[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Wohoh, Black Betty, bam-e-lam
Black Betty had a baby, bam-e-lam
Damn thing was crazy, bam-e-lam
Oh, Betty Black Betty, bam-e-lam
Black Betty had a baby, bam-e-lam
Damn thing was crazy, bam-e-lam
Black Betty didn't mind, bam-e-lam
Damn thing was blind, bam-e-lam
Black Betty, Black Betty, bam-e-lam
Jump steady Black Betty, bam-e-lam

[OT] Samlingstråd för OT
H. skrev:
-------------------------------------------------------
> Imorse var tunnelbanan upp till 30min försenad.
>

Jag har alltid undrat över denna typ av uttalanden. Om man har 5 minuters trafik och det är 30 minuters försening?! Dvs det kommer ett tåg var femte minut, men det som kommer just nu skulle egentligen vara här för 30 minuter sedan. Jag förstår att det kan vara problem för lokförare och planerare, men som PASSAGERARE märker man väl inte denna försening....

OBS Jag pratar inte om 30 minuters STOPP i tunnelbanan, utan 30 minuters FÖRSENING...

[OT] Samlingstråd för OT
ÅL skrev:
> Jag har alltid undrat över denna typ av
> uttalanden. Om man har 5 minuters trafik och det
> är 30 minuters försening?! Dvs det kommer ett
> tåg var femte minut, men det som kommer just nu
> skulle egentligen vara här för 30 minuter sedan.
> Jag förstår att det kan vara problem för
> lokförare och planerare, men som PASSAGERARE
> märker man väl inte denna försening....

Spelar det någon roll om den enda informationen man får från SL är att det är upp till 30 min försenat och att nästa tåg rullar in om 4 min... (proppfull perrong) Ingen info om tåget efter. Tur att man inte är en svag pensionär, då skulle man aldrig klara sig i stockholms liktrafik...

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
I got a girl, she lives on the hill.
She won't do it but her sister will,
When she boogie,
She do the tube snake boogie.

[OT] Samlingstråd för OT
Oh Betty
You know I loved you so
I'm shattered
It hurt so much to see you go

Give me your heart, I'll keep it beating
And your blood will spill no more
Oh I want to love you Betty
But I can't
'Cause you closed the greatest of doors

Oh Betty
Don't tell heaven where you've been
Don't you know that needing love is not a sin

Give me your soul, I'll be it's keeper
And the words I speak will be yours
Oh I try to hate you Betty
But I can't

And the leaves are starting to fall from the trees again
And I remember when
And autumn wind sang a song of a sin
But I wasn't ready
Oh Betty

Oh Betty
Don't tell heaven where you've been
Didn't you know that needing love is not a sin

Give me your heart, I'll keep it beating
And your blood will spill no more
Oh I want to love you Betty
But I can't

You closed the greatest of doors

[OT] Samlingstråd för OT
Bra om du sitter på kunskaperna, Fredrik. Jag gör det inte. Skriv ett förslag på hur vi ska hantera frågan och maila den till jomper@happymtb.org

Jag tycker inte att vi hanterat OT-frågan rätt och jag är van vid att ingen annan heller tycker det. Så i brist på annat tröttnade vi på frågan för ett drygt år sedan och bestämde oss för att hantera det på det här sättet. Jag tycker inte att det är en fråga om enskilt godtycke och dubbelmoral som var det som jag ursprungligen ilsknade till över, utan ett sätt att hantera en omöjlig och tråkig fråga med minimal ansträngning.

Förresten vet väl alla på åskådarläktaren hur man vinner matchen?

[OT] Samlingstråd för OT
Det brukar ta 30-60 minuter att få ordning på tåget och att få fram en ny förare när de kört på någon. Det händer oftare än man får reda på.

strömavbrottet i morse var dock rätt fett.

[OT] Samlingstråd för OT
oxr skrev:
> Bra om du sitter på kunskaperna, Fredrik. Jag
> gör det inte. Skriv ett förslag på hur vi ska
> hantera frågan och maila den till
> jomper@happymtb.org

Kom igen nu oxr, du behöver inte bli snarstucken. Det var mytis som drog upp vad jag jobbar med, och då tnt kommenterade detta på ett ganska drygt sätt så svarade jag på det. Som jag också skrev så är det mer intressant att diskutera sakfrågor än att kasta titlar fram och tillbaka, så låt oss lämna detta och fokusera på sakfrågan istället, ok?

