H. skrev:
-------------------------------------------------------
> yolo! skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vafaan! Knappast folk med stora gärnor som jobbar
> > där. Man behöver typ godkännt i 4ämnen i skolan!!!
> > Ni kanske kan räkna ut varöför det är 7000 sökande då!!??
>
>
> Utifrån ditt inlägg antar jag att du själv kvalificerar in på utbildningen givet dina egna
> antaganden.
Ja så måste det vara då språkkravet inte är kvar längre. Så ja du har säkert rätt;7)
"De förändringar som görs av urvalsprocessen är:
•Språkprovet i svenska är borttaget."
Jag menar, det underlättar en hel del ;7)
http://www.polishogskolan.se/Stockholms_lan/Nyheter/Nya-antagningskrav-till-polisutbildningen/
Jag har ett antal vänner/F.d. kollegor som är Poliser och jag har utbildat ett antal Poliser. Jag kanske har haft tur eller så är den delen av utbildningen jag har hållit i så svår att inte alla kan kvalificerar sig till den typen av vidareutbildning. Men jag måste nog påstå att de har hjärnor, både mina vänner och de jag utbildat, och att de är synnerligen trevliga och vältränade snubbar, jag har haft att göra med. Inga tempomagar där inte.
Det som är synd är att ingen varit kvinna eller HBT vad jag vet. Ja kvinna vet jag att de inte varit, men inte HBT. Och fö. så spelar det ingen som helst roll om så varit.
Dock har jag utbildat både Kvinnor och HBT personer inom FM. Och min erfarenhet är att de grupper som är ”mixade” är och blir betydligt mognare som grupp. Helt enkelt bättre, om man frågar mig. Och därav så har jag en stor förståelse för att Polisen vill att detta ska söka in till polisutbildningen. Och jag har stor förståelse för att det nu har nya antagningskrav.
Men det jag inte förstår det är den lön som Polisen har. Den förstå jag mig inte på.