[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
Den här är knepig. Ordet "and" kan vara en stark disjunktion, vilket i så fall innebär att man varken får simma eller ha roligt. Eller är det en svag disjunktion, vilket i så fall innebär att man får ha roligt så länge man inte simmar, eller simma så länge man inte har roligt. Svårt att veta.
IMG_4295.jpeg

Senast ändrad:
[OT] Roliga skyltar
[Infoga ett antal monty pythonska replikskiften]

-Lyx! När jag växte upp var den kommunala idrottshallen en håla nergrävd i en soptipp med asbestskivor och giftiga schaktmassor. Hallen stängde två timmar innan den öppnade. Man fick betala tre månadslöner för att få komma in och istället för personliga tränare hade de avdankade fångvaktare från Auschwitz som slog besökarna med elkablar och piskor. Och gjorde man inte rätt blev man inskickad till dr Mängele, en man med dr Mengele som idol, för en särskild korrigerande behandling. Planen i hallen hade ett golv som var så ojämnt att man tvingades till 9b-klättring för att ta sig över planen och avbytarbänken var belägen nere i ett gruvhål. Men det var vår hall och vi var lyckliga då!
Förstår att du började cykla.

[OT] Roliga skyltar
Ibland när jag cyklar Järvafältet, särskillt in eller ut i öst, tänker jag på hur jag som ung och omogen förmodligen hade tyckt det var rätt underhållande.

Edit: förlåt OT, är ju ingen skylt

Bilagor

• 1729503041051.png
    1729503041051.png
    219.4 KB · Besök: 264
[OT] Roliga skyltar
Ibland när jag cyklar Järvafältet, särskillt in eller ut i öst, tänker jag på hur jag som ung och omogen förmodligen hade tyckt det var rätt underhållande.

Om jag vetat att den här gatan fanns när jag var 12 år gammal i mitten av 80-talet så hade jag förmodligen packat väskan och flyttat hemifrån direkt.

1729503552207.png

[OT] Roliga skyltar
final_warning_sign_with_padding.jpeg

Med hjälp av chatGPT fixade jag en liten skylt och satte upp på en cykel/gå väg som är på min pendelväg till jobbet.
Historian bakom:
Nu under hösten är det någon oansvarig hundägare som inte plockat upp efter sin hund på den nämnda cykel/gå vägen.
Var på jag en mörk morgon är fullt koncentrerad på att undvika att gå i hundavföring och går med blicken ner i backen blir så fruktansvärt skrämd!
Det var ett vildsvin som grymtade till på mig precis bredvid vägen i ett buskage.
Var av jag ramlar raklång rätt ner på vägen. Det känns som en evighet innan jag inser vad som har hänt och får fart på kroppen och börjar springa. När väl adrenalinet lagt sig märker jag att jag iaf lyckats undvika hundbajs på både kropp och fötter.
Så denna skylten sattes upp mest för att hundägaren skulle tänka på att plocka upp efter sin hund med lite ironi istället för en arg lapp med ”plocka upp skiten efter din hund!” 😅

Senast ändrad:
[OT] Roliga skyltar

Där har man haft en och annan friluftsdag i låg- och mellanstadiet på Vattmyraskolan i Jakobsberg.

För att spinna vidare i ämnet så har dom i Nordanstigs kommun en återvinningscentral som förr i tiden hade ett rätt udda namn.

Bilagor

• IMG_0185.jpeg
    IMG_0185.jpeg
    30.5 KB · Besök: 88
Tillbaka
Topp