[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Flyttfirma i Malmslätt (inte Göteborg).

Bilagor

• B5E29C58-2FE6-4C23-AD69-AF55B49EBF74.jpeg
    B5E29C58-2FE6-4C23-AD69-AF55B49EBF74.jpeg
    948.1 KB · Besök: 120
Ett sorts pappaskämt. Jag skäms i alla fall. I Populär historia var en frågesport om elektroniska prylar. Inte ett rätt tror jag jag hade. När min nästan 90-årige fader svarade på frågorna hade han bara ett fel. "Jag hade väl tur med mina gissningar." Hm!!
Grinig satte jag mig framför en repris på en match i curling-EM, och funderade på om det inte skulle bli ny dimension på curling, om spelarna var barfota.

Ett sorts pappaskämt. Jag skäms i alla fall. I Populär historia var en frågesport om elektroniska prylar. Inte ett rätt tror jag jag hade. När min nästan 90-årige fader svarade på frågorna hade han bara ett fel. "Jag hade väl tur med mina gissningar." Hm!!
Grinig satte jag mig framför en repris på en match i curling-EM, och funderade på om det inte skulle bli ny dimension på curling, om spelarna var barfota.
Det är kanske såhär som nya sporter kommer till t.ex schackboxning

Kort föreställning?
Kören 'Sånger vi minns'. Vi sjunger gamla sånger, pratar och äter ihop. Fokus på personer med kognitiv svikt samt anhöriga. ... Kören är ett samarbete med ... kommuns demensteam.
Titeln på körkonserten är faktiskt rätt bra - vad jag förstår (av kollegor som jobbar med omsorg) är ofta musikstycken något av vad som sitter kvar bäst bland personer med sviktande minnesfunktion.

Titeln på körkonserten är faktiskt rätt bra - vad jag förstår (av kollegor som jobbar med omsorg) är ofta musikstycken något av vad som sitter kvar bäst bland personer med sviktande minnesfunktion.
Jo, jag hade en känsla för det, men det blir inte lika roligt då, och jag var inte bekant med dina kollegers diagnos.

Tittade häromkvällen på en repris på en curlingmatch mellan Norges lag och Tysklands. Som jag tittade kom jag på en sak, som jag tänkte kunde ge spelet en ny dimension. På kul skickade jag min idé till Svenska Curling'. Med emoijer för asflabb skrev mottagaren, att, visst skulle det ge en ny känsla för curling om spelarna var barfota, men han vågade nog inte föra det vidare till styrelsen.
God Jul!

Älskar dagarna innan nyår. Pappaskämten om att ”nu får du inte xxxxx förrän nästa år” och ”ja, det får du men sen får det vara nog för i år” osv står som spön i backen till familjens ovationer (läs himlande ögon). 😂👌

Tillbaka
Topp