[OT] Pappaskämt, ordvitsar

lucy.webp

Det påstås ha inträffat på Stora Teatern nån gång på 20-talet, förra alltså, där Kal och hans tillbedda satt och åhörde "Madame Pompadour", operetten.
- Dö, Kålle, den där madamen, va va ho för nôtt?
- De vet ja ente.
- Fråga kaarlen breve daj!
- Jo, kan he'nn säja maj, va ho va fö' nôtt, den häringa Pompaduren?
- Hon var en rokokokokott!
Kålle lutade sig mot Ada och förklarade, att han inte fått reda på något.
- Den stackars jäv'en stamma', så han kan ente ge beske'...

Det är inte längre lönt att hitta på lustigheter när verkligheten levererar följande: Hövding återuppstår, under ledning av en kille på riktigt har det passande namnet Hendrik Hasch.

Läser om dem i lokaltidningen idag, där intervjuas en annan kille, han heter inte Hasch men lite mer förklätt Haag (uttal på Nederländska: ungefär ”hasch”). Håller bolaget på att profileras om till någon sorts stonerprodukt eller är det jag som är Baader-Meinhof-drabbad?

Det påstås ha inträffat på Stora Teatern nån gång på 20-talet, förra alltså, där Kal och hans tillbedda satt och åhörde "Madame Pompadour", operetten.
- Dö, Kålle, den där madamen, va va ho för nôtt?
- De vet ja ente.
- Fråga kaarlen breve daj!
- Jo, kan he'nn säja maj, va ho va fö' nôtt, den häringa Pompaduren?
- Hon var en rokokokokott!
Kålle lutade sig mot Ada och förklarade, att han inte fått reda på något.
- Den stackars jäv'en stamma', så han kan ente ge beske'...
Rhododendron skulle egentligen heta rhododododendron, men han som uppfann namnet hade talfel.

Kom ikapp en gammaldags-stilig cyklist på en fin stål Colnago med silvriga campa prylar, stor skäg och swag frå naturkompaniet och Myrorna. Väldig smål. Han var jätte trött. Jag sa att ha har fin cykel och frågade om han har bonkad. Ja, sa han, och lagt till att han har 20km kvar till vandrarhemmet.

Jag sa: när jag känner att bonken kommer, stannar jag på macken, drycker och äter saker som har massor med socker i sig. Jag vet att det kommer från ett ställe som säljer fossila bränslen och tillverkas av hemska bolag, att socker orsakar inflammation och fetma hos barn. Det är svårt att svälja men det fungerar.

Tillbaka
Topp