Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
glitch sa:Kalkosan, klorin, såpa - dessa tre brukar lösa det mesta. Sen finns ju specifik fogrengöring också, dock aldrig testat det själv.
miklax sa:Tandkräm och ättika är metoder jag inte testat.
Cillit bang och såpa funkar iaf inte...
Raggamuffin sa:Var inte förtvålad tallolja grejen?
miklax sa:Tack för alla tips. Man blir ju ganska sugen på att testa kais brygd...
Raggamuffin sa:På kakel och vitvaror funkar bilpolish. Höll på att ta mig själv av daga när jag hade provat det i badkaret så det rekommenderar jag ej.
Brukar inte hålla det svårare än att köpa medel gjort för kalkborttagning heller.thomaslundstrom sa:Plusettar skrapa. Jag använder en vanlig fönsterskrapa.
För vanlig duschrengöring funkar Änglamarks badrumsspray fint. Inga konstigheter i den flaskan, bara sånt man känner till (citronsyra och tensider IIRC). För grövre fogrengöring kör jag ättika.
Ungefär vilken mängd har du av de olika ämnena? Har köpt citronsyra och stärkelse...kais01 sa:behåll en slatt av brygden, för när allt torkat upp hittar man garanterat någon yta som behöver en extra omgång. kalket syns dåligt när det är blött..
.
+1fhloston sa:Om man är för lat för att skrapa så funkar det lite om man sköljer av glaset med kallt vatten efter duschen. Det fördröjer påkalkningen något.