> Jag tycker inte att vi hanterat OT-frågan rätt
> och jag är van vid att ingen annan heller tycker
> det. Så i brist på annat tröttnade vi på
> frågan för ett drygt år sedan och bestämde oss
> för att hantera det på det här sättet. Jag
> tycker inte att det är en fråga om enskilt
> godtycke och dubbelmoral som var det som jag
> ursprungligen ilsknade till över, utan ett sätt
> att hantera en omöjlig och tråkig fråga med
> minimal ansträngning.

Ja, jag håller med om att givet att man ser det som ett problem, och att en uppdelning är helt utesluten, så är det en skitsvår fråga. Jag ser det som en självklarhet att ha ett forum uppdelat i delforum, det funkar på många andra ställen utan att man tappar gruppkänslan, närvaron, stämningen, eller att det blir kaos på grund av posters kanske oklara tillhörighet. Det innebär dock en massa timmars arbete för att göra om allt, och de ska ju tas någonstans ifrån också. Så det är ingen lätt fråga.

Jag är egentligen inte emot moderering i sig, dock är jag emot när det går ut över innehållet, vilket det gör vid sammanslagningar som den här tråden. Men jag kan förstå er baktanke med den, och jag är glad att du också säger att den inte är en speciellt bra lösning.

> Förresten vet väl alla på åskådarläktaren
> hur man vinner matchen?

Ja, så är det givetvis. Jag är admin på ett annat forum och vi brottas med problem där också, även om de inte är av samma natur som de är här. Det är inte en lätt uppgift man har...

[OT] Samlingstråd för OT
oxr skrev:
> Jag tycker inte att det är en fråga om enskilt
> godtycke och dubbelmoral som var det som jag
> ursprungligen ilsknade till över,

Fast det är väl bara du som använt termen dubbelmoral i den här tråden? Om du kan specificera varifrån du anser att jag anklagat er för dubbelmoral så kanske jag kan förtydliga vad jag menade.

Det jag skrev (vilket verkar ha varit det du ilsknat till över?) var att när man som användare utsätts för en trådihopslagning så kan det kännas som ett godtyckligt beslut (pga en massa anledningar som jag ej har lust att upprepa igen). Var det verkligen så farligt?

Jag själv blev skitlack när min tråd (en gång för länge sedan) blev ihopslagen med en massa andra trådar. När diskussionen ändå var igång ville jag då helt enkelt belysa ett relaterat problem som jag själv upplevt. Nu har det visat sig att jag inte var ensam i mina åsikter, så var det inte bra att det kom upp till ytan?

[OT] Samlingstråd för OT
albert-einstein-1.jpg

[OT] Samlingstråd för OT
He used to do surgery
For girls in the eighties
But gravity always wins.
And it wears him out, it wears him out
It wears him out, it wears him out.

[OT] Samlingstråd för OT
Inledningsvis får jag säga att detta inlägg är skrivet på jobbet så det kan vara en del konstiga hopp fram och tillbaka, har inte haft tid att skriva allt i ett svep.

Jag tänkte hållla mig utanför "debatten", men jag tror ändå jag kastar mig in och säger något litet.

Personligen tycker jag ett det funkar jävligt fint som det gör. En storstädning då och då för att peta på oss användare och säga "Kom igen nu, nu har det väl ändå gått lite väl långt eller?" Visst, det är inte cykelväder. Detta brukar leda till att folk sitter inne med sina kaffemaskiner och slösurfar lite happy och OJOJOJ! Detta måste jag minsann berätta! Och så postas det en OT-tråd. Jag gillar OT, jag tycker det är roligt, men jag tycker att det är för många trådar om ungefär samma saker många gånger, dvs någon som hittat något roligt på nätet och vill delge sina kamrater. Man får ju skilja på stockholms klubb för inbördes beundran som postar trådar om lussekatts-bak (jag är INTE bitter eller ALLS sugen på lussekatter.. hmm.. Får ta ett snack med min sambo... ;) ) jämfört med OT-trådar om miljö eller blodgivning, frågor som faktiskt är på ett eller annat sätt relevanta eller viktiga.

Att gnälla över "ojojoj vad ni är inkonsekventa, nu är det minsann många OT-trådar på förstasidan igen!" är väl ändå lite väl? Jag tycker (helt ogrundat utan några som helst belägg) det känns som att det varit ganska mycket OT nu ett tag, därav att moderatorerna tar tag i det med en liten känga, jämfört med det normala att mängden OT faktiskt fluktuerar från 1-10 beroende på veckodag eller väder.

