[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
bruse: lugna dig, vi håller på...

enligt Sydsvenskan:
Skånes geologi är densamma som i Tyskland och skiljer sig från resten av Sverige. Det beror på sprickor i berggrunden som uppstod för ungefär 400 miljoner år sedan när den baltiska skölden, som inkluderar Sverige, kolliderade med andra kontinenter. Då uppstod spänningar och till slut brast jordskorpan. Magma från jordens mantel välde upp som stora lavaflöden på markytan och sydvästra Skåne började tillsammans med övriga Europa att röra sig bort från Sverige.

Men det kan nog ta sin lilla tid, för vi här nere är inte lika hialösa som ni svenskar.

[OT] Samlingstråd för OT
-Gröten var vattning imorse
-Sylten var slut
-Jag kom 30 minuter sent till jobbet
-Kärringen som inte flyttade på sig
-Rödljuset vid Slussen. När man får grönt hinner man cykla 10m sedan blir man stående där i en evighet, why likssom???? Okej om man kör bil men när man cyklar så borde man får köra i allafall. det finns gott om utrymme för en cyklist.
-Skitväder
-Hittade inte mammas julklapp til min chef
-Luften i tutan måste fyllas på
-Måste limma om däcken på pendlarn
-Hjälmen skavde i nacken
-Värmebyxorna satte ner min rörlighet
-För lite oboypulver i mjölken
-Frukten var slut
-Inget kaffe på jobbet

SKITDAG helt enkelt!

[OT] Samlingstråd för OT
Johan_Olsson skrev:
-------------------------------------------------------
> En tant dom intervjuade på tv4nyheterna: Först
> trodde jag det var katten som kräktes i min
> säng!

Haha kollade precis inslaget! SMART..

[OT] Samlingstråd för OT
Bang skrev:
.
.
> -Hittade inte mammas julklapp til min chef
.
.

-Hmm, jag förstår inte... varför skall din mamma dela ut presenter till din chef?

[OT] Samlingstråd för OT
Tjena!
Nån som vet var man kan köpa? Hittar bara på NikeStore US:
T-shirt och Linne
"Unfortunately at this time, we cannot ship or bill orders outside of the United States, or accept credit cards issued from a bank outside of the United States. If you are outside of the U.S., please visit your regional Nike site for product information or store locations."

NikeStore i Europa har inte Livestrong i sitt sortiment. Har mailat men inget svar än...
SÅ, var hittar jag.. är det ebay som gäller?
(vill inte ha några jäkla kopior bara)

Producerar för övrigt de ballaste reklamfilmerna, Lance e kung!
http://uk.youtube.com/watch?v=-hi2sc74ySA
http://uk.youtube.com/watch?v=zHtFixj0cWk

[OT] Samlingstråd för OT
Fy fan för att jobba på ett sk. "IT-företag" som består av 98% säljare!

Kul att vara lågprioriterad för att man "inte genererar pengar". Ge oss ledigt i två veckor då och se hur mycket pengar ni genererar när era system inte fungerar!

Tack!

[OT] Samlingstråd för OT
En varning kan vara på sin plats, jag har haft dåliga erfarenheter med kvaliteten på Nike cykelbyxor. Stoppningen släppte i sömmarna från själva byxan vilket är svårlagat då man måste försöka sy genom ett tjockt material (blöjan) till ett tunnt stretchigt material. Det var i princip omöjligt att få till det snyggt & hållbart. Vet inte om Livestrong byxorna är samma som Nike byxorna jag hade dock. Blöjan ska enligt annonsen vara gjort av Giordana och deras byxor har jag haft mycket bra erfarenhet av så förhoppningsvis är det dom som gör åt Nike nu. Annars är jag också sugen på att köpa ett set då jag gärna stödjer LAF på alla sätt.

[OT] Samlingstråd för OT
Jidetoft: Om du tänker köpa så hänger jag gärna på med en beställning, vi kan dela på fraktkostnaderna. Skicka ett PM om hur jag ska gå tillväga isf.

[OT] Samlingstråd för OT
Vad är det för sabla land vi bor i egentligen? Fem månader per år är det konstant gråmulet, regnigt, smutsigt och blött. Det går ju åt mer pengar till spolarvätska, biltvättar och torkarblad än till bensin.

[OT] Samlingstråd för OT
Yoshi sushi
20081216294.jpg ht=544

Edit av the_TnT: Gott må det vara, men ändock Off Topic.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
carl.josefsson skrev:
> Lurar lite på en sådan här
> http://www.blocket.se/vi/18262926.htm?ca=15_s
> någon som erfarenhet av dom?

