[OT] OT Deluxe

[OT] OT Deluxe
hittade inte just den fejsboksgruppen men en annan variant.

TRUE cyklists agains critical mass

Critical Mass is a time where self proclaimed bicycle enthusiasts "take back the streets" to fight big oil companies and remind cars that they have just as much of a right to be on the road as they do.

It is great to promote bicycle awareness, like Dave Zabriskie's "Yield To Life" organization which promotes safety and responsibility: clearly two things that people in Critical Mass rides fail to comprehend.

Creating a cluster of bizarrely dressed hippies to impede the flow of traffic is so counterproductive I don't even know where to begin...
You want to create tolerance for cyclists while pissing off cars??
You think that the drivers are going to say, "Hey, thanks for reminding me that there are bikes on the road. From now on, I will check twice....keep on holding me up for work!"
....No. They are going to become more and more irate with cyclists on the road. And you know who they take it out on? People like me. True road cyclists who race and train year round. People who are out on country roads, city roads busting their ass and obeying the rules.

So while you are enjoying your one night of the month "protesting the 'man' and big oil" the rest of us will be paying for it dearly when we have bottles thrown at us or dumbass rednecks side swiping us at 80mph.
And it's time that us true athletes let you know the ramifications of your actions...

Rule #1 From YieldToLife.org:

Along with the right to cycle come responsibilities. Familiarize yourself with all applicable traffic laws and cycling rules. Each state has its own set; be aware of them. Motorists will be much more willing to accept cyclist’s rightful place on the road if cyclists act lawfully and respectfully. Do not run stop signs or red lights or use the wrong side of the street. It is best and safest to ride single file. If you are not blocking traffic and if the laws in your state permit it, there are times it is safe to ride two abreast. However, on narrow curvy canyon roads it is always best to ride single file. Riding responsibly will do wonders towards easing tensions and fostering a more harmonious environment between motorists and cyclists.

[OT] OT Deluxe
Ha vad intressant att det finns folk som är tveksamma till det påstådda klimathotets äkthet! Jag har en släkting, visserligen högerextrem eller lite så , som är meteorolog i Canada. Han påstår att klimathotet är en bluff. Det kan man ju bli inburad eller idiotförklarad för om man framför en sån åsikt i Sverige.

[OT] OT Deluxe
Fan hur kan ni ha en tråd med så mycket grafer utan att ha med den viktigaste av alla?

TEST-aero-wheels-s.jpg

[OT] OT Deluxe
Har en bekant som anser att klimathotet bara är en PR bluff. Han är själv duktig på PR så man börjar ju fundera när han drar sina teorier.

Trots allt, fler människor som släpper ut mer saker borde leda till något. Frågan är bara vad. Eller så blundar man så man inte ser det och hoppas på det bästa.

Rikard: Kan du tolka graferna på riktigt eller är det copy-n-paste? (är nyfiken, ingen dold agenda i min fråga)

För att få tillbaka min post on topic, för fett hår eller mot fett hår? Hur skall man demonstrera egentligen?

[OT] OT Deluxe
oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Speedman skrev:
> --------------------------------------------------
> > Hiwatt skrev:
> > > det blir skoj detta! hittar inte Facebook
> > > gruppen bara ????
> >
> > Jag hittade den.
> >
> > Klickade på Groups och skrev in "Critical Mass
> > Stockholm" i Search for groups.
> >
> > Vad är det här med Troll som folk nämner över
> > allt?
>
> Det där sättet att skriva känns bekant på
> något sätt, var har jag sett det förut...?
>
> hm...
>
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/330037/

jomper skrev:
> Det är inte tillåtet att ha flera konton per
> person.
>
> Undantag kan göras när det finns speciella
> skäl, typ att en butik eller ett arrangemang har
> ett speciellt konto för att posta "officiell"
> information.
>
> Jag trodde det här var ett sådant konto först,
> men det verkar inte så. Förklaring till mig via
> PM tack, eller låst konto + tråd.

Nu vill man ju väldigt gärna veta om oxr tittade i loggarna innan han skrev eller inte...

