[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Fixade hem en fantastisk serie, ett måste! Primevil, gb serie i bästa startreck (gamla)kvalitet, rysligt bra dinosaur exposé!

primeval_s1e3.jpg ht=494

[OT] Samlingstråd för OT
B-rulleträsket kan inte lämnas utan att nämna Troma-filmer. grymt bra splatter med bristande handling och en stor portion humor. The toxic avenger är personlig favorit.

[OT] Samlingstråd för OT
Machinegirl är helt klart dags att se om, fick inte riktigt sjunka in i den senast för de andra på efterfesten såg inte storheten. Men så är det ju alltid med stor konst ;)

Dlack cheep har jag inte sett men den ser ju underbar ut. Genast till nedtankning! Recension kommer.

[OT] Samlingstråd för OT
black sheep är ju riktig höjdar film de!
men jag gissar att de flesta här på forumet har sett vilse i pannkakan och tårtan, bättre barnprogram får man leta efter

[OT] Samlingstråd för OT
Om man bor i GBG och gillar splatter, italiensk skräck, hongkongaction mm kan man titta in på FFFF på tredje långgatan.
http://www.ffff.da.ru

Medlemskap krävs men är billigt

Program hösten 2008

Fredag 5/9
Kl.18:00 "The Tai-Chi Master" (1993) Hong-Kong; 93min.
Jet Li hade sin absoluta topp från slutet av 80-talet och fram till '95-'96, perioden då
Hong-Kong var ledande inom actionfilm. Och Tai Chi Master tillhör verkligen en av Jet's absolut bästa.
För regin står Yuen Woo Ping, som på senare år blivit lurad till Hollywood där han koreograferat action
i filmer som Matrix och Kill Bill. Men denna mästare inom kampsportsorienterade filmer har även klassiker som
Drunken Master och Iron Monkey på sitt samvete. Förutom Jet Li ser vi även Michelle Yeoh
(Crouching Tiger) i denna actionfyllda kampsportsrökare.
Kl.19:45 "Walk Hard: The Dewey Cox Story" (2007) USA; 96min.
Dewey Cox är den fiktiva musiklegenden som satsar sitt liv på drömmen om
"sex, drugs & rock'n'roll". Fast besluten om att förändra världen med sin musik,
ligger han med över 400 kvinnor och får 22 barn. Varm och underhållande komedi
med en suverän John C. Reilly (Talladega Nights).

Lördag 6/9 - Benoit Poelvoorde -
Kl.17:30 "Asterix at the Olympic Games" (2008) France/Germany/Belgium; 116min.
Senaste Asterix-rullen har fått en del negativa recensioner, men när jag såg att Benoit Poelvoorde
hade en av huvudrollerna (tillsammans med Gérard Depardieu) var jag tvungen att lägga en beställning.
Trailern ser i vilket fall underhållande ut, med schyssta specialeffekter och bra humor, vi får se!
Kl.19:30 "Man Bites Dog" (1992) Belgium; 96min.
Föreningen favorit nr #1. En sinnessjuk, men sanslöst underhållande action/drama med
fenomenalt spel av Benoit. Som här spelar yrkesmördare med ett filmteam i hälarna!
Kl.21:15 "Le Boulet" (2002) France/UK; 104min.
Fransk action/komedi med favoriten Benoit Poelvoorde i jakt på förlorad tipskupong.

Söndag 7/9
Kl.18:00 "The Forbidden Kingdom" (2008) USA; 113min.
Asiens (världens) största stjärnor, Jackie Chan och Jet Li möts för första gången på vita duken i detta
påkostade och actionladdade martial-art/äventyr.
Kl.20:00 "Hell Ride" (2008) USA; 83min.
De rivaliserade MC-gängen Victors och The 666'ers står på var sin sida om en
legendarisk skatt som kräver tre nycklar för att öppnas.Cool, westerninfluerad
Grindhouse-rulle producerad av Quentin Tarantino där vi bl.a. ser Michael Madsen (Sin City),
Vinnie Jones (Snatch), Dennis Hooper (Easy Rider) och David Carradine (Kill Bill).

Söndag 14/9
Kl.18:00 "Starship Troopers 3: Marauder" (2008) USA/Germany; 105min.
Lågbudget-uppföljare där Johnny Rico (Casper Van Dien) återvänder för att bekämpa
skräckinjagande småkryp.
Kl.20:00 "Escape from Huang Shiu" (2008) Australia/China/Germany; 108min.
Åtta år efter Crouching Tiger, Hidden Dragon möts Chow Yun-Fat och Michelle Yeoh återigen.
Denna gång i Roger Spottiswoods (Tomorrow Never Dies) välgjorda krigsdrama.

