[OT] Rekommendera en TV-serie...

Lite så 🙂 tycker det blir knasigt med serier/filmer där random guy/girl råkar vara såväl fotomodell som geni och alla tycker det är helt normalt.
Tillägg: Alltså det är ju ok om det är en sitcom/action. Men är det någon sorts drama och 90% av skådisarna är bildsköna (tror jag lade ner ngn snutserie med Kevin Bacon efter ett avsnitt pga detta, dock inte pga just honom) och pinnsmala, i synnerhet i USA, så blir det ju bara pajigt.

Black bird bygger på en sann historia, och såhär såg Jimmy Keene egentligen ut. Nästan så jag får sätta NSFW på den.
1741089373805.webp
1741089381950.webp

En fråga om Yellowstone, har sett första 6-7 avsnitten men har redan tröttnat på att det ska klämmas in en oerhört mängd action och "olyckor" hela tiden, det är björnar och koma och skelett och fan vet i varje avsnitt, vilket gör att själva storyn nånstans hamnar rätt mycket i bakgrunden. Fortsätter det så eller kommer det lugna ner sig framöver?

En fråga om Yellowstone, har sett första 6-7 avsnitten men har redan tröttnat på att det ska klämmas in en oerhört mängd action och "olyckor" hela tiden, det är björnar och koma och skelett och fan vet i varje avsnitt, vilket gör att själva storyn nånstans hamnar rätt mycket i bakgrunden. Fortsätter det så eller kommer det lugna ner sig framöver?
Det går utför. Såg någon säsong. Gav upp, då det inte blev bättre.

Black bird bygger på en sann historia, och såhär såg Jimmy Keene egentligen ut. Nästan så jag får sätta NSFW på den.
Visa bilaga 755024 Visa bilaga 755025
not safe for work

What does NSFW mean? NSFW stands for “not safe for work” or “not suitable for work”. You may have already seen this term on social media before. The abbreviation NSFW is intended to help you tell quickly and easily that a particular post should not be viewed during working hours or on your work computer.

Hysteria verkar lovande: amerikansk småstad, high school, 80-tal, satanisk mordsekt.

Edit: och Bruce Campbell är med!!

Senast ändrad:
Bergerac på SVT play.
Skaplig tycker jag. Vet dock inte hur mycket som finns kvar av originalet från 80-talet, minns knappt den.

Kanske för soft/småtrevlig för en del men "Mord i paradiset" är väldigt trevlig. Samspelet mellan huvudrollsinnehavarna är riktigt bra och underhållande. Hon är ett fynd.

Efter säsong 2 blev den klart sämre, nya i rollerna.

Jag har Telenor, något abonnemang, där kan man streama den från BBC. Går också med jämna mellanrum på 7an. Men undvik alltså efter S2.

Kanske för soft/småtrevlig för en del men "Mord i paradiset" är väldigt trevlig. Samspelet mellan huvudrollsinnehavarna är riktigt bra och underhållande. Hon är ett fynd.

Efter säsong 2 blev den klart sämre, nya i rollerna.

Jag har Telenor, något abonnemang, där kan man streama den från BBC. Går också med jämna mellanrum på 7an. Men undvik alltså efter S2.
Jag gillade också den de första omgångarna. Som du säger blev det sämre efter hand.

Jag kollade några säsonger men ledsnade på den monotona bristen på story.

Men hur kan ingen ha rekommenderat Adolescence? Eller så har nån det. Hursomhelst, svinbra. Det här med en tagning per avsnitt kändes krystat och jobbigt innan jag såg det men det funkar utmärkt och gör det bara starkare. Fyra avsnitt är dessutom lite lagom för en serie…

Men hur kan ingen ha rekommenderat Adolescence? Eller så har nån det. Hursomhelst, svinbra. Det här med en tagning per avsnitt kändes krystat och jobbigt innan jag såg det men det funkar utmärkt och gör det bara starkare. Fyra avsnitt är dessutom lite lagom för en serie…
Japp den var bra. Ramaskri i UK tydligen, det verkar som att vissa inte fattade att det var fiktion och inte en dokumentär..

The Four Seasons på Netflix var klart gemytlig och stundvis tänkvärd. Om och (sannolikt) för medelålders medelklass.

Tillbaka
Topp