oJsan
Aktiv medlem
[OT] Pappaskämt, ordvitsar
Vår katt hette Kurry och det var alltid lika roligt att säga till barnen att det är Kurry i maten idag ??Vilken krydda passar bäst till katt?
Currrrrrrrrrrrrrrrrrrry…..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vår katt hette Kurry och det var alltid lika roligt att säga till barnen att det är Kurry i maten idag ??Vilken krydda passar bäst till katt?
Currrrrrrrrrrrrrrrrrrry…..
Skjuta svin kan vara ok vid rätt förutsättningar men jag kan förstå oron hos vissa om man känner sig träffad.Jag tyckte nog det var lite komiskt att han sköt två kor istället för vildsvin, men är det ett olämpligt ämne så radera gärna, jag överlever definitivt det..?
Jag tänkte gå med i en skytteklubb men då dom påstod sig vilja "träffa" nya vänner så avstod jag.Om jag skulle känna mig träffad av en jägare skulle jag definitivt känna en viss oro!
Mängden pappaskämt är en strikt delmängd av det folk kan tycka är komiskt.Jag tyckte nog det var lite komiskt att han sköt två kor istället för vildsvin, men är det ett olämpligt ämne så radera gärna, jag överlever definitivt det..?
Mängden pappaskämt är en strikt delmängd av det folk kan tycka är komiskt.
Men bara om pappor inte kan anses vara folk. Annars stämmer båda påståendena. ?Nej. Mängden pappaskämt är en strikt delmängd av det folk (icke-pappor) kan tycka är icke-komiskt.
Precis. Och att pappor skulle exkluderas från folk känns krystat.Men bara om pappor inte kan anses vara folk. Annars stämmer båda påståendena. ?
Men bara om pappor inte kan anses vara folk. Annars stämmer båda påståendena. ?
Precis. Och att pappor skulle exkluderas från folk känns krystat.
Men då vågar jag påstå att vanligt folk är en delmängd av folk.Jag tänkte i kontexten av tråden: vi pappor och vanligt folk som inte tycker om vara skämtor.
Att "You may conquer the land, you may slaughter the people. That is not the end. We will rise again"
Jobbar du på Wasa-muséet?
F ö väldigt kul att fråga ”vasadu?” vare gång någon säger ”wasabi”.Jobbar du på Wasa-muséet?
Jag brukar säga ”Wasabi nu igen?”.F ö väldigt kul att fråga ”vasadu?” vare gång någon säger ”wasabi”.
Mmmm, pistageglass.Jag brukar säga ”Wasabi nu igen?”.
Nej, på Wasabröd.Jobbar du på Wasa-muséet?
Apropå bröd, bagarnas favoritlåt: JästerdayNej, på Wasabröd.
Det är svårt att slita sig lossNär det är ett inslag på nyheterna om klimatet sitter aktivisterna som klistrade vid tv'n..
Ertappad med att genomföra klimataktion i Stockholmstrafiken, snacka om att sitta i klistret?Och bilisterna verkar gå upp i limningen.
Fast det är helt uppåt väggarnaDet ämnet är ju alltid på tapeten.
Eller vägarna …Fast det är helt uppåt väggarna
Men ingen risk för spridning, de är isolerade.Fast det är helt uppåt väggarna
Eller när de blandar ihop ”var” och ”vart”…
"Vars" funkar till allt annars! ?
"Berätta att du är norrbottning utan att säga att du är norrbottning.""Vars" funkar till allt annars! ?
"Berätta att du är norrbottning utan att säga att du är norrbottning."
Jag har en ganska vag uppfattning om Sverige mellan Ådalen och Skellefteå.Så fan heller. Vars har du lagt din dialektordbok egentligen?
/Stolt västerbottning i exil
Allt norr om Eslöv!Allt ovan Uppsala är väl Norrbotten?
Mvh/08
Var börjar Västerbotten då? Lund? Och Norrland, börjar det vid Bulltofta?Allt norr om Eslöv!