[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
0range skrev:
-------------------------------------------------------
> till tnt: m du mergar denna tråden tycker jag du är...... (valfritt skällsord)

Tja, det var åtta OT-trådar på förstasidan...

[OT] Samlingstråd för OT
Är lagligt att spela in musiken från spotify för att köra den på mp3. Det är ju inte olagligt att spela in musik från radio, det måste väl var samma lagstiftning som gäller?

[OT] Samlingstråd för OT
Från Spotify till din mp3spelare!

Har inte läst hela tråden, men kommit till en fiffig slutsats under kvällens laborerande (tack för inviten!)

Efter att jag gav upp med att försöka förstå mig på cache strukturen gled tanken till att kapa signalen vid ljudkortet istället för på hårddisken.

Ni som kör OSX kan köra Wiretap för att greppa strömmen om ni vill ha musiken på er bärbara också, typ mp3 spelare.

tap'en levereras i valfritt format och med valfri komprimeringsinställning. Mjukvaran finns på TPB färdig att brukas.

//K

[OT] Samlingstråd för OT
Varför skall det vara så svårt att fixa ventilation i kontorslokaler? På förra jobbet fannns det ingen frånluft, något som "experterna" missade i ett halvårs tid. Sen "löste" de bristen på frånluft med bullrande kylaggregat.

På nuvarande jobbet drivs ventilationen tydligen av SJ eller SL. "oj, är det kallt ute!? I år igen?"
Svinkallt inne under tiden de "justerar ventilationen inför vintern". Jag tror jag skall öppna fönstret och värma mig lite. :(

[OT] Samlingstråd för OT
...jag idag här på ön. Efter ha pulsat hem från lunch i massor av finfin pudersnö var det bara att greppa laggen, stoppa fötterna i pjäxorna och hika ut på Långisland för lite lek i backcountryt. 15 "åk" senare i fluffet med en 5-6 svängs per "åk" så fanns det ett fett smajl etsat på mig. Visst 5-6 svängar är inte mycket, men det är ändå svängar i min bok...

tippar.jpg ht=545

På topp och bara att surfa iväg...

track.jpg ht=725

Första åket, skönt flyt och nästan ingen bottenkänning alls...

tracks.jpg ht=545

Bowlen är dräpt efter puderfrossan och det är bara mina spår...

Nu är man taggad och det kan bara bli mer och fler och brantare svängar i djupare snö nu...

[OT] Samlingstråd för OT
Gaaah! :D Pontooner och puder! Grymt.
Tyvärr ligger det lite för lite snö i Gbg.
Kommer det mer så åker fetlaggen ut. :)

Hade du inte ett par ARG också? :)
Kan knappt vänta på att få testa mina!

[OT] Samlingstråd för OT
Jo jag har ett par ARG också, bytte över från pontånerna till dem för de är smidigare i tätt skog och styvare så man hamnar inte så lätt i baksätet och får svårkontrollerad skärsväng. ARG:arna är helt intuitiva att åka med och svänger helt magiskt bra. Funkar kalas på all mjuksnö ner till 10cm och så länge man kan få ner kanten i hårdare snö så är de utmärkta även i blandad skandinavisk snö. Lättare är de också så med Dukar så turar man utmärkt.

[OT] Samlingstråd för OT
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Åhh jag e avis, men enskede är liiite långt
> borta.

Åk med mig från Skanstull!

[OT] Samlingstråd för OT
Tjo, hur gick det? Fick ni nåt fluff? Vi var ute ett gäng men i de backar vi tänkt oss dräpa var det så mycket gräs och sly trots en 30cm snö att det var oåkbart...

[OT] Samlingstråd för OT
Varken jag eller mamme hade någon kamera med. Tre vändor upp på toppen blev det. Först nordsidan vilken var en besvikelse. Tung snö och fullt med risbuskage, sly, tjocka grästuvor och massvis med torkade björnlokor överallt gjorde det minst sagt svåråkt. Dock bjöd de två rännorna som går ned till varsin sida parkeringen på bra fluff och någa härliga lösnösvängar med ett finfin grund av sten och grus. Några härliga repor på skidorna och brädan senare och med ett par stora leenden på läpparna for vi sedan hem.

EDIT:
mittrännan ner mot parkeringen var dessvärre uppåkt av pulkaåkare, annars är det den jag siktar på nästa gång...

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Ohh, 25 december.. det är rätt långt kvar du! :)
Fast om kylan håller i sig så borde dom nog fundera över det där.

ingen som vet hur det är med alé?

[OT] Samlingstråd för OT
Nu har det ju kommit ett par decimeter snö i huvudstan och en undran dök upp i mitt huvud när jag såg alla barn med pulkor och snowracer. När jag var liten (i början på 80-talet) så var det en fluga med snöleksak som var ett slags snowboard.

Den var av plast, cirka två centimeter tjock, något större än en vanlig skateboard. Undersidan var blå med ett par styrskenor i bakänden. Ovansidan var vit med två kvadrater med piggar som skulle ge fäste åt skorna. Framänden var uppåtböjd och längst fram satt ett svart snöre med ett svart plasthandtag i änden. Med snöret både drog och styrde man brädan.

Så jag undrar: Vad hette mojängen? Kallades den helt enkelt snowboard även den? Någon här måste ju veta.

[OT] Samlingstråd för OT
Skiboard!!! Jag har min kvar!!!
Provade även med att skruva fast spännremmar för att sätta fast fötterna, men då blev den riktigt farlig...
/Petter

[OT] Samlingstråd för OT
Fick också idén att ta fram laggen nu i helgen men rädslan för att slå i en dold sten eller liknande med mina nästan nya Mantra tog överhanden.

Tillbaka
Topp