[OT] Parkering Stockholm

bikeshorts

Ny medlem
[OT] Parkering Stockholm
När avskaffades parkeringsavgifterna? Att betala som i Stockholm 70kr/tim eller 280kr/dygn är rent svinaktigt dyrt och kan likställas med böter direkt. Böter som avgift fast man sköter och gör rätt för sig, varför är det så dyrt att låna några kvadratmeter asfalt några timmar? Här är ett fall där det nästan inte är lönsamt att vara laglydig, vilket är skandal. Är modellen att skaffa sig betalningsanmärkningar och skuldsaneringsläge och därmed få fri parkering överallt. Är det dessa individer som har skjutit priserna i höjden för de övriga?

Edit: OT

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Parkering Stockholm
ställ dig inte i ett p-hus mitt i city, parkera i förorten södermalm eller på K-H alt östermalm och promenera ner till drottninggatan.

[OT] Parkering Stockholm
bikeshorts skrev:
-------------------------------------------------------
> Trängselskatten finns ju.

Den är för låg. Det är massa bilar som åker omkring där jag bor. Ingen karma alls.

[OT] Parkering Stockholm
Det är så skönt att se att så fort det finns en glitch i matrisen så maxas den. Det verkar som om det inte finns några parkeringsregler vid Albano, från Roslagsvägen ner till Roslagsbanans bro/bakvägen till KTH. Varje morgon är det krig om att hitta en plats där.

[OT] Parkering Stockholm
70 spänn i timmen kostar det inte att parkera i stockholm ens i innersta city. Däremot tar säkert en del privata garage ut den pengen.

Om du bara parkerar en liten bit utanför allra innersta stan så kostar det bara pengar 9-17 dag före helgfri vardag. Att parkera i garage är en nödlösning.

[OT] Parkering Stockholm
bikeshorts skrev:
> När avskaffades parkeringsavgifterna? Att betala
> som i Stockholm 70kr/tim eller 280kr/dygn är rent
> svinaktigt dyrt och kan likställas med böter
> direkt. Böter som avgift fast man sköter och
> gör rätt för sig, varför är det så dyrt att
> låna några kvadratmeter asfalt några timmar?
> Här är ett fall där det nästan inte är
> lönsamt att vara laglydig, vilket är skandal.
> Är modellen att skaffa sig
> betalningsanmärkningar och skuldsaneringsläge
> och därmed få fri parkering överallt. Är det
> dessa individer som har skjutit priserna i höjden
> för de övriga?

Senast jag parkerade cykeln i Stockholm var det gratis. Jag tror aldrig att jag har betalat så jag förstår inte frågan.

[OT] Parkering Stockholm
Parkeringsavgifter är ett straff för att man har bil. Det är bara att betala och fundera på om man verkligen, verkligen, verkligen måste ha bil (speciellt i Stockholm).

[OT] Parkering Stockholm
jomper skrev:
> 70 spänn i timmen kostar det inte att parkera i
> stockholm ens i innersta city. Däremot tar
> säkert en del privata garage ut den pengen.
>
> Om du bara parkerar en liten bit utanför allra
> innersta stan så kostar det bara pengar 9-17 dag
> före helgfri vardag. Att parkera i garage är en
> nödlösning.

Nja. I Vasastan har de stora gatorna bytt till Röd biljett dvs man frångår 9-17 och helg till förmän för dyrare och bättre tidsmässig täckning. Vilket är bra.

[OT] Parkering Stockholm
Det blir till att slänga in en gammal cykel i skuffen, parkera lite avsides, hojja in till stan och spara in p-kostnad motsvarande hela cykelns värde. Blir den sen mot all förmodan stulen, ingen större förlust men lång promenad

[OT] Parkering Stockholm
Ska du till Stureplan så kan man ställa sig på exempelvis Engelbrektsgatan. 120:- /vardag (9-17) fritt övrig tid. Så jag vet inte var du hittar 280 spänn om dygnet.... det är citytaxa. Där man ändå inte vill stå.

[OT] Parkering Stockholm
Det är på tok för billigt att parkera i sthlm, o framför allt total idioti att det är avg fritt 17-09 (då det borde vara allra dyrast). Ju bara se på "bristen" på platser.
trängselskatten för låg, bara se på köerna.

planekonomier.

jag åkte bil till stan idag o betalade även p-avgift. Usch för att trängas med de fattiga. Jag tog iofs bussfilen in. Räknade med en kostnad för det på ca 5 kr, ca 0,5% chans att åka dit, vilket inte skulle kostat mer än 1000 kr.

[OT] Parkering Stockholm
Med ett snittpris på 65000 SEK/kvm är det väl inte konstigt att även parkering kostar.
Jag är förvånad över att det är gratis på helgen med gatuparkering.

Tillbaka
Topp