[ot] Samåkning Göteborg-Marstrand nu på lördag sökes

Zorander

Aktiv medlem
Hej,

Jag +1 ska till Marstrand på lördag och se finalerna av Stena match cup Sweden. Tänkte kolla ifall det är någon som kör upp till Marstrand på lördag som har 2 platser över i bilen? :) kan bjuda på öl som tack!

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför inte cykla?

Den smala vägen mellan Hålta och Marstrand är ju mer eller mindre livsfarlig för en cyklist, med tanke på hur sommarturisterna kör.

Ja den är otäck nog att köra bil på sommartid utom mitt i natten när det är tomt. Gott om idioter där.

Annars går ju bussarna exemplariskt. Kanske lite trångt just en sån dag bara.

Jaså? Jag tycker vägen är riktigt fin. Sen finns det väl cykelbana på större delen av sträckan om man är lagd åt det hållet.

Man behöver inte cykla på Marstrandsvägen mer än från Tjuvkil. Kommer man från Göteborg är det ändå en omväg att cykla via Kungälv, Ytterby och Vävra. Bättre att cykla Tuvevägen, Kongahällavägen förbi Säve samhälle, ta Kornhallsfärjan och sen cykla till Tjuvkilskrysset via Kärna och Lycke.

Har för mig att man är tvungen att byta buss i Kungälv, men det kanske bara är lågsäsong? Har ingen räsercykel så blir för jobbigt med pendlar-hojen... :/

Tillbaka
Topp