Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fattar inte vad ordvitsen är. Ledtråd?
Måste ett pappaskämt vara en ordvits?Fattar inte vad ordvitsen är. Ledtråd?
Ber om ursäkt för att jag trodde att det eventuellt kunde finnas en ordvits som jag inte förstod. Ska omedelbart sluta beakta möjligheten att det finns saker jag inte förstår.Måste ett pappaskämt vara en ordvits?
Vilka andra inlägg i denna tråd har i så fall blivit heeeelt fel?
Och skall samma strikta standard följas i övriga trådar, dvs att minsta avvikelse eller feltolkning av trådtitel påtalas?
Så uppfattar jag det, men jag har haft fel förr.Måste ett pappaskämt vara en ordvits?
Det är väl en anglicism för det vi till för något år sedan kallade göteborgskämt?Så uppfattar jag det, men jag har haft fel förr.
huvudsaken är nog att de är pinsamma?
Om man postar något skämt, så kan både transportören och mottagaren bli ledsna. Så, undvik gärna det.Därmed inte sagt att det är fel att posta något annat skämt.
På så vis kvalar förra generationens mäns (dvs våra pappors) sexistiska/rasistiska/homofobiska skämt in väldigt väl i kategorin. Men jag vill tro att det inte är de skämten som tråden efterlyser.huvudsaken är nog att de är pinsamma?
Sitter som fastnaglad och väntar på vitsar om spik.Där slog du huvudet på spiken.
nej den kategorin passar väl ingenstans. dock har det förekommit tendenser även här. men de glömmer vi, och gläds istället åt pärlorna:)På så vis kvalar förra generationens mäns (dvs våra pappors) sexistiska/rasistiska/homofobiska skämt in väldigt väl i kategorin. Men jag vill tro att det inte är de skämten som tråden efterlyser.
Sitter som fastnaglad och väntar på vitsar om spik.
Sitter som fastnaglad och väntar på vitsar om spik.
Inte om du vill att det ska ta skruv.Duger det med en dyckert?
Eller en nubb?
Inte om du vill att det ska ta skruv.
Beklagar om du känner dig avhyvlad. :-)
Svårt att bräda så fina vitsar.Spåntant känner jag mig lite urfräst.
Men som det heter:
"Med en schysst rubank kan man slå världen med häpnad".
Men man får passa sig så man inte får en avhyvling!Spåntant känner jag mig lite urfräst.
Men som det heter:
"Med en schysst rubank kan man slå världen med häpnad".
Men man får passa sig så man inte får en avhyvling!
Så uppfattar jag det, men jag har haft fel förr.
Tydligen en Olivia Nalen också.Det finns dessutom minst en person med namnet Anu Uus.
Man skulle vilja att han bodde i Fittja.Medan jag studerade historia stötte jag i arkiven på en man i Dalarna som i efternamn hette Penis. Minns inte när han levde, men kanske tidigt 1800-tal. ...Borde ha varit i Gagnef/Mockfjärd-trakten, men är inte säker.
Tror han bodde här i Västannor faktiskt:Medan jag studerade historia stötte jag i arkiven på en man i Dalarna som i efternamn hette Penis. Minns inte när han levde, men kanske tidigt 1800-tal. ...Borde ha varit i Gagnef/Mockfjärd-trakten, men är inte säker.
Så du menar att orkesterledaren Peo Jönis faktiskt hette Jöo Penis på riktigt?Medan jag studerade historia stötte jag i arkiven på en man i Dalarna som i efternamn hette Penis. Minns inte när han levde, men kanske tidigt 1800-tal. ...Borde ha varit i Gagnef/Mockfjärd-trakten, men är inte säker.
Kanske till Pungpinan.Han flyttade nog härifrån:
Visa bilaga 670281
Ligger inte Handen mellan Trosa och Fittja btw?Man skulle vilja att han bodde i Fittja.