Stumpy
Aktiv medlem
OT: Pallkragar/Odling
Det där tar hon snabbt med trimmern.Frun borde dock klippa gräset framför.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där tar hon snabbt med trimmern.Frun borde dock klippa gräset framför.
Hügelbädd ftw! Så slipper man köra iväg med busk- och trädklipp till ÅVC.
Blott Sverige svenska krusbär har.Nu tar du väl i ändå, ingen äter ju krusbär :)
Ska framföra det. Tror inte hon vet hur den funkar dock :)Det där tar hon snabbt med trimmern.
låter som du börjat anlägga en happykorrekt hügelbädd baraByggde av panelvirke under pandemin, några av dem har gjort sitt nu. Välj virke med täta årsringar!
låter som du börjat anlägga en happykorrekt hügelbädd bara
Bra för rådjuren att få upp maten en bit fr marken mha pallkragarInnan ena barnets avslutning gick jag ett varv på kolonilotten för att se hur grannarna har behandlat sina pallkragar, om alls. De flesta hade inte behandlat trät alls, inte heller fann jag någon koppartejp på dem. På väg tillbaka till bilen såg jag dock två rådjur som stod mitt bland lotterna och åt lunch, de verkade nöjda och var ytterst svåra att få att lämna området :)
Hur många ryms jämfört med om man odlar utan krage?Fröpåsarnas information är jättebra och byggd på erfarenhet, men är väldigt komprimerad. Som vanligt ska man läsa hela och förstå innehållet innan man börjar. I en "normal" pallkrage lär inte många plantor rymmas.
Snyggt jobbat!
He, he... Sant "ooms". Men det finns ju hönsnät!Bra för rådjuren att få upp maten en bit fr marken mha pallkragar![]()
...next level shit...
Kunskaperna spiller över mellan olika intressen. Överst ser vi en slags kompositram. Nederst en ram med intern dragning.
Ja, jag undrar om intern dragning kan vara nåt, Jag håller med om att det blir väldigt torrt, Speciellt jordgubbar trivsbätrre i lera hemma hos mig.Kunskaperna spiller över mellan olika intressen. Överst ser vi en slags kompositram. Nederst en ram med intern dragning.![]()
Jo, Sniglar är ett helvete men de senaste åren har det varit väldigt torrt i mina trakter. Funkade dåligt i låda. Kanske funkat bättre i täckt bäddHmm... Jordgubbar på friland. Med mindre tomter, kräver i stora delar av vårt land, fn extraordinära insatser. Detta pga snigelhelvetet!
Kommer några i helgen ser det ut som och dottern börjar jobba hos en bonde på lördag.Hm... Bara att bita ihop. Trägen vinner i längden!
Fråga: Har du "Gubbar" till Midsommar i år?