[OT] Rekommendera en TV-serie...

Blir Agata cristi perot och Marple med mera 007 och vildavestern plus beck med mera har 15 fria kanaler svenska och finska blir finska box med svensk text om det finns ibland finns det även andra språk många är inte annat text än finska men är de engelska och amerikanska går det följa med är tidiga serier och klassiska filmer och serier innan kommer alls i Sverige.

2013 tydligen. Tog ändå lång tid att komma ikapp, jag minns när jag och sambon kollade de 7(?) första avsnitten av Lost på raken på en 17" CRT i sovrummet och båda försov oss till jobbet nästa dag, det måste ha varit 2004. Pirate Bay var den första riktiga enablern för binge-konsumtionen.
Kan det inte ha varit DVD:ns intåg med samlingsboxar som gjorde att det blev möjligt att bingea? Det blev lätt att se många avsnitt på en gång och att piratkopiera in på pc med god kvalitet osv. Att serier blev så populärt som det blev kanske också kan tillskrivas HBO och särskilt Sopranos.
Minns att min första sträcktittning var av Oz eller Band of Brothers på DVD i 2002.
Fast nog hjälpte Pirate Bay, man hade ju aldrig råd att köpa boxar av allt man ville se.

Kan det inte ha varit DVD:ns intåg med samlingsboxar som gjorde att det blev möjligt att bingea? Det blev lätt att se många avsnitt på en gång och att piratkopiera in på pc med god kvalitet osv. Att serier blev så populärt som det blev kanske också kan tillskrivas HBO och särskilt Sopranos.
Minns att min första sträcktittning var av Oz eller Band of Brothers på DVD i 2002.
Fast nog hjälpte Pirate Bay, man hade ju aldrig råd att köpa boxar av allt man ville se.
En polare till mig såg BoB när han bodde i Österrike, med dubbningen när alla talade tyska blev det tydligen väldigt förvirrande..

Tillbaka
Topp