OT: Practical Joke

frankfurt skrev:
-------------------------------------------------------
> montera neon under bilen,

Tjena!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Det är fan överjävulskt!!

Har gjort snikvarianten.. Blinkade ventilhattar på bilen.. Kostade hela 58;. för fyra stycken.

1. Skär upp ett hål i botten på en kokosboll/kokostopp(men inte hela vägen runt, utan lämna en liten bit så rånet inte lossnar helt). Böj ut rånet i hålet och gröp ur bollen med en liten sked. Fyll det nya hålrummet med senap och liknande ingredienser vik slutligen tillbaka rånet. Stark eller skånsk senap funkar bra. Har testat denna med mycket lyckat resultat:P

2. Annars kan man ju göra nya dvd:er till existerande fodral

3. Tejpa kranarna, så det skvätter när de slås på. Pinsamt och jobbigt. Funkar också väldigt bra

4. På studentkorridoren i lkpg, som jag har bor i, finns det roliga ringklockor. De är öppet kopplade i ett av förvaringsutrymmena, i den gemensamma delen av korridoren. De är lågvoltsprodukter, så en korridorskompis och jag köpte in lite komponenter från elfa.... tanken var att vi skulle kunna ge en signal var femte minut (med hjälp av en frekvensgenerator). Detta skulle sedan kopplas in, tillsammans med en vanlig hushållstimer, och styra en killes klocka så att den ringde var femte minut mellan 2 och 3 på natten. Tyvärr hann vi inte testa anrättningen i skarpt läge:(.

Vi har en massa (300+) testtelefoner på jobbet, så när en kolega slutade för att plugga klart, hade hon satt ett 100-tal av telefonernas alarm på att starta kl 10 måndagen efter... det var en aning irriterande.. =)

Btw, filto, de där ringklockorna är roliga, i min korridor var det någon som byggt en display i allrummet som visade numret på det rum som någon ringde på hos, och även visade nummret på rummet när någon ringde i telefon dit.

Så här års kan man skoja med kontorsfettona genom att gå och hämta godis i nån av korgarna som finns (ibland gör konsnylterna nytta!). Sen sitter man och prasslar lite med godispapper och äter nån pralin. Sen tar man diskret med dem tillbaka ut i fikarummet, och bär dem öppet tillbaka till sin plats. Prassla lite, repetera.

Om nån frågar hur du kan äta så mycket godis så utbrist med förvånad min "jag cyklar ju?".
Jag skall nog tillämpa detta på en kollega som "slutat med" godis och kakor. Till och med jag ligger i lä när det gäller hans konsumtion av dessa varor.

Hitta en hiss med panel utan non-tamper skruvar (eller ha rätt verktyg) lossa panelen och kasta om brytarna.

Det är vanligen normala stift och kabelskor.
Ju fler våningsplan dess bättre (är skatteskrapan utrymd)

Bränn upp kollegans arbetsplats !

Muhahaha

IMG_2841.jpg ht=480

Ett kul skämt att göra med någon som är på semester är att odla krasse i dennes tangentbord. Orkade inte läsa hela tråden så jag vet inte om det tagits upp redan.

DeVille: Det har redan tagits upp, trots allt ett bra PJ! =)

Rörmokarna med tampongen insmord i sylt är helt lysande, inte konstigt att praktikanten spydde!

Under slutfasen av dagens julfest på kontoret planterades ett lagom harmlöst practical joke på en hemgången kollegas skrivbord, en vas fylld med hasselnötter ställd upp och ned.

Återstår att se om det blir lyckat...

En grej som jag vill testa är att leta upp någon robot-arm och styra in den på nödstopp, de får inte igång roboten förens de släpper nödstopp men de kan inte släppa nödstopp förens de får igång roboten. :)

Vet inte om denna redan varit uppe i tråden redan

Ta din (o)väns mobil och gå in telefonboken. Leta reda på chefens/tandläkare/osv kontakt och ändrar sedan numret som ligger där till det eget mobilnumer. Du kanske måste gå in på din egen kontakt och sudda ditt nummer.

Sen börjar du skicka sms till din vän. Då kommer det se ut som det kommer från chefen/tandläkaren. Börja lite lungt och vrid sen upp tempot... (Tricket förstörs ju helt om dom försöker ringa tillbaka...)

