[OT] Prisvärda bluetooth-lurar med noise-cancel

Loftberg

Aktiv medlem
Hallå där ärade Happy-kollektiv. Jag känner att tiden är kommen för mig att byta mina (3e eller 4e par) Koss Porta Pro till något nytt. Något fläskigare. Har insett att jag skulle uppskatta noise-canceling extremt, och det där med sladd verkar 90-tal, så vore skönt att bli av med den också. En annan avgörande faktor är att det ska vara on-ear och inte in-ear. Min tinnitus har gjort mig avsevärt mindre villig att pula in hörlurar i öronen. Jag tänker mig något att kunna använda på tåget och flyget likväl som på gymmet.

Jag har dåligt utbyggd erfarenhet av märken själv, och har egentligen bara personlig erfarenhet från Koss och Sennheiser (mitt headset). I övrigt har jag lyssnat på både Sonys och JBL's bluetooth-högtalare som jag tycker håller grymt prisvärd klass, och även testat både högtalare och lurar från Bose.

Men vad anser ni vara det som är mest lurar för pengarna?

Loftberg sa:
Woot! Jag är dålig på att hänga aktivt här nuförtiden...

Nåja. Aktiv är du nog ändå. Kanske bara i väl valda trådar...

FDCD1812-ACD4-4B33-A25D-F1C909AEB80E.png

Senast ändrad:
Japp, jag gillar öl, men har inte följt Happy-utvecklingen av hörlurs-temat. Är det någon som har något givande i ämnet eller har jag förväntat mig för mycket?

Överväg över ear så får du bekvämare lurar med lite mer passiv nc. I övrigt läs andra tråden :-)

jomper sa:
Överväg över ear så får du bekvämare lurar med lite mer passiv nc. I övrigt läs andra tråden :-)
Över ear översätter jag till 'on-ear'. Menar alltså kupor runt öronen. Sen får någon gärna länka den 'andra tråden'. Jag har skrollat bakåt bra långt utan att hitta den.

jonte987 sa:
Är du gubbe och reser i tjänsten är det bose som gäller har jag noterat
https://www.webhallen.com/se/product/275493-Bose-QuietComfort-35-II-tradlosa-horlurar-Svart

Prisvärt beror nog på om du är en sån gubbe eller inte. Själv har jag motstått frestelsen än så länge

Såsom varandes tjänstresegubbe och innehavare av Bose måste jag tyvärr konstatera att Sony har kommit ikapp M3 modellen hanterar NC lika bra eller bättre än Bose, ljudet är acceptabelt men inte mycket mer som i alla trådlösa lurar (dvs 98% av befolkningen är nöjda)

Crocko sa:
jonte987 sa:
Är du gubbe och reser i tjänsten är det bose som gäller har jag noterat
https://www.webhallen.com/se/product/275493-Bose-QuietComfort-35-II-tradlosa-horlurar-Svart

Prisvärt beror nog på om du är en sån gubbe eller inte. Själv har jag motstått frestelsen än så länge

Såsom varandes tjänstresegubbe och innehavare av Bose måste jag tyvärr konstatera att Sony har kommit ikapp M3 modellen hanterar NC lika bra eller bättre än Bose, ljudet är acceptabelt men inte mycket mer som i alla trådlösa lurar (dvs 98% av befolkningen är nöjda)

Vågar inte testa sony innan mina bose lägger :p

Loftberg sa:
jomper sa:
Över ear översätter jag till 'on-ear'. Menar alltså kupor runt öronen. Sen får någon gärna länka den 'andra tråden'. Jag har skrollat bakåt bra långt utan att hitta den.

Hahaha, du måste skilja på on-ear och over-ear!

Det här är en bra sida. Alla lurar testas standardiserat, så det är enkelt att jämföra: https://www.rtings.com/headphones

Flög över atlanten nyligen och själv hade jag mina XM3 och kollegan sina QC3. De är ganska lika vad gäller packbarhet. Löjligt likt fodral.

Har använt mina XM3 väldigt mycket, speciellt på jobbet. Det är ganska bastungt ljud som standard men det är lätt att åtgärda via EQ med appen. Den spelar alla frekvenser rätt bra så det går att få till som man vill ha tycker jag. Där är väl Bose bättre, spelar också allt men lite klarare ljudbild som standard.

Älskar touchen på XM3 men har läst att många har problem med det om man använder dem utomhus när det är kallt.

Bose nya 700-lurar verkar ju fina, de är dock inte hoppfällbara! Så om man ska resa med dem så lär det inte vara ett bra val. Man viker bara elementen så de ligger platt och sedan stoppar i fodralet. Tar mer plats.

kör med Bose QuietComfort 35.

visst det är inga värsting lurar med om man bara vill ha ett par lurar när man cyklar till jobbet, reser
eller när man är ute och joggar så duger dom.

Senast ändrad:
Loftberg sa:
Klickade precis hem ett par XM3, för 2690. Kändes överkomligt!
grymt pris! hade tänkt säga att köp dem för det är verkligen skillnad på lurar och lurar, har haft tre olika ANC-lurar innan och sedan köpte jag XM3. Man vill inte ha sämre när man väl provat :)

Sambal Oelek sa:
Loftberg sa:
grymt pris! hade tänkt säga att köp dem för det är verkligen skillnad på lurar och lurar, har haft tre olika ANC-lurar innan och sedan köpte jag XM3. Man vill inte ha sämre när man väl provat :)

Var sugen på att testa, men. Kan tydligen bara koppla till en enhet i taget? Samt verkar dess touchkontroller inte gilla minusgrader. Fantomtryckningar.
Två dealbreakers för mig.

Ja, har en enhet har jag på min Samsung buds och det är lite segt. På de två Bose-lurarna jag har så är det två i taget vilket räcker väldigt långt, padda och telefon för min del på ena paret och padda och dator på andra.

marr sa:
Sambal Oelek sa:
Loftberg sa:

Var sugen på att testa, men. Kan tydligen bara koppla till en enhet i taget? Samt verkar dess touchkontroller inte gilla minusgrader. Fantomtryckningar.
Två dealbreakers för mig.
Aha, ja jag använder mina bara på kontoret och på flyget så då gör det inte så mycket. Om det gör det kanske nya Bosse 700 skulle vara nåt, fast de är inte hoppfällbara. De äldre QC35 isf då, borde man ju kunna hitta för riktigt bra pris just nu.

Elgiganten kör QC35 för 1990kr nu på black friday. Men det verkar vara första versionen, dvs inte den något förbättrade QC35ii. Nån som har koll på vad/hur stora skillnaderna är mellan dessa två?

Senast ändrad:
Diminishing returns, nästan alltid. Korskörde exvis Sony lurar mh900 och mx2.
Verkligen marginella skillnader.

Jag har redan qc2 kanske jag ska tillägga. Så inget akut behov. Inväntar nästa sony generation istället :)

Tillbaka
Topp