[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Bästa båt namnet är ju Fujimo. Frun (Jane) ger villkoret att om han köper än båt till så lämnar hon honom. Han går och köper en till och döper den till Fujimo, ”Fuck you Jane, i’m moving out”

Kanske egentligen hör hemma i dopigtråden... Men vi får hoppas att "Kusin Vitamin" och Krakel Spektakel håller sig borta från Engadin på dagens tävlingar.

Screenshot_20210314_082007.jpg

Ännu en sann historia. Jag var hos Cykelaffären i Färjestaden för ett par år sedan. Deras nya tjuvlarm hade nyligen gått igång, men det var ett falskalarm. De hade larmförsäljaren på plats för att diagnosticera. "Spindelnät kan i olyckliga fall utlösa larmet." "Ja, särskilt hjulspindlarna får man se upp med," varnade jag förstås.

Vem är kinas bäste bordtennisspelare?
Xi Jinping-Pong.

Läste idag en krönika om asiat-hat och att skämt leder till våld. Med min vanliga otur så kommer väl det skämtet få mig att bråka med fel asiat, exempelvis kampsportsmästaren Xing Tjong-i-Medaljongen. Han skojar man inte bort.

Det här utspelade sig vid middagsbordet idag. När jag kom på skämtet satt jag först och fnissade i tio minuter innan jag till slut kunde samla mig och dra det för familjen. Efteråt vred jag mig av skratt medan de andra bara tittade på mig. Det var ju roligt i mitt huvud!

Bakgrund: Sonen hade varit till gymmet med två tjejkompisar varav den ena hette Nova.

Jag: Jaha, var hon stark då den där Nova?
Sonen: Nej inte särskilt.
Jag: Då är hon nog en vanlig Nova (konstpaus) och inte en supernova.

För att dra pappaskämt måste man först ge sig ut och bli pappa. Som tur är så är det tydligt skyltat vart man ska.Visa bilaga 478622
Jag bor inte så långt från skylten till Grovare, från stora vägen. Det var skyltat "Grovare 6", men för nåt år sen ändrade vägverket till "Grovare 5".
Lustigt nog dejtade jag en tjej därifrån ett tag...hon bodde längs vägen till Grovare 6...ähum. A gentleman never tells.

Det här utspelade sig vid middagsbordet idag. När jag kom på skämtet satt jag först och fnissade i tio minuter innan jag till slut kunde samla mig och dra det för familjen. Efteråt vred jag mig av skratt medan de andra bara tittade på mig. Det var ju roligt i mitt huvud!

Bakgrund: Sonen hade varit till gymmet med två tjejkompisar varav den ena hette Nova.

Jag: Jaha, var hon stark då den där Nova?
Sonen: Nej inte särskilt.
Jag: Då är hon nog en vanlig Nova (konstpaus) och inte en supernova.
Dagen något dog inom din son. Hans gener visade sig med full kraft.?

Tillbaka
Topp