/nyfiken i en strut

[OT] OT Deluxe
Efter det här evenemanget kanske vi får se nån myndighetsperson uttala sig om 'cyklister'. För den som gör nånting dumt på en cykel är man ju i mångas ögon en representant för alla som cyklar.

[OT] OT Deluxe
Mr Handley skrev:
> Har en bekant som anser att klimathotet bara är
> en PR bluff. Han är själv duktig på PR så man
> börjar ju fundera när han drar sina teorier.
>
> Trots allt, fler människor som släpper ut mer
> saker borde leda till något. Frågan är bara
> vad. Eller så blundar man så man inte ser det
> och hoppas på det bästa.

Jag tror det är en PR bluff med viss sanning..
Det går ju inte förneka att vi förstör miljön, men det verkar helt klart extremt överdrivet i många fall för att sälja div saker / tjänster.
Många får det ju att framstå som "day after tomorrow" kommer ske i nästa vecka.

Det är dessutom för komplicerat i många fall där en ny "miljövänlig" produkt påverkar miljön & livet väldigt negativt för andra människor tex biobränslet och matpriserna osv..

Dessutom tror jag lite mer på saker åt detta håll.. ->
"We suspect you have been living your life unaware of the articles by Loehle and McCulloch. The reason is obvious – they found evidence that temperature variations over the past 2,000 years indicate that the earth’s average temperature bounces around naturally to a larger degree than other paleo-reconstructions indicate, and further, that temperatures about 1,000 years ago were not that dissimilar to today’s temperatures. This suggests that the earth’s ecosystems are more resilient (and adaptive) than some pessimists give them credit for—not a favorite topic in the mainstream press."

[OT] OT Deluxe
Visst är det många som ser en chans att sko sig på "klimathotet". Men glöm inte bort alla som har ett ekonomiskt intresse av att avfärda ökad växthuseffekt som en bluff. Säljer man fossil energi vill man ju fortsätta med det. Ta sen en funderare på vem som skor sig på vårt behov av olja. Saddam Hussein hade aldrig varit en så stark maktfaktor i Mellanöstern om vi inte vräkt oljepengar över hans regim. Och idag finansierar vi Irans ayatollor och deras kärn energi/vapenprogram.

[OT] OT Deluxe
discovery skrev:
> Märkligt. det var någon idiot på facebook som
> försökte bli polare med mej och hette just
> Critical Mass. Samma goa kille?

Råkade ut för samma sak ett par gånger igår. Ignorerade varje gång... :/

[OT] OT Deluxe
Har inte världens forskarelit kommit överens om att växthuseffekt finns och att den är ett hot?

När åsikten med mest pengar i ryggen vinner blir jag skeptisk- nu har väl åsikten utan pengar i ryggen vunnit. Är det inte så att det har börjat profiteras på växthuseffekten efter man faktiskt bestämde sig för att den fanns och inte tvärtom?

Fast lite "Critical Mass" (va fan det nu är) tycker jag Stockholm är värda!

[OT] OT Deluxe
äntligen lite jävla anarki (el iaf civil olydnad som jag har förstått det) o jag MISSAR DET!!!
Dessutom e det sjukt jävla B att ta bort sina inlägg.. Syndikalist javisst men pallar inte stå för det? Grym revolution. Ge mig ngt VETTIGT så står jag i första ledet. ngn anarskist/synikalist jävel som inte står för det han skriver känns grymt b..

På "min" tid när man var yngre o gjorde revolt mot allt o alla så stod vi iaf för det.. tog våra straff för det är en bit av kakan och revolutionen. Att bara kasta några stenar på ngn snut o sen springa därifrån är grymt fegt!

Som sagt, ge mig ngt riktigt o vettigt så är jag på i en revolution mot mänskigheten.

försen så har inte läst så mkt men antar att det var ngt "kom så kastar vi sten tjoho" grejj. Va fan får man ut av det mer än sin egen frustration och ännu mer snuthat?
gör det på riktigt ist jävla töntar!

[OT] OT Deluxe
Cakeman skrev:
> Är det inte så att det har
> börjat profiteras på växthuseffekten efter man
> faktiskt bestämde sig för att den fanns och inte
> tvärtom?

