[ot] Rörigt forum

Klaes

Medlem
[ot] Rörigt forum
Är det bara jag som tycker att forumsystemet (hemsidan) som brukas här är en aning rörigt och "jobbigt".
Jag skulle varmt rekomndera ett forum i stil med http://www.punbb.org (det är gratis).
Nackdelen dock är att gamla ämnen försvinner om det inte nu går att använda databasen som finns för existerande forum.

Jag vet att sidan är byggt kring existerande forum. Kanske för sent att snickra om?
Om sidan någon gång skulle göras om kanske det kan vara något att ha i åtanke.

[ot] Rörigt forum
hoho! Äntligen en sån tråd till =)

ÄSCH! Tycker hela charmen med Happy grundas i det frispråkiga kaoset det blir när alla olika intressen/stilar blandas huller-om-buller.

[ot] Rörigt forum
Välkommen till röran, det är som att kliva in i en pub där det snackas till höger och vänster samtidigt som något lokalt band drar av lite covers i bakgrunden. :-)

/Leo

[ot] Rörigt forum
oqi151.jpg

[ot] Rörigt forum
Att istället för detta mystiska forums upplägg använder man ett med subkatekorier. Delar upp efter ämne helt enkelt. Men sådant kanske måste modereras och det orkar ingen kanske någons grundtanke vem vet.

[ot] Rörigt forum
Klaes: använd sökfunktionen så kommer du hitta en massa likadana trådar.

Fördelar med happyforum:
lätt att se alla trådar
enkelt istället för att bläddra igenom en massa kategorier
happy

nackdelar:
lite svårare att hitta (då finns iofs sökfunktionen)
finns det fler?

[ot] Rörigt forum
You haft to be happy with what you have to be happy with to be happy with what you have to be happy with;) Eller något sådant...

/Erik

[ot] Rörigt forum
Jag kände detsamma när jag anlände till Happy.
Nu har jag kommit till rätta och trivs med tempot som kan liknas som en blandning mellan ett forum och en chatt.

En annan extrem är mitt eget forum där allt skall ha sin givna plats. Välkommen att besöka ;-)

/Martin

http://www.cykelforum.se

[ot] Rörigt forum
Jag ville inte göra någon icke happy bara hade en åsikt. Jag tvingar ingen med makt här att ändra något. Bara tyckte det hade varit fint. (enligt mig)
Ens tyckande kanske försvinner när man kan rulla ut raketen. Dumma snö.

ps. fint med så livlig aktivitet. ds

Senast redigerad av en moderator:
[ot] Rörigt forum
Jag trodde i min enfald att vi inte skulle behöva uppleva ännu en "omgång". Okej:

Välkommen in i röran, Klaes. Här älskar vi varandra och den kultur som happy står för. Själv har jag skrivit exakt 5100 inlägg med det här. Det skulle jag inte gjort om det hade haft ett annat upplägg och jag tror att det är många som håller med mig. Detta forum är levande, har en puls och en själ och en underbar röra av inlägg som ramlar in huller om buller och det kommer att vara så för lång, lång tid framåt. Välkommen, som sagt. Och ja, ditt ämne har avhandlats förr..

[ot] Rörigt forum
Eftersom jag, liksom många andra människor, ibland vill ha allt exakt på mitt vis, bestämde jag mig för att göra ett sånt ställe. Men något forum är det inte. Länken finns här nedanför.

[ot] Rörigt forum
Jag har fattat vinken och kryper tillbaka in i mitt hål och återkommer med mer relevanta frågor och svar. (som inte har med sidans utseende och uppbyggnad att göra)

[ot] Rörigt forum
Hehe =) Du är såklart välkommen med orelevanta frågor och svar också! (Ifall hålet skulle bli tråkigt innan du kommit på en relevant fråga eller svar)
glöm inte märka dem [OT] bara ;-)

[ot] Rörigt forum
Klaes skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har fattat vinken och kryper tillbaka in i
> mitt hål och återkommer med mer relevanta frågor
> och svar. (som inte har med sidans utseende och
> uppbyggnad att göra)

A) kryp inte tillbaka! Jag gillar inte din idé men skulle lätt ta en punka för din rätt att uttrycka den:-) Tycker för övrigt inte att forumkritik/idéer/förslag är OT, men det är jag det

B) "Dumma snö" !!!! Häng med någon ut på de av kung bore förgyllda skogsstigarna. Då lovar jag att du ändrar uppfattning :-)

Såg att du var ny - Välkommen!
Oscar

[ot] Rörigt forum
Johan S skrev:
-------------------------------------------------------

>
> Välkommen in i röran, Klaes. Här älskar vi
> varandra och den kultur som happy står för. Själv
> har jag skrivit exakt 5100 inlägg med det här. Det
> skulle jag inte gjort om det hade haft ett annat
> upplägg och jag tror att det är många som håller
> med mig. Detta forum är levande, har en puls och
> en själ och en underbar röra av inlägg som ramlar
> in huller om buller och det kommer att vara så för
> lång, lång tid framåt.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Amen på det.

[ot] Rörigt forum
Vill bara tillägga att även phorum har stöd för kategorier, underkategorier osv, det är inte så att vi inte använder det för att den tekniska möjligheten inte finns utan för att vi inte vill ha det så.

Det är, som säkert nämns i någon av undertrådarna, hopplöst svårt att göra vettiga kategorier där det aldrig råder tveksamhet om i vilken kategori en tråd ska startas. De allra flesta uppdelade forum har några få delforum där det mesta av aktiviteten ändå hamnar - och då undrar man till vilken nytta uppdelningen gjorts.

Däremot kommer det kanske en annan variant på temat så småningom.

Tillbaka
Topp