Fredag 19/9 - Lee Marvin -
Kl.18:00 "Bad Day at Black Rock" (1955) USA; 81min.
1945 stannar ett tåg vid Black Rock, en liten station där tågen knappt stannar. En man kliver av tåget för
att utföra ett uppdrag. Men invånarna vill inte ha med mannen att göra. Intelligent, välspelad och snyggt
fotograferat thriller/drama där skådespelarna är som klippta och skurna. Det blir inte bättre än så här!
Lee Marvin, Ernest Borgnine (The Dirty Dozen) och Robert Ryan (The Wild Bunch) spelar stadens elakingar
och legenden Spencer Tracy, mannen som kliver av tåget. För regin står mästerregissören John Sturges
(The Great Escape, The Magnificent Seven)
Kl.19:30 "The Spikes Gang" (1974) USA; 96min.
Tre unga killar vill vara lika coola som Harry Spikes, men som alla vet är det omöjligt att vara
lika hård som Lee Marvin. Klassisk western av Richard Fleischer (Mr Majestyk, Conan the Destroyer)
Kl.21:30 "The Killers" (1964) USA; 93min.
Stenhård film-noir av Dirty Harry-regissören Don Siegel. Lee Marvin som hänsynslöse yrkesmördare
Charlie Strom. The Killers filmades igentligen för amerikansk TV, men slutresultatet var alldeles
för våldsamt så det fick bli biorelease istället. Förutom Lee Marvin, ser vi även amerikas fd President,
Ronald Reagan samt kollegan från Tolv Fördömda Män, John Cassavettes.

Söndag 21/9
Kl.18:00 "Fist of Legend" (1994) Hong-Kong; 103min.
Då var den äntligen här. En av alla tiders bästa kampsportsfilmer, och Jet Li's absolut bästa film.
Även denna med koreografi av Yuen Woo-Ping. Fist of Legend är löst baserad, eller rättare sagt
en remake på Bruce Lee's Fist of Fury. Men Bruce Lee kan se sig slagen. Fist of Legend är ett
mästerverk!
Kl.20:00 "The Signal" (2007) USA; 89min.
"Jordens undergång har aldrig varit våldsammare!" Independent-science fiction-skräck med klara
influenser av Danny Boyle's 28 Days Later

Lördag 27/9 - Chevy Chase -
Kl.17:30 "Foul Play" (1978) USA; 116min.
Tjejen som visste för Mycket, vilken sinnessjuk översättning. Men fallet var som så att majoriteten
Goldie Hawn-filmer fick dessa konstiga översättningar i gamla Svedala. Denna thriller/komedi är en av Hawn's
bättre, där motspelaren Chevy Chase visar sin briljanta komiska timing. I övriga roller ser vi Dudley Moore,
i en helt sanslös roll som sexgalen dirigent samt Brian Dennehy (First Blood) och Burgess Meredith (Rocky).
Kl.19:30 "Fletch" (1985) USA; 94min.
Kan ni tänka er att Burt Reynolds och Mick Jagger var påtänkta som Fletch, innan Chevy fick roller. Rätt svårt att
tänka sig Mick Jagger som Dr Rosenpenis. Eller Burt som Rosen-Rosen....
Kl.21:15 "Three Amigos" (1986) USA; 99min.
En av de första Chevy Chase-filmer jag såg, någon gång i slutet av åttiotalet. Jag förstår nu, att jag inte hängde
med i all oslagbar komedi, för denna Steve Martin/Martin Short/Chevy Chase-pärla är något av de bästa Chase gjort!
Regisserad av John Landis (Blues Brothers, An American Werewolf in London)

Söndag 28/9
Kl.17:30 "John Woo's Red Cliff pt.1" (2008) China; 140min.
Om fans väntat på att få se Jet Li och Jackie Chan på samma duk, är denna comeback av John
Woo minst lika efterlängtad. Efter filmer som The Killer och Hard-Boiled blev John Woo något av
en legend inon Heroic Bloodshed-genren i Asien. Därefter blev han lockad till Hollywood, där han gjorde
en del bra filmer (Face/Off, Hard Target), men destå mer skräp (Windtalkers, Paycheck). Nu är mannen
tillbaka i Kina efter 15-års frånvaro. Och det med besked! Påkostat och storslaget krigsdrama, med bl.a.
Tony Leung (Infernal Affairs, Hero) och Takeshi Kaneshiro (Warlords, House of Flying Daggers).
Kl.20:00 "Big Stan" (2007) USA; 104min.
Rob Schneider brukar dyka upp som diverse udda figurer i Adam Sandlers filmer,
men även gjort meningslösa, men underhållande komedier på egen hand. Nu har
han förutom att spela huvudrollen även tagit steget till regissörstolen. Och slutreslutatet
är en förvånansvärt underhållande fängelse-komedi där vi förutom Schneider även ser
David Carradine (Kill Bill) och M. Emmet Walsh (Blade Runner, Blood Simple).