Jo det klart, men det jag menar är att folk gärna överdriver mer än vad som igentligen behövs nu när dom ser att det finns en marknad..

[OT] OT Deluxe
Vore ju intressant att rota lite mer i hur det kommer sig att så många (även jag) blivit invitade av critical ass på FB? Eller är det alla som är med i happygruppen där som blivit approchade.

Shit va jobbigt det var att jobba efter två glas vin. Ambitionen bara rann ut med diskvattnet :(

[OT] OT Deluxe
"Creating a cluster of bizarrely dressed hippies to impede the flow of traffic is so counterproductive I don't even know where to begin... "

Ha ha ha..

[OT] OT Deluxe
Ok. Här kommer sista ordet.

1. Det finns ingen som helst politisk grund bakom detta.
2. Inläggen i denna tråd togs inte bort av feghet, utan för det visade sig att happy inte var rätt ställe för detta event.
3. Över 10 pers har inloggningsuppgifterna till Critical Mass Stockholm på facebook.
4. Syndikalistflaggorna är nu borta på flyern eftersom varken den organisationen eller någon annan politisk organisation har med detta att göra.

flyer.jpg ht=650

Grupp: http://www.facebook.com/group.php?gid=15154023716

Event: http://www.facebook.com/event.php?eid=14783694821

[OT] OT Deluxe
Det kommer alltid att finnas folk som inte vill inse sanningen, utan anser sig sitta med Den Rätta Åsikten.

Min far är sån. Han lider idag av sjukdomen Kroniskt obstruktiv lungsjukdom, KOL (en sjukdom där flödet i luftvägarna är förhindrat. Sjukdomen är starkt kopplat till rökning). Han vägrar inse och erkänna att det beror på att han rökt i 60 år. Självklart är det andra orsaker som gett honom kol. Ödet säger han.

På samma sätt resonerar många bilister. Det är ju inte deras fel att jorden håller på att gå under. Nej, det är kornas fel, de pruttar! Det är inte bilisternas fel att 20 människor dör per år i Stockholm pga vägdammet de river upp. Nej, det är ju flyget fel. Och så håller det på, allt för att slippa ta ansvar för sitt eget handlande, och ändra sitt beteende. För det ska ju någon annan göra.

Trött jag blir... på min egen far och andra inskränkta trögtänkta idioter.

[OT] OT Deluxe
Mycket kan man skylla på 'andra' fast man kan bli rätt trött på missriktade miljöjippos och kampanjer, ett exempel är energi och vattensparandet, när bostadsrättsföreningen renoverade stamamrna bytte de ut alla munstycken till 'snålspolande' varianter.

Det är ju rent skit, går ju inte ens att fukta håret trots att jag knappt har något, dessutom drog man på mer värme för luften kylde ner vattnet!

Sen läser man att kommunens nergånga vattenledningar som politikerna vägrar ge pengar för att renovera läcker vatten, de hade räknat ut att det läcker ut cirja 1 000 000 liter vatten, om dygnet! Det bara o i lilla Ludvika...

[OT] OT Deluxe
42hz: Jag förstår vad du menar, det blir ingen kritisk massa om man cykar på ett led, hur många man än är, man måste cykla i sfärformation.

[OT] OT Deluxe
Mr Handley skrev:
> Rikard: Kan du tolka graferna på riktigt eller
> är det copy-n-paste? (är nyfiken, ingen dold
> agenda i min fråga)

typ ja. Jag har läst ganska lite meteorologi men tillräckligt mycket mätteknik och signalbehandling för att kunna hänga med i stora delar av den seriösa klimatdebatten (den man inte ser på TV). IPCC och de ledande klimatforskarna på GISS har gjort en hel del skumma (och rakt oärliga) saker som de vägrar stå för och det finns en gräsrotsrörelse bland meteorologer som försöker göra samma arbete igen, fast rätt. Deras arbete (som sker huvudsakligen ideelt) följer jag med visst intresse. Det hela är dock lite mer komplicerat än vad man kan illustrera med några snabbt utvalda plottar så de jag pumpade in i den här tråden kan få ses som ren debattgödning.