Sedan förstår jag inte varför det skall skapas en ny tråd varje gång någon hittar något roligt på nätet, t ex nån som gör en bakåtvolt med rullstol. Det finns en musik-tråd, en mat-tråd, en blocket-tråd, varför inte göra en youtube-tråd? Det vore GENIALISKT i min mening, att samla det så. På samma sätt som det (har jag starkt för mig) redan finns en gitarr-tråd skapad för något halvår sedan eller så? Kan man inte visa sina gitarrsolon i den? Jag tycker om samlingstrådar. Då har man något att göra tråkiga dagar. Och nu behöver vi inte överdriva heller genom att skapa en OT-tråd och en CYKLING-tråd, det finns nog säkert en eller två som tycker det vore roligt att svara så på detta.

Jag ser inte alls nyttan i att dela upp i ett OT-forum och ett vanligt om man bara kan hålla det på en sansad nivå. Alla är snabba med att hänvisa till sökfunktionen när det kommer någon ny till forumet och frågar om ramstorlekar eller ht vs fs, men det är tydligen jobbigt att själv gräva fram en gammal tråd och posta i.

Jag förstår inte varför det inte skulle gå att hålla "OT'andet" i schack genom sunt förnuft, så som folk faktiskt lärt sig citera efter att det blev utbrott om det tidigare i år...

Ett annat alternativ är att de som har kunskap i ämnet kontaktar moderatorer/siteägare med förslag, så kan de få hjälp att hitta en bra lösning på problemet. Men jag gillar som det är!

[OT] Samlingstråd för OT
the_TnT skrev:
> TigerMale skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > tycker du ska lägg mer av dina rockvideos där
> > istället och inte ge näring åt såna här
> bråk:)
>
> Det finns, som du kanske noterade, ett
> svarsalternativ även för de som tycker åt
> liknande håll. ;)
>
> Tele är förresten mycket snyggare än Strata. :P

det lämnar jag åt dig och bruce springsteen att tycka;) kan du svara på om den är äkta nån gång eller?? :D:D:D

[OT] Samlingstråd för OT
I'm just another western guy,
with desires that I can't satisfy
So all the love I gave to you
Means nothing at all.
Dear God, God, God, this slow train to dawn.

[OT] Samlingstråd för OT
fredrikw skrev:
> Kom igen nu oxr, du behöver inte bli snarstucken.

Det är jag inte, jag är helt seriös. Ingen av oss som driver det här har lust att tjafsa om det här, vi gjorde det i tre år. Har du en bra lösning att komma med så maila ett färdigt förslag. Ytterligare forumdiskussioner orkar vi inte med, det har vi haft nog av.

> Jag är egentligen inte emot moderering i sig,
> dock är jag emot när det går ut över
> innehållet, vilket det gör vid sammanslagningar
> som den här tråden. Men jag kan förstå er
> baktanke med den, och jag är glad att du också
> säger att den inte är en speciellt bra lösning.

Det prioriterade innehållet på det här forumet är cykling. Off topic är tillåtet så länge det inte tar överhanden. Sammanslagning av OT-trådar får självklart konsekvenser men inte på det prioriterade innehållet, alltså det som gör att vi tycker att det är värt att lägga ner ideellt arbete på (eller arbetstid vi snor från våra arbetsgivare).

[OT] Samlingstråd för OT
fredrikw skrev:
> Vad det gäller din attityd till synskadade barn (fula
> ungar) kan jag bara beklaga och be dig växa upp.

Du läser ordvitsar som fan läser bibeln fredrikw, faktiskt förvånad att du nappade. :)

[OT] Samlingstråd för OT
the_TnT skrev:
> Du läser ordvitsar som fan läser bibeln
> fredrikw, faktiskt förvånad att du nappade. :)

Eller så var det inte så roligt. Välj själv.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag fattade inte heller den s.k. ordvitsen. Förstår nu att den kopplar till Fredriks infosida. Trist och minst sagt klumpigt skämt.

[OT] Samlingstråd för OT
Hey, diskussionen verkar mattas av. Kan ingen slänga in en riktig brandfackla nu?

Mer personangrepp ffs!

