[OT]paintball

kokodrill

Aktiv medlem
[OT]paintball
Hej Hopp.
Tänkte bara få allas uppmärksamhet på en liten film som mina kompisar gjort för att få folk att förstå vad tävlings-paintball går ut på. Altså inte halvfulla killar på en svensexa.
Innan jag började med MTB så spelade jag , men nu när man är student så är det på tok för dyrt. Jaaaa!! .. det är dyrare än MTB...tro mig =)

länk

<http://hem.bredband.net/powertripdvd/Powertripfilm.mov>

Senast redigerad av en moderator:
[OT]paintball
Jag ger tio poäng till namnet och låtvalet!!!!

Fan vad grymma de är..hehe

Men en fråga, vad krävs för att en sport skal ses som "extremsport",Visserligen lite löjligt och ganska intetsägande utrycke. Men jag har ivf svårt att se paintball där. Inte mer än hockey ivf.

[OT]paintball
Vet faktist inte vad som krävs för att en sport ska kallar extremsport.PB känns mer extremt än hockey, men mycket mindre än MTB-Downhill eller friåkning på skidor/bräda.

Låtvalet med Monster Magnet är helt kanon. Spelar den nästan varje dag på stereon. Blir aldrig trött på den, trots låtens ålder.

[OT]paintball
Ser ohyggligt kul ut. Dolly var glad överrskning till sluttexterna :)
En sak jag undrade över: i en kameravinkel nära mark och man får se laget springa ut ligger massa färgkulor på marken. När de kastar sig, glider på knä, lägger sig ner osv, är det inte risk för att spräcka en sån då? Eller händer det på att domarna ska se det?

/Eric.

[OT]paintball
Underbar T-Shirt.

Det får mig att tänka på Min gamla vision-thirt med trycket "Dont die wondering- skate vision". Den gjorde vi om till "Dont die wondering- die skating"

Ojoj... 80-tals flashback på skatemärken:

Sims
Powell Peralta
Santa Cruz
Dog Town
Vision
Independent
Hosoi

[OT]paintball
Rhino Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser ohyggligt kul ut. Dolly var glad överrskning
> till sluttexterna :)
> En sak jag undrade över: i en kameravinkel nära
> mark och man får se laget springa ut ligger massa
> färgkulor på marken. När de kastar sig, glider på
> knä, lägger sig ner osv, är det inte risk för att
> spräcka en sån då? Eller händer det på att domarna
> ska se det?
>
> /Eric.

Domarna är vär medvetna om problemet och sopar eller krattar bort boll på banan innan match. Domarna har stor rutin på att se vad som är träff och vad som är skvätt och bollfärg från skydd/marken.
Det finns oftast ungefär lika många domare på banan som spelare... tror 10 stycken domare brukar vara standard i 7vs7 spel.

Senast redigerad av en moderator:
[OT]paintball
OT-OT

Jag "försökte" också åka skateboard alldeles i början av 80-talet. Jag hade två brädor som jag kommer ihåg det: en Dog Town med Tracker trucks och blåa Kryptonics 65 mm hjul med en vit hårdkärna. Min finaste bräda var en..., eh nu sviker minnet, det var någon svensk bräda har jag för mig som hette något med Skatehouse eller Funskate (Newsport, Newhouse,???) med något modellnam typ Hoover. Samma trucks men Hobie Claws hjul. Jag körde mest ramp.

Ett annat stort brädmärke var väl Tony Alva.

Lustigt, till mina hockey-inlines har jag Kryptonics-hjul. Firman lever tydligen än.

En sak jag noterat med dagens brädor jämfört med 80-talet är att alla verkar ha mindre hjuldiameter samt smalare hjulbredd. Undra varför?

Ursäkta att jag kapar tråden men jag uppfattar att Kokodrill, som startade tråden själv, gled in på skateboard. sorry!

/Peter

[OT]paintball
Fasen vad det är roligt paintball men det går åt alldeles för mycket boll för ekonomin. Därför blir det ju inget alls. Bättre att lira med kompiasarna med endast ett mag för att hålla nere budgeten och ge ovana spelare större chans.
Köpte min första markör 92. Mina två sketmarkörer är så slitna och eländiga att det behövs nyinvestirngar.

[OT]paintball
Man kanske skulle damma av markören till sommarn. Blev ruskigt sugen på att spela när jag såg filmen! Fast det är roligare i skogen tycker jag. Sup Air är väl ok, men skogen känns mer naturligt. :)

Inga problem att spotta upp ett antal 10 000 kronor på en markör med tillbehör. Varför ska man alltid bli intresserad av dyra hobbies? Den senaste är mincross. Hehe!

Tillbaka
Topp