[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Pappaskämt och pappaskämt. Men detta kan väl ändå platsa.
AA9B2DE9-0E3A-4BC8-B1FB-833DE559B4D0.jpeg

Ska man vara lite seriös så blir väl "hälften" när det är 30 plusgrader snarare (273+30)/2= -151,5 grader. Det är kallt vill jag lova!
Fast det är kanske oseriöst att vara så seriös?

Men snart är det stängt.
Ja nu vädras både det ena och det andra spörsmålet i tråden.
Ska man vara lite seriös så blir väl "hälften" när det är 30 plusgrader snarare (273+30)/2= -151,5 grader. Det är kallt vill jag lova!
Nollpunktens placering är väl mest en aritmetisk snarare än fundamental detalj. Så jag är kluven.

Temperatur är väl ändå bara en subjektiv upplevelse? Lite som smärta. Där graderar man på en skala 1-10 vad man upplever. Thats it!
(Bortsett från A och C trådssmärta m.m. men det är ju bara fysiologi)

Pappaskämt och pappaskämt. Men detta kan väl ändå platsa.
Visa bilaga 708511
Ett torrt regnskämt om kvot- och intervallskalor.

Fast i pappaskämttråden kanske man hade väntat sig någonting om Far-enheit.

Det där hände i Falun för en massa år sedan (har för mig i slutet på 90-talet).
En yngling hade stulit dörrmattan till polishuset i Falun. Blev väl ingenting av ärendet när stölden skedde.
När sedan polisen knackade dörr (i ett annat ärende) i Falun, så öppnade en yngling dörren och på hallgolvet låg det en entrématta med texten "Välkommen till Polisen" (eller något liknande).
Stod om det i Falu Kuriren när det hände.

Det där hände i Falun för en massa år sedan (har för mig i slutet på 90-talet).
En yngling hade stulit dörrmattan till polishuset i Falun. Blev väl ingenting av ärendet när stölden skedde.
När sedan polisen knackade dörr (i ett annat ärende) i Falun, så öppnade en yngling dörren och på hallgolvet låg det en entrématta med texten "Välkommen till Polisen" (eller något liknande).
Stod om det i Falu Kuriren när det hände.
ingenting att gå på ? Och ändå gick dom ut med det?....

Tillbaka
Topp