge kvalar in, sjukt äcklig Calzone.

Det är synd för att det var ett riktigt schysst ställe för fem-sex år sedan. Men det fungerade inte att ha en vettig restaurang på den platsen så killen sålde.

Var det han från Australien eller Nya Zeeland?

Nya Zeeland var han från. Det var rätt kille på fel ställe.

Bergsmannen sa:
42Hz sa:
Bergsmannen sa:
Tycker nog Gazoline i Borlänge kvalar in, sjukt äcklig Calzone.

Den brevid den stora f*tb*ll*n i rondellen?

Just den ja.

Lustigt, en av det godaste pizzorna har jag ätit ett stenkast därifrån, tyvärr finns inte den pizzerian längre, glömt vad den hette men den var i samma hus som Hemköp Paradiset, verkar som det är nån presentbutik i den lokalen nu.

För att muntra upp, som Atlas försökte ovan, kan jag nämna att italienska hipster-pizzorna på Enzos i hornstull är riktigt goda. Börjar dock pa 120 kr och är i en skränig bar-miljö. Kan även rekommendera italienska pizzerian i stationshuset Nacka Station.

qma sa:
För att muntra upp, som Atlas försökte ovan, kan jag nämna att italienska hipster-pizzorna på Enzos i hornstull är riktigt goda. Börjar dock pa 120 kr och är i en skränig bar-miljö. Kan även rekommendera italienska pizzerian i stationshuset Nacka Station.

Snackar man hipsterpizza går det ju inte att undvika Omnipollos hatt på (typ) götgatspuckeln.

Pfaff sa:
Atlas sa:

Åh ja, lite för salt för min smak. Men jag vet ett ställe i Trieste som kan det där med pizza.
F.ö. går det att gå en lång omväg runt usla pizzaställen.

:)

Luthman Photography sa:
qma sa:

Snackar man hipsterpizza går det ju inte att undvika Omnipollos hatt på (typ) götgatspuckeln.

Gött. Jag blev sugen och åt middag på den i Nacka Station (Da Antonio e Lucia) nyss. Fyfan vad gott det är med bra pizza.

Hög tid att ta en update. Känns som att dåliga pizzerior blivit alltmer sällsynta. Det har ju ändå gått 13 år sedan trådstart.
Idag är det parma och ruccola överallt. Eller?
PS: Pizzeria Corona stängde för två veckor sedan. Den låg i Lugnets industriområde (y)

Hej.. Ni har tyvärr missat dom. För mer än 20 år sen, i Älvkarleby, beställde jag en pizza med bacon på, ja jag var hungrig som fan och fett mättar. Efter nääästan en timmes väntetid så kom den. Inte bacon, det var fläsk. Stekfläsk. Med raggen kvar på svålen. Pizzabagaren var alltså ute å slog ihjäl kvartersgrisen enkom för min beställning. Kymigt på fler sätt än ett.. Några år senare beställde jag en pizza Bolognese på ett hak i Älvdalen. Dom snitsade fram den med hjälp av sån här köttfärssås på burk. Den äter inte ens kvartersgrisen, men det blev bara kymigt på ett sätt den gången. Kvartersgrisen klarade sig big time, men jag fick lida big time... Faaaaan mvh borano20

Enda gången jag ätit en äcklig pizza är nog i New York, tomatsåsen smakade sirap blandat med ansjovis.
Det sämsta jag ätit i Sverige var när jag fick fel pizza i Lyckeby, beställde en med pepperoni på. fick en kababpizza med extra ost, extra kött, ost igen ovanpå köttet, ingen sås men med en en rejäl näve ruccola på.
Var något med det extremt feta ifrån all ost, det torra ifrån kebab utan sås och avloppssmaken ifrån ruccola.

Enda gången jag ätit en äcklig pizza är nog i New York, tomatsåsen smakade sirap blandat med ansjovis.
Det sämsta jag ätit i Sverige var när jag fick fel pizza i Lyckeby, beställde en med pepperoni på. fick en kababpizza med extra ost, extra kött, ost igen ovanpå köttet, ingen sås men med en en rejäl näve ruccola på.
Var något med det extremt feta ifrån all ost, det torra ifrån kebab utan sås och avloppssmaken ifrån ruccola.
Hej.. Gnällspik!! Slut på pepperoni, dom partykompenserar fett med annat!! Same, same but different... En massa kött och ost, eller stekfläsk?? Välj själv, hur svåååårt kan det vara!! mvh borano20

Här i Örebro finns det en pizzeria som har en pizza med spaghetti och köttfärssås. Enligt legenden ska den vara komponerad av en gäst som var så bakfull att han knappt kunde lägga ordern.
Hej.. Så i Örebro fixar man seklets bakfylla med en sån föda?? Jawzah, säger bara jaaaaawzaaahh!! mvh borano20

Här i Örebro finns det en pizzeria som har en pizza med spaghetti och köttfärssås. Enligt legenden ska den vara komponerad av en gäst som var så bakfull att han knappt kunde lägga ordern.

Testade just en sån pizza i Köpenhamn -07. Var faktiskt inte lika äckligt som jag föreställt mig....

Måste uppdatera om Mastio. De har tappat that magic touch and feeling. Bra men långt ifrån de himmelska höjder som de hade de där första två gångerna. Har ätit där ett par tre fyra gånger efter hissningen och bara blivit besviken. Inte dåligt jämfört med en standard vedugn men inte magiskt alls.

På 600 breven från Mölndal i fjol stannade jag i Alvesta och skulle ta en pizza på JPM, stod rätt ok omdömen men jisses vilken skitpizza. fick inte i mig halva ens och mådde illa efteråt.

Calzone: Tjock mjuk smaklös deg med en härlig fyllning av vattnig vrinsalt så kallad tomatsås som huvudingridiens kompat med några slamsor korv (kallas skinka) och litegrann med "ost" mest för syns skull och sedan sådär härligt smaskig gräddning så att slamset i mitten är kallt ja då har ni en "pizza" från Bari på herrhagen i karlstad. Buon appetito! ?? ?

Gröne Riddaren på Riddargatan är bland de sämre. Försökte gång på gång, år ut och in när jag bodde runt hörnet. De var tämligen menlösa, platta och pappiga. Brukade ta tuben ända ut t Islandstorget, som var riktigt bra en gång i tiden. Tyvärr har de blivit sämre. Har ingen favorit numera. Trist.

Äckligaste hittar ni i pizzans hemstad Västerås, eller iaf för tio år sedan på en stadsfestival när en beställer en kebabpizza och tycker att röda såsen smakar underligt.

Det var sweet chilisås istället för tomatsås på... Ja sen en halv rödlök bara ditlagt mitt på.

Fullt normalt.

Tillbaka
Topp