Marten D
Aktiv medlem
[OT] Rekommendera en TV-serie...
Den anser jag har tät dialog.Är en uppföljare till filmen med samma namn, om ni råkat missa det
![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den anser jag har tät dialog.Är en uppföljare till filmen med samma namn, om ni råkat missa det
![]()
Nu vet jag att det inte är en dokumentärBlack bird, riktigt spännande fängelsehistoria.
https://www.imdb.com/title/tt4301160/
Visa bilaga 754982
Det är ju en tanke. Du saknar lite kryptonit helt enkelt.Nu vet jag att det inte är en dokumentärmen jag tycker ändå att den hade funkat bättre om huvudpersonen t h i bild inte hade varit ung, smart, vältränad, snygg OCH duktig på allt han ger sig på.
Lite såDet är ju en tanke. Du saknar lite kryptonit helt enkelt.
Tillägg: Alltså det är ju ok om det är en sitcom/action. Men är det någon sorts drama och 90% av skådisarna är bildsköna (tror jag lade ner ngn snutserie med Kevin Bacon efter ett avsnitt pga detta, dock inte pga just honom) och pinnsmala, i synnerhet i USA, så blir det ju bara pajigt.Lite såtycker det blir knasigt med serier/filmer där random guy/girl råkar vara såväl fotomodell som geni och alla tycker det är helt normalt.
Hah, när verkligheten är så sjuk att ingen kommer tro detBlack bird bygger på en sann historia, och såhär såg Jimmy Keene egentligen ut. Nästan så jag får sätta NSFW på den.
Visa bilaga 755024 Visa bilaga 755025
Det går utför. Såg någon säsong. Gav upp, då det inte blev bättre.En fråga om Yellowstone, har sett första 6-7 avsnitten men har redan tröttnat på att det ska klämmas in en oerhört mängd action och "olyckor" hela tiden, det är björnar och koma och skelett och fan vet i varje avsnitt, vilket gör att själva storyn nånstans hamnar rätt mycket i bakgrunden. Fortsätter det så eller kommer det lugna ner sig framöver?
not safe for workBlack bird bygger på en sann historia, och såhär såg Jimmy Keene egentligen ut. Nästan så jag får sätta NSFW på den.
Visa bilaga 755024 Visa bilaga 755025
Faktiskt riktigt kul i detta sammanhang. När verkligheten överträffar dikten. Eller vart fall ligger rätt nära.Hah, när verkligheten är så sjuk att ingen kommer tro det![]()
Nu vet jag att det inte är en dokumentärmen jag tycker ändå att den hade funkat bättre om huvudpersonen t h i bild inte hade varit ung, smart, vältränad, snygg OCH duktig på allt han ger sig på.
Rogue Heroes på Max. Otroligt skönt härjig ww2 serie om hur SAS bildades. Nog ett av dom bättre soundtracks i en serie på länge.
![]()
Den var bra, japp.Hysteria verkar lovande: amerikansk småstad, high school, 80-tal, satanisk mordsekt.
Slötittar på den nu. Bra placeholder mellan bättre serierBergerac på SVT play.
Skaplig tycker jag. Vet dock inte hur mycket som finns kvar av originalet från 80-talet, minns knappt den.
Jag med, men det kändes så jäkla virrigt så jag blir antagligen tvungen att se om S1 först.Börjat på senaste säsongen av Yellowjackets. (skyshowtime)
Jag tycker det, bra skådisar, gillar man typ Lost, True Detective, mysterie-serier med lite övernaturligt-vibbar så.Har den på min lista, den är sevärd?
Jag gillade också den de första omgångarna. Som du säger blev det sämre efter hand.Kanske för soft/småtrevlig för en del men "Mord i paradiset" är väldigt trevlig. Samspelet mellan huvudrollsinnehavarna är riktigt bra och underhållande. Hon är ett fynd.
Efter säsong 2 blev den klart sämre, nya i rollerna.
Jag har Telenor, något abonnemang, där kan man streama den från BBC. Går också med jämna mellanrum på 7an. Men undvik alltså efter S2.
En fråga om Yellowstone, har sett första 6-7 avsnitten men har redan tröttnat på att det ska klämmas in en oerhört mängd action och "olyckor" hela tiden, det är björnar och koma och skelett och fan vet i varje avsnitt, vilket gör att själva storyn nånstans hamnar rätt mycket i bakgrunden. Fortsätter det så eller kommer det lugna ner sig framöver?
Lever upp till förväntningarna!Dope Thief på AppleTV verkar klart lovande.
Japp den var bra. Ramaskri i UK tydligen, det verkar som att vissa inte fattade att det var fiktion och inte en dokumentär..Men hur kan ingen ha rekommenderat Adolescence? Eller så har nån det. Hursomhelst, svinbra. Det här med en tagning per avsnitt kändes krystat och jobbigt innan jag såg det men det funkar utmärkt och gör det bara starkare. Fyra avsnitt är dessutom lite lagom för en serie…
Andor på Disney+
S2 har precis börjat och dom har släppt 6 avsnitt redan, 3 avsnitt per onsdag. Det är så sjukt bra.
Andor S1 gillade jag, men S2 är fan inget att hänga i granen.. kastade in handduken efter 3 avsnitt.Jag såg S1, och tyckte det var det enda bra jag sett från Star Wars universumet. Mandalorian orkade jag inte titta på. Jag har sagt upp Disney nu...
Ajdå det var synd. S1 hade ju potential.Andor S1 gillade jag, men S2 är fan inget att hänga i granen.. kastade in handduken efter 3 avsnitt.
Ajdå det var synd. S1 hade ju potential.
@fhloston Rogue One är närmast i övrigt, om du inte redan gett den en chans.
Satan, då såg jag fel halvaAndra halvan Andor s02 var väl i alla fall lite bättre än första
Gillar böckerna skarpt (böckerna är "som smågodis" för att citera grannen) så blir givet att kolla på. Ska bara lyckas kolla igenom Last of Us och Andor först bara...Någon som kollat Murderbot?
JellyfinVar ser ni det ni tittar på