[OT] OT Deluxe
Critical Mass skrev:

> 3. Över 10 pers har inloggningsuppgifterna till
> Critical Mass Stockholm på facebook.

det var inte jag. det var nån annan mao.

[OT] OT Deluxe
Vänta lite... Hade vi inte kommit fram till att världens räddning bestod i unga akademiker som pyser däcken på alla bilar med för hög markfrigång?

[OT] OT Deluxe
Usch vad deprimerande den här tråden var. Bara massa bittra gubbar som sitter på sina kontorsrövar och dissar och raljerar över folk som faktiskt bryr sig om vart världen är på väg. Fan vad sorgligt...

[OT] OT Deluxe
hgrd skrev:
> Usch vad deprimerande den här tråden var. Bara
> massa bittra gubbar som sitter på sina
> kontorsrövar och dissar och raljerar över folk
> som faktiskt bryr sig om vart världen är på
> väg. Fan vad sorgligt...

Ja, världen skulle gå under utan sådana som dej

[OT] OT Deluxe
För att rädda miljön måste de som tar besluten över våra huvuden ta vettiga beslut, och inte bara fokusera på att individen ska betala straffavgifter på allting. Ifall bensinen kommer kosta 29kr eller vad det var, blir ju folk bara ruinerade och jag kan ge mig fan på att icke statliga SJ kommer chock höja sina biljett priser med nån idiotisk "miljö"- anledning i samma veva...

[OT] OT Deluxe
JLarsson skrev:
> Critical Mass skrev:
> -----
>
> > 3. Över 10 pers har inloggningsuppgifterna
> till
> > Critical Mass Stockholm på facebook.
>
> det var inte jag. det var nån annan mao.

Det är alltid ngn annan.

Jag får det till fler än tie pers som har FB inloggningsuppgifter och det kommer nog att öka.

Blir det reklejmarstenkastning kommer jag att kasta tigerbalsam tillbaka, slänga cykeln och lampbatterierna i naturen och åka flygplanstaxi hem.

Tycker man det här är en dålig idé kan man starta en egen tråd och FB grupp om det, och kanske möta upp Critical Mass gänget den 25e Juli och så kan vi se vilka det finns flest av?

(...och då säger ngn Einstein att "men då bidrar ju vi till Critical Mass och det vill vi ju inte" och visst blir det så. Smartaste sättet är ju isf att ignorera eventet, FB gruppen, denna tråd osv helt och hållet.)

Fan vad kul det är med forum...ibland så hittar man ju ngn som INTE gnäller. Den höga gnällarhalten måste ju ha att göra med att samtliga personer faktiskt e hyfsat anonyma på forum. Plus att det inte finns ngn moderator.

Eller eller eller?

[OT] OT Deluxe
Hiwatt skrev:

> Fan vad kul det är med forum...ibland så hittar
> man ju ngn som INTE gnäller. Den höga
> gnällarhalten måste ju ha att göra med att
> samtliga personer faktiskt e hyfsat anonyma på
> forum. Plus att det inte finns ngn moderator.

De som är mest anonyma är ju onekligen du och trådstartaren. Och moderatorer finns det, vad ska de moderera i denna tråd tycker du?

[OT] OT Deluxe
Jag tror nog att det faktum att folk _inte_ är speciellt anonyma här på happy gör att konformiteten är extremt hög. Det ska mycket till om man ska outa sig som oliktänkande när happy-drevet går.

[OT] OT Deluxe
Ja, så kan man ju också se det. Men jag köper det inte. Inte på ett mountainbikeforum i a f.

På ett burmesiskt forum för mänskliga rättigheter i Burma är det berättigat, men på happymtb?

[OT] OT Deluxe
Hiwatt, jag antar att det är du som ligger bakom. Du har fått några sköna ärliga frågor av mig att bita i. Svara på dem istället för att gnälla om att vi gnäller...

I övrigt;

DEN HÄR TRÅDEN ROCKAR!

Tillbaka
Topp