Byt muspekaren till timglaset :)... Testat med fantastiskt resultat :)

Det tog vår kära programerare lätt tre reboots innan han löste det.
Han kollade ALLT innan, taskmanagern, registryn... ALLT :)

fasen vilken rolig tråd!

1.fyll bakre ljuddämparen på polarens bil med glykol! ryker ordentligt vitt
2.surra fast en strömming på grenröret på bilen
3.byt ut whiskyn mot vatten o the,
4. montera loss avgassystemet på kollegans bil, räcker o ta bakre delen

sen lekte vi jedi:s på våra fester när vi va yngre, man va 3 pers som skaffade sig ett litet "hemligt" rum hos den som hade festen, sen va det bara o köra igång! man skulle hämta o plocka dit grejer utan att nån såg, saker som folk behövde mm. brukar börja i liten skala men sen eskalerar det, hur kul som helst, hos polaren tog vi bort båda toadörrarna utan att nån märkte! haha så jävla balla reaktioner va!

Vet inte om det har varit uppe förut (JAG kanske har tipsat om det??) men fjärrstyrda eluttag typ Nexa, kan göra succé i ett kontorslandskap, monterade på t.ex en datorskärm.

Logitech´s app touch mouse kan vara en kul grej också. Förutsätter dock ett wlan.

Kul praictical joke om man sitter i cubicles: Flytta en av skärmväggarna någon centimeter varje dag
tills offrets cubicle är hälften så stor som från början!

Practical Joke II
nämn på fikarast att någon av städarna har sett en råtta på kontoret.
tag sedan vid tillfälle och klipp med nagelsax i papper på offrens skrivbord samt lägg choklad strössel man har på glass brevid.

avsluta sedan med att köpa en kattleksak i form av mus som mha tunn fiskelina knyts fast vid ex telefon elller datormus och göms under ex pappershög eller bakom pärmar.
Lycka till!

Startgas skrev:
> Alt Gr + någon av piltangenterna = skärmen vrids
> 90/180/270 grader. Funkar dock inte alltid,
> beroende på operativsystem(eller något)

Intelgrafik med Intels drivrutiner, ett och annat samtal från förvirrade användare...

Tobbe Arnesson skrev:
> Jag förstår inte vad jag ser, vad är det
> röda?
>
> Att hjulen är borta begriper jag dock. :)

Dom röda askarna innehåller galvaniserade häftklammrar från staples. 5000st för att vara exakt.

Johan_Olsson skrev:
> Tobbe Arnesson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag förstår inte vad jag ser, vad är det
> > röda?
> >
> > Att hjulen är borta begriper jag dock. :)
>
> Dom röda askarna innehåller galvaniserade
> häftklammrar från staples. 5000st för att vara
> exakt.

Av någon speciell anledning? Istället för tegelstenar? :)

gridlock skrev:
> Erbjud en kollega en gratis ditec-behandling.
> Sedan sveper man den i gladpack och håller sig
> för skratt.

Om man inte vet vad ditec är för nåt så kan man tro att det är kollegan som ska svepas i gladpack. Men det är kanske också roligt? :)

Ja, men det stod det inget om. Jag kan inget om bilbehandlingar. Det var ju kollegan som skulle få den, ett tag trodde jag det var nån slags lerinpackning.

Extra trådlöst tangentbord (alt usbförlängningskabel+vanligt tgb) +grannens dator :) Moahaha
Sedan när grannen börjar skriva så skriver spökskrivaren lite extra :D

JLarsson skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hahaa!! Genialtiskt!
>
> Genitaliskt?

Genetaliskt... Fan, hur stavas det? ;)

Jag och några vänner musiker hade nog blivit rätt sura av det senaste (signalhorn model kraftigt); man är tillräckligt rädd om öronen ändå.

Klassiker annars för den som som känner till saxofoner: Den lilla skyddsploppen i plast som man sätter längs upp på saxfonen vid förvaring är ibland ihålig. Om den råkar åka in i saxofonen kan den kilas fast inne i instrumentet (som ju är en koniskt formad konstruktion). Luften kommer gå igenom, men några toner kommer vara ordentligt för låga. Tittar man snabbt är det risk att man inte ser den heller.

Råkade göra det själv på min saxofon för länge sedan, dagen innan konsert ...

Tillbaka
Topp