[OT] Samlingstråd för OT
Ett litet tankeexperiment för de som fortfarande orkar hålla på:

Kanske är det inte OT-trådar som är ett problem, utan att happy har "växt ur" dess nuvarande form. Att det ses som ett problem med OT-trådar är kanske snarare att symtom på något annat än att de skulle vara ondskan själv och måste låsas in. Vi kanske ska omfamna OT-trådarna som en väsentlig del av det happy är idag, och försöka hitta en lösning som gör att de inte är ett problem?

Sedan finns det ju massor av resursmässiga restriktioner eftersom det bygger på ideellt arbete, det är jag medveten om, men ingen är ju hjälpt av att man fokuserar på fel saker (om de nu är fel dvs)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag gissar på att TNT läste "visually challenged" och inte "visually impaired". Då blir hans svar mer av en ordvits, om den är kul eller inte tänker jag inte berätta

[OT] Samlingstråd för OT
Vill köpa surroundhögtalarpaket el liknande alltså centerhögtalare, sub och fyra sattelithögtalare.
Har en HarmanKardonreciver som är 2-3 år gammal med 5.1.
Är helt novis o ganska pank (vill hellre köpa cykegrejer) men tänkte att det fick kosta 3500 max 4000.
Tacksam för förslag på något prisvärt

[OT] Samlingstråd för OT
Mårten skrev:
> Hey, diskussionen verkar mattas av. Kan ingen
> slänga in en riktig brandfackla nu?
>
> Mer personangrepp ffs!

Så blir det alltid så fort jag skriver i en tråd här på happy :( ser tydliga tendenser av att trådar försvinner från förstasidan så fort jag öppnar munnnen i dem..

För övrigt så tycker jag att det var en bra ordvits. Nu har jag inte kollat den aktuella länken och kan förstå att det i en såhär hetsig (hätsig? hur stavas det egentligen? Bygger böjningen på het diskussion eller hatfull diskussion?) debatt. Men kul var det hur som helst. Det är lite som att säga att man är "vertically challenged" om man är kort. Eller "en sån man hellre hoppar över än går runt" om man är kort och tjock. Tyckte visually challenged (eller impaired) var ett riktigt bra uttryck som jag tänker anamma. Visuellt handikappad. Skitfint ju.

Fast så är jag väl aningen yngre och mindre grådassig än många här på happy :(

[OT] Samlingstråd för OT
blää, ska jag verkilgen skriva i denna tråd på ett seriöst sätt? Jag tycker till viss del att OT-trådarna på happy ÄR just en del av happy. Man kan få hjälp med så mycket mer än bara sin cykel osv.. antagligen på gott och ont om man orkar lura på något som är ont idet alltså, det gör inte jag. "happy-mentaliteten" är svår att finna på andra forum. te x olika mac forum. Häromdagen skrev jag ang ett problem med en extern disk till min dator. Skrev ut tydligt vad problemet var, vilken hårdvara och mjukvara osv jag hade. En bra spec som utgångsläge mao, Svaren dröjde men när dom kom så var dom dryga, dissiga och ganska mkt åt hållet "du är dummare än klockan" typ..

Jag tror att happy är så mycket mer än "bara" ett cykelforum i mångas ögon, lite som en "nöjes"portal om man säger så iom att man kan få reda på så mkt mer än bara saker om cyklar osv.

jag har haft sidan uppe hela veckan och den brukar alltid ligga i bakgrunden någonstans och jag tror inte jag är själv om detta.
Vart vill jag komma utan missförstånd? Att jag tror att en del av happys själ ligger just i OT-Trådarna, där kan man tjöta skit om andra saker och på så vis bilda sig en "tydligare" bild av personerna som hänger här lite oftare. man kan kalla det "vuxendagis" om man vill, det är nog en definition upp till var och en. Men förstår självklart att happys "utsida" inte ska se ut som att "vuxna" människor mest fjantar runt då det är en enorm kunskapskälla och man inte vill skrämma bort nya användare/besökare.

Som vanligt är inte meningar och ord kanske speciellt övertänkta och detta går nog lätt att missuppfatta, men missuppfatta mig rätt är ni snälla. Jag är ingen debattör och kommer inte bli det heller pga mitt minne och min svårighet att formulera mig osv.

Men men, kör som en 80-tals punkare. Hårt, brutalt o med ett jävla bröt o väsen.. *stomp*

Puss. Morfum.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag köpte på fynda.se hembio paket (5 högtalare proson sat-31 1000:- + sub genexxa 8.1 1000:-)
låter OK. Kanske ingenting man få ståkxk av men för mig duger det bra.