Söndag 5/10
Kl.18:00 "Redbelt" (2008) USA; 99min.
David Mamet har under sin verksamma karriär skrivit manus till en drös med höjdarfilmer.
Bl.a. The Untouchables, Wag the Dog och Hannibal. RedBelt är hans trettonde film som regissör,
och i detta intelligenta och välspelade action/drama ser vi bl.a. Tim Allen (annars i mer lättsmälta filmer) och
Joe Mantegna (Fat Tony i Simpsons). Håll även ögonen öppna för Ed O'Neill (Married with Children) som gör ett kort inhopp!
Kl.19:45 "Mama's Boy" (2007) USA; 93min.
Lättsam komedi med Jon Heder (Napoleon Dynamite, Blades of Glory) och Jeff Daniels (Dumb & Dumber)

Söndag 12/10
Kl.18:00 "Truands" (2007) France; 107min.
Våldsam och brutal gangsterfilm. Fransmännen vet hur man gör film!
Kl.20:00 "Wizard of Gore" (2007) USA; 95min.
Nyinspelning på Herschell Gordon Lewis lågbudget-klassiker från 1970. I remaken ser vi bl.a.
Jeffrey Combs (Re-Animator) och Brad Dourif (Lord of the Rings, Child's Play)

Fredag 17/10 - 80's Classics -
Kl.18:00 "Vigilante" (1983) USA; 89min.
Klassisk Death Wish-flirt med en stenhård Fred Williamson (From Dusk till Dawn, New Barbarians)
och en om möjligt, ännu hårdare Robert Forster (Jackie Brown). Även med Joe Spinell (Maniac) och
legenden Woody Stroode (Once Upon a Time in the West, Spartacus, Keoma)
Kl.19:45 "Masters of the Universe" (1987) USA; 104min.
Dolph Lundgren som He-Man i detta klassiska kult-äventyr, där vi även ser Courteney Cox (Friends)
och Frank Langella (Red Dragon, Superman Returns).
Kl.21:30 "Maniac Cop" (1987) USA; 87min.
Action/rysare som nått kultstatus av regissören till Maniac, samt kvällens första film, Vigilante. Med Bruce Campbell,
Richard Roundtree (Shaft) och Tom Atkins (Lethal Weapon, Esacpe from New York).

Söndag 19/10
Kl.18:00 "You don't mess with the Zohan" (2008) USA; 113min.
Komedi med Adam Sandler (Punch-Drunk Love, Happy Gilmore), John Turturro (Big Lebowski) och
Rob Schneider (Big Stan, Deuce Bigalow)
Kl.20:00 "The Cottage" (2008) UK; 92min.
Ruskigt kul, Brittisk skräck/komedi med bl.a. Andy Serkis (Gollum) och Doug Bradley (Pinhead).

[OT] Samlingstråd för OT
Hmmm... Romero och Troma Productions ar redan namnda ... Zombie-filmer ar alltid ratt. Av nagon anledning gar det valdigt bra ihop med ol och pizza.

Splatter-filmer och (lagbudget) kung-fu-filmer ar kanon!

[OT] Samlingstråd för OT
Shark Attack 3 har nog det mesta man kan önska sig.

Med dialog som denna:

och specialeffekter som dessa:

så är succén given.

[OT] Samlingstråd för OT
Sämsta filmerna jag nånsin sett är:

1. Independence day (går inte att kolla på med Rifftrax ens)
2. Härifrån till Kim (den biofilm vi skulle se var slutsåld så det blev denna (jag la mig och sov!))
3. Iron Eagle 1-4 (behöver ingen förklaring!)

[OT] Samlingstråd för OT
Det börjar ju fantastiskt...

BlackSheep1.jpg ht=453

En halvtimme in ungefär, hillbillybröderna jagade av får, dialogen:

-oh, no here they come (fåren)
-dont wait for me (sårad bror, fårbiten såklart)
-but what about the sheep?
-fuck the sheep!
-no time for that now, come on!

Va, det kallar jag dialog!

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=67361&lang=se&subsite=movies&&ref=
Jag skäms över att jag inte köpt den än. Har bara sett en sönderkopierad kopia.
Njuta Films har även släppt Thundercrack! som är något av det galnaste jag sett.
Gud vad det finns mycket bra film.
Dellamorte Dellamore
Tombs of the Blind Dead
Return of the Living Dead III (någon har redan tipsat om ettan)
Dawn of the Dead (78)
Breakfast at Manchester Mourgue
New York Ripper
Demons 2
Haute Tension
P2

[OT] Samlingstråd för OT
Du ringer och säger att du måste åka hem nu så får kunden planera om för måndag eller något sådant.

