Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
StoraBerg skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker själva upplägget verkar va en godsak för
> diskussioner om allt annat än godsaker. Jag
> tycker personligen inte att dom som håller igång
> tråden verkar allt för fanatiska. Hatet mot dom
> som påstås hata stör mig betydligt mer. Kan
> inte tänka mig något mer skrämmande i en
> demokrati än legitimt hat.
Jag håller helt med om att blajtråden skapar onödigt mycket dålig stämning på forumet. Det är därför jag önskar att den stängs. De som vill diskutera politik kan säkert hitta bättre plattformar.
Finns det möjlighet att skapa omröstningar på forumet? Det vore intressant att se hur opinionen för tråden ser ut? Vill folk ha tråden eller inte?
H. skrev:
> Ubu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag vill ha Hot Tamale på min pizza.
>
>
> Jag åt en steak&bacon på Max i söndags. Någon
> sorts grön stark grej var det på den. Vidrigt!
> Så långt ifrån optimal smakupplevelse* man kan
> komma.
>
>
> *capricciosa
Men på Max är allt äckligt, iofs är vissa rätter bara lite äckliga.
Igår åt jag en maffig pizza med dansk kyckling, sydamerikanska bananer, amerikanska jordnötter, indisk curry, italiensk mozzarellaost, holländsk goudaost, och svenska tomater, det var jäääääääätte gott!!
DT skrev:
> 1888 skrev:
> -----
> > Inga kommentarer ännu om gruppvåldtäkten I
> > Stockholm igår?
>
> Vad har det med pizza att göra?
DT skrev:
> 1888 skrev:
> -----
> > Inga kommentarer ännu om gruppvåldtäkten I
> > Stockholm igår?
>
> Vad har det med pizza att göra?
Luthman Photography skrev:
> En kwattro bör väl rimligen vara indelad i fyra
> tydliga delar. För att liksom cementera de fyra
> årstider vi fantiserar om att vi har. Istället
> för verkligheten där vi har fyra årstider och
> sedan ett par kladdiga, brungröna segment emellan
> dessa årstider.
I Götet har vi blandat årstiderna- det är 11plus å regn hela tiden. Praktiskt att man alltid vet vad man ska ha på sig.
Någonstans är detta väldigt intressant. Folk som vill öppna gränserna vill göra det för folk som kommer från områden som har precis motsatta värderingar än dom själva.
H. skrev:
> 104 sidor, 4668 inlägg. Och det bara fortsätter.
> Blajtrådens 10-talet fanatiska missionärer nu
> har sedan årsskiftet varit väldigt produktiva
> och tråden har sällan ens lämnat förstasidan.
Norrbotten skrev:
> DT skrev:
> -----
> > 1888 skrev:
> >
>
> > -----
> > > Inga kommentarer ännu om gruppvåldtäkten I
> > > Stockholm igår?
> >
> > Vad har det med pizza att göra?
>
>
> Vad har politik med pizzabjäbb att göra?
"Efter andra världskrigets slut befann sig Röda armén i Rumänien. Röda armén återupplivade det tidigare förbjudna kommunistpartiet i landet. Under de tidiga åren utnyttjades Rumäniens resurser av SovRom-avtalen; det var nybildade sovjetisk-rumänska företag som underlättade frakt av rumänska varor till
Sovjetunionen till låga priser. Kommunisterna avskaffade monarkin och utropade en kommunistisk enpartistat under ledning av Gheorghe Gheorghiu-Dej.
1965 kom Nicolae Ceaușescu till makten och distanserade officiellt Rumänien från den sovjetiska maktsfären med en egen utrikespolitik. Han påbörjade ett samarbete med Renault för personbilar under namnet Dacia och även passagerarflygplanstillverkning på licens av BAC 1-11. 1967 var Rumänien den första staten i östblocket, efter Sovjetunionen, som återupptog diplomatiska relationer med Västtyskland (se Hallsteindoktrinen).
Rumänien blev inget undantag för östblockets sönderfall i slutet av 1980-talet. Den totalitära diktaturen föll under den rumänska revolutionen 1989. Efter en hastig rättegång avrättades Ceaușescu och hans hustru Elena Ceaușescu på juldagen samma år. Nationella befrielsefrontens ledare, Ion Iliescu, blev den förste demokratiskt valde presidenten. Nicolae Ceaușescu hade bland annat sålt all mat i jordbruket för att verka utbetalningar på andra håll. De som fick svälta för hans handlingar var lokalbefolkningen medan han själv levde i lyx.
Jordbruket privatiserades efter Ceaușescus fall och befolkningen kunde nu tillverka mat för sitt eget intresse och inte åt staten som tidigare varit fallet. Efter en process som inleddes med ansökan om associationsavtal i november 1992 med sikte på medlemskap 2004, fick till slut Rumänien, tillsammans med Bulgarien, den 25 april 2005 ett anslutningsfördrag och blev fullvärdig medlem i EU den 1 januari 2007."
42Hz skrev:
> Carl A skrev:
> -----
> > på tal om huruvida det blir "sämre" eller ej;
> >
> >
> http://www.di.se/artiklar/2015/9/9/debatt-svensk-u
>
> > tveckling-samst-i-eu/
>
> Är det därför det går så dåligt för
> Tyskland?
>
> "I absoluta termer bodde det största antalet
> utländska medborgare i EU i Tyskland (7,7
> miljoner)"
> (http://www.migrationsinfo.se/migration/eu/)
>
> Vänta nu, de låg visst i topp!
nu var inte min ref. till DI artikeln ngt inlägg i invandringsdebatten. Men jag förstår o det uppfattades så.
När det gäller Tyskland jfr Sverige (tex vad gäller invandring) skall man nog se det hela i sammanhanget med respektive lands befolkning, där väl Tyskland har i runda slängar 10 ggr så stor befolkning som Sverige (väl). - Sedan är väl också väl frågan vad som ryms inom begreppet utländska medborgare. Schweiz har väldigt många utländska medborgare (hade tex Ingvar Kamprad), men inte så många från Mellanöstern o Afrika.