[OT] Samlingstråd för OT
Mårtenpårten: Du måste lära dig att uttrycka dig så att missförstånd inte kan ske ifall du skall bli jurist vet du. Annars blir det otrevlig stämmning. Smack!

fredrikw: Du har en poäng där. OT är en del av Happy. Med ideelt arbete kan man skapa operativsystem som används i skarp drift i storföretagens dataorhallar, så varför skulle man inte kunna utveckla ett omtyckt forum med samma krafter? Det finns mängder med datornördar som hänger här och säkert ger en hjälpande hand i utvecklingsarbetet. Det genererar ju iofs också adminstrativt arbete med att dela ut programeringsuppgifter, kontrollera kvalliteten och införa ändringarna i produktionsmiljön.

[OT] Samlingstråd för OT
Mårten skrev:
> s och morfum: Nej nej, dumsnut. Inte angrepp på
> mig. På dom andra!

Mårten säger att alla andra är korkade..

[OT] Samlingstråd för OT
Little Stereo skrev:
> Underhålls växlar, eller byter dom ut dom
> vartefter dom pajjar ? (det är ju i princip
> trafik dygnet runt på vissa spår)

De underhålls, så mycket som pengarna räcker. Politiker är mer kåta på att öronmärka pengar till nya projekt som då blir ett monument över deras egna förträfflighet. Så det kan då bli skralt med pengar över till underhåll. Det ges ju flera gånger mer pengar till vägbyggen än till miljövänliga järnvägen... å det oavsett färg i regeringen. Å då kör man tills det går sönder. Det är mao en politisk fråga.

Dock aktuell växel passeras av minst 256 hjulaxlar per timme, så där står det nästyan en gubbe dygnet runt.. nästan...

[OT] Samlingstråd för OT
20061001_021007_50890300.jpg

Jag rappade för fö-fö-fö-första gången i Rissne centrum
Långt innan rap mest kom å handla om sex och 50 cents mun
Med våran wu-tangiga, osvängiga skolengelska
Var man nog mest en tönt med en dröm om en mick

Och dom gula Timberlandboots-kängorna (yo-yo)
Jag hookade upp med en snubbe som också rappa ibland
Så vi battla varann men det krävdes ett namn för att bilda en grupp (grupp)
Med dom keffaste högtalarna, löstagbara bara jag och Danne vi var
Trötta på att allt som skulle föreställa ballt försökte va Amerikanskt

Mamma jag har, varit för, snäll och obstinat
Ingen backup, inget crew
Men vi är här (uh-uh) är här (uh-uh)

Några år innan dess, ja då landade ett plan, ur en storm utav snö kom en afrikan
Fick en chock när han såg att det var svart mitt på dan
Och det slår mig idag att den där grabben var jag
Blev retad för bajs, skrev sedan ner rhymes, blev redo för fight
För mitt liv det var skit och jag ha-hatade allt
För min hy den var vit men jag kände mig svart
Som Miklo i Blood in/blood out
Något inträffade som förändrade allt
Jag träffade Khilen, han flöt ju som Nilen, det kändes som vi känt varann hela livet
Vi tröttnade på (skrytet) som då utgjorde (stilen), vi brände det (skiten), sen vände väl (vinden)
När vi lämnade skolan med snodd mikrofon, och samma år tog vi vårt hiphop award!

[OT] Samlingstråd för OT
vete fan vem som skrivit ut texten, men hursomhelst

Purple haze all in my brain
Lately things just dont seem the same
Actin funny, but I dont know why
scuse me while I kiss the sky
Purple haze all around
Dont know if Im comin up or down
Am I happy or in misery?
What ever it is, that girl put a spell on me
Help me
Help me
Oh, no, no
[faint, spoken lyrics...all questionable]
Hammerin
Talkin bout heart n...s-soul
Im talkin about hard stuff
If everbodys still around, fluff and ease, if
So far out my mind
Somethings happening, somethings happening
Ooo, ahhh
Ooo, {click} ahhh,
Ooo, ahhh
Ooo, ahhh, yeah!
Purple haze all in my eyes, uhh
Dont know if its day or night
You got me blowin, blowin my mind
Is it tomorrow, or just the end of time?
Ooo
Help me
Ahh, yea-yeah, purple haze, yeah
Oh, no, oh
Oh, help me
Purple haze, tell me, baby, tell me
I cant go on like this
Purple haze
Youre makin me blow my mind...mama
Purple haze, n-no, nooo
Purple haze, no, its painful, baby

Tillbaka