Lycka till, vet hur surt det är.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag tror att kund[JÄVELN] blir lite sur då eftersom hon är på väg från Västerås till Karlstad. Vi är ett serviceföretag som ser till kund[JÄVELNS] bästa hela tiden.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill klaga på mig själv, som gjorde som kolelgan sa åt mig att göra. Nu har jag säntk en printerserver bara för det. Kvart över fyra en fredag! Hur kul som helst!

[OT] Samlingstråd för OT
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> titta påklockan lite lagom diskret och harkal dig
> lite precis när kunden kommer.

Den pååååsen är redan inövad.

[OT] Samlingstråd för OT
Markus F skrev:
> Tråkigt. Det är alltid jobbigt första gången
> det händer, men man vänjer sig. Du får väl
> porrsurfa under tiden.

Det gjorde jag hemma i förrgår, å då dog min dator. Power supplyen fick väl för mycket av det goda.

[OT] Samlingstråd för OT
jansson99 skrev:
> Jag sitter och väntar på en kund som skulle ha
> varit här kl. 15.30. Hur jävla kul är det?
>
> Jag vill åka hem!

Jag har en kund som tycker att jag skall sitta i en tråkig håla i Tyskland i 3 veckor... Jag vill också åka hem! (har en vecka kvar...)

/CJ

[OT] Samlingstråd för OT
cjmax skrev:
> Vafasen, dissar du min grymma Crescent XC-räser
> på 10,8kg! Jag känner mig krengkt...
>
>
> /CJ

> den kommer jag och hämtar ;)

//sven

[OT] Samlingstråd för OT
MR hyde skrev:
> cjmax skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vafasen, dissar du min grymma Crescent
> XC-räser
> > på 10,8kg! Jag känner mig krengkt...
> >
> >
> > /CJ
>
> > den kommer jag och hämtar ;)
>
> //sven

Ps bara för och klaga lite med, 4 st erbjudande med bamsekramar av bilar på första testrunda med min crescent xc räser på 11,4kg .
Inte ffs vill jag krama med bilar jag inte känner idioter till ägare ...

[OT] Samlingstråd för OT
Annars kan man ju klaga på MEDIA som hjälper till att fördjupa lågkonjunkuren genom sina "domedagsprofetsior". Media om några hjälper till att skapa lågkonjunktur.

[OT] Samlingstråd för OT
Puffert skrev:
> Annars kan man ju klaga på MEDIA som hjälper
> till att fördjupa lågkonjunkuren genom sina
> "domedagsprofetsior". Media om några hjälper
> till att skapa lågkonjunktur.

Ja... fy f***n, instämmer till 100%... köpte ny lya veckan innan finanskrisen... nu skall jag sälja min gamla... och varje dag skriver aftonhoran domedagsartiklar, om räntor och fallande priser.

Lite knepigt att sälja då... so far så har jag torskat 300000kr. Det skulle jag vilja klaga på...

//T

[OT] Samlingstråd för OT
bruse skrev:
> Jag vill klaga på mig själv, som gjorde som
> kolelgan sa åt mig att göra. Nu har jag säntk
> en printerserver bara för det. Kvart över fyra
> en fredag! Hur kul som helst!

Du jobbar väll statligt? Då är det ändå ingen som kommer försöka skriva ut något före eftermiddagsfikat på måndag.

[OT] Samlingstråd för OT
Jävla PM-helvete som ska in... Enligt peer reviewen är dock ämnesbehandlingen så här långt klockren... Meh, tror inte på det... Förmodligen värdelöst. :(

Maddafacker. Jag börjar tröttna på att plugga, sabbatsår lockar mer än någonsin... 1,5 termin till sen jävlar. Återhämtar sig världsekonomin kanske man kan ta sig en svängom i Europa och Australien och cykla trial i ett par månader, om nu fonderna kunde ta sig samman igen som sagt... Klag klag klag.

Just det, det regnade idag också. Jävla höst. Jag blir förbannad...

[OT] Samlingstråd för OT
Jävlar! Det börjar bli för mörkt för att grilla. Måste ladda pannlampan till nästa helg.

Edit: iPhone översätter att till AT&T. Jävla pucko!

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill klaga på forntidsmänniskor som installerat gamla konstiga vattenledningsrör i stål som inte passar ihop något vidare med dagens kopplingar så man kanske blir tvungen att anlita dyra jävla rörmokare för att kunna få vatten i köket.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag formligen hatar kineser just nu! Fy fan alltså, ett dummare folk får man leta efter, och man lär inte hitta heller! Har spenderat en vecka här nere nu och jag är så övertrött på allt krångel och flinande puckon som säger "it's ok" när dom ändå inte fattar ett j-vla skit av vad man pratar om.

GNAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!! >_<

Det ska dessutom tilläggas att jag umgås med "eliten" av tankeverksamhet här, på ett av deras "framstående" universitet.. Jag kan tänka mig "medelsvensson" här nere..

Tillbaka
Topp