OT / Övervakningskamera utomhus?

Herr Thomas

Aktiv medlem
Är på jakt efter ytterligare en övervakningskamera för utomhus. Sen tidigare har jag en Asgari1080Pro och kameran som sådan är bra. Däremot är den medföljande programvaran både för dator och mobiltelefon rätt så buggig och det gäller speciellt mobilappen. Just nu får jag inte liv i mobilappen alls och supporten verkar ha gått under jorden och svarar inte på mejl.

Vill alltså prova något annat och specen är drift via strömadepter (inga batterier), självklart WiFi samt slutligen möjlighet att lagra ner videoströmmen på en NAS. Jag vill alltså inte ha en molnlösning eller SD-kort utan videon ska strömmas direkt till NAS.
Vilken kamera rekommenderar Happykollektivet enligt specen ovan?

Eufycam 2. Med Apple homekit så får man molnlagring (som du ändå inte är intresserad av). Grymt bra och batteritid som slår alla andra med hästlängder.

Ubiquiti är väldigt smidig hybridlösning men lite ont om Wifi-kameror.
Sparas lokalt men går att komma åt varsomhelstifrån.
Det negativa är väl inlåsningen, att du bara kan använda Unifi-kameror till din inspelningshårddisk.

Ubiquiti är väldigt smidig hybridlösning men lite ont om Wifi-kameror.
Sparas lokalt men går att komma åt varsomhelstifrån.
Det negativa är väl inlåsningen, att du bara kan använda Unifi-kameror till din inspelningshårddisk.
Så man måste ha Unifi:s egen inspelningshårddisk? I så fall faller Unifi tyvärr bort, jag vill kunna spara ner videoströmmen antingen till en NAS eller annan dator i nätverket.

Så man måste ha Unifi:s egen inspelningshårddisk? I så fall faller Unifi tyvärr bort, jag vill kunna spara ner videoströmmen antingen till en NAS eller annan dator i nätverket.
Ta det här med en fet nypa salt för jag har inte testat, men i gränssnittet så finns denna inställningen. Vet inte om det säger något om det går att använda kamerorna utan Unifi's egna inspelningsgrej?

1670869001473.png

Tillbaka
Topp