[OT] Otäck bild i mobilen !!!

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> jthuress konto måste vara kapat, det bara måste
> vara så.
>
> SBS säger jag.

Varför ? Och vad betyder SBS ?

Jag tycker jthuress har en bra poäng, uppenbarligen var han skakad av det som hänt. Det stod i klartext. Inte snyggt att gå in och jobba fram ryggdunkarpoäng på annans bekostnad, faktiskt.

Även om man är insatt och världsvan behöver man inte idotförklara de som inte är det. Lite ödmjukhet och eller förmåga att sätta sig in i andras situation tycks saknas hos en hel del användare.

För att det är absurt och mest liknar trollning.

SBS står för "skit bakom spakarna" och syftar både till trolleri och okunskapen om att man kan föra över kantaktbilder utan medgivande genom blåtand. Numera funkar det lite annourlunda men det beror på telefoninställningar och moderna telefoner. Gamla bt-telefoner kunde man alltid skicka kontakter till, i vissa fall så kan det medgivandet hänga med sim-kortet om man flyttar med det och inte kollar sina bt-inställningar på nya telefonen.

Och att uppröras av en uppenbart fejkad bild av ledaren för sveriges största politiska parti?

Atlas skrev:
> För att det är absurt och mest liknar
> trollning.
>
> SBS står för "skit bakom spakarna" och syftar
> både till trolleri och okunskapen om att man kan
> föra över kantaktbilder utan medgivande genom
> blåtand. Numera funkar det lite annourlunda men
> det beror på telefoninställningar och moderna
> telefoner. Gamla bt-telefoner kunde man alltid
> skicka kontakter till, i vissa fall så kan det
> medgivandet hänga med sim-kortet om man flyttar
> med det och inte kollar sina bt-inställningar på
> nya telefonen.
>
> Och att uppröras av en uppenbart fejkad bild av
> ledaren för sveriges största politiska parti?

Skit bakom sparkarna kan jag nog skriva under på. Jag är dålig på mobiltelefonteknik helt klart.
Sen är det väldigt individuellt vad man upprörs av. Jag själv tar väldigt illa vid mig om någon slänger in en bild på en person som är photoshopad till att vara väldigt misshandlad. Sen får det vara vem fasen som helst. Givetvis fattar jag att bilden inte är äkta. Men tanken bakom bilden är otäck enligt mitt tycke.

Atlas skrev:
> Och att uppröras av en uppenbart fejkad bild av
> ledaren för sveriges största politiska parti?

Du har väl ingen rätt att säga vem som ska bli upprörd över vad? Det är högst individuellt, gamla erfarenheter kan exempelvis göra den mest triviala vardagssituation till en mardröm.

Här var det implicerat våld mot en människa, utöver personvåldet även ett hot mot demokratin.

the_TnT skrev:

> Du har väl ingen rätt att säga vem som ska bli
> upprörd över vad? Det är högst individuellt,
> gamla erfarenheter kan exempelvis göra den mest
> triviala vardagssituation till en mardröm.

Nej det har jag inte.

> Här var det implicerat våld mot en människa,
> utöver personvåldet även ett hot mot
> demokratin.

Yikes! jag skulle nog uppfatta ett förbud emot liknande bilder som ett större hot gentemot demokratin.

[jag konstaterar att jag är för frustrerad och cykelsugen för småtjafsa så detta blir allt i den här tråden för min del men jag kanske skall hämta chipspåsen och titta på]

Atlas skrev:
> Yikes! jag skulle nog uppfatta ett förbud emot
> liknande bilder som ett större hot gentemot demokratin.

Jag sa aldrig att de skulle förbjudas, bara att det visst kan finnas anledning att uppröras över dess existens.

Hade ingen aning att man kunde bli "hackad" av att ha BT aktiverat. Bra att veta!

...ska komma ihåg att stänga av det nästa gång man besöker McDonalds. :)

Timothy skrev:
> Man måste väl ha bluetooth aktiverat för att kunna använda sitt bt headset? eller?

Jo, men du kan sätta BT i dolt läge så bara enheter som redan känner till dig hittar.

Tillbaka
Topp