För att befästa raggar-stilen du påbörjade med TT'n en gång för alla då eller? ;)

Ärligt, hittar man en som inte är sönderkörd och kan stå ut med imagen så är det säkert massor med kul per krona.

EDIT:Svtafle

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
den bilen är ej mycket större än din tt är. men vad det gäller problem så vad jag vet så är dom hufsat driftsäkra, dock är det vanligt att länkarms bussningar fram går sönder/blir glappa ofta.

som jag skrev längre upp så tycker jag att du ska satsa på japanskt om det är BRA begagnat du vill ha. subaru har en massa praktiska kombibilar eller vanliga bilar som dessutom är roliga att köra och håller otroligt bra. kolla själv på subaru forumet (ej impreza klubben) och läsa själv om problem eller avsaknad av problem som finns.
eller som en på det forumet skrev 1 vecka med saab och hade lija mycket problem som 10 år med subaru.

nej jag jobbar ej åt subaru eller har betalt av dom, jag jobbar åt andra märken som tekniker, men jag VET vilka bilar/märken som finns och kvalitén på dom.

[OT] Samlingstråd för OT
En lagom långmilad Impreza GT-komti som känns bra tror jag är en ruggigt kul bil, borde inte vara svårt att hitta för 50 papp och då kommer den gå minst lika bra som TTn!

Eller tror - kör ju i stort sett en sådan fast med lite mera slaglängd i kostymen och annat styrprogram.

[OT] Samlingstråd för OT
saltgurkan skrev:
> Köp en Rover!

gör inte det! som att be om problem, jävla fattigmans jaguarer

citroen xantia exclusive är kanon, och en bra sån får du för 30 med skinn. Farsan har en 2.0T av den, går helt jämförbart med (mr kuk) audi 1,8T motorn.

alfa 166 3,0v6 super är grym som fan och mycket lyxigare än 156an, Jaguar XJ är skön, BMW 740-50 e bra, Mercedes AMG.

annars en bra, hyffsat pigg, 4hjulsdrift och bekväm bil är en typ 00a Passat V6 4motion. Familjen hade en sån tidigare och den krångla i princip inget.

Citroën är inte så dyra i service, och faktiskt ganska hållbara och xantia kombin har riktigt bra väghållning, du kör seriöst ifrån de tyska kebabkioskarna i första bästa rondell med activa systemet på...

[OT] Samlingstråd för OT
Volvo 940 sladdar bra. Grym turbo. Jäkligt pigg o rolig att köra. Köp en från 95 kan du meka med den själv oxå. Bra säkerhet o pengar över. Saab 9-5 är skön för långkörningar men helt säääämst att busa i. För 50 papp kan du nog få en ganska fin Saab.

Tut!

//M

[OT] Samlingstråd för OT
940 för 50 papp är nog svårt att hitta, finns det några som kostar så mycket? ;)

Om man köper 9-5 så får man helt klart mycket för pengarna, dom är iskalla på begmarknaden. Också.. :)

[OT] Samlingstråd för OT
Coupé Fiat 20V Turbo (jo, i den ordningen). Uppfyller alla dina krav och kör ifrån det mesta. Jag tror det var den snabbaste framhjulsdrivna bil man kunde köpa när den kom. Se till att välja den 5-cylindriga bara, 4-an rasar.

Det närliggande alternativet är någon variant på 90-tals Alfa GTV. Var noga med kamremsbytena så håller grejorna rätt bra, gäller f.ö. 156:an som någon tipsade om ovan också.

Ford Scorpio Cosworth från runt millenieskiftet (?). Cosworthseriens fula ankunge. Rymmer ett helt bohag, 204 hk, kostar ungefär som en pipa skit.

[OT] Samlingstråd för OT
jomper skrev:
> 940 för 50 papp är nog svårt att hitta, finns
> det några som kostar så mycket? ;)
>
Nä, jag sa just att då får man pengar över. Om jag skulle välja mellan en 9-5 och en 940 vete tusan om jag inte skulle ta 940:n och pengarna. Billigare att fixa med oxå.

[OT] Samlingstråd för OT
JT skrev:
> http://www.store-laf.org/

Fänks!

MTBiker skrev:
> Jidetoft: Om du tänker köpa så hänger jag
> gärna på med en beställning, vi kan dela på
> fraktkostnaderna. Skicka ett PM om hur jag ska gå
> tillväga isf.

Det löser vi. :)