[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Jag tror Upup är nåt på spåren. Finns det inte en plastknapp nedanför låsmekanismen i "dörrkarmen"? Den verkar dessutom kunna kärva om den inte använts (sökte på the interweb). Prova dra den rakt ut. Eventuellt ska sittdynorna vikas upp först.

/Johan

[OT] Samlingstråd för OT
Skit enkelt!
Ska finnas ett handtag på sätet ungefär vid botten av pilen på höjden "967". Fällningen av ryggstöden sitter innfällt i baksidan av ryggstödet.

[OT] Samlingstråd för OT
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror Upup är nåt på spåren. Finns det inte
> en plastknapp nedanför låsmekanismen i
> "dörrkarmen"? Den verkar dessutom kunna kärva om
> den inte använts (sökte på the interweb). Prova
> dra den rakt ut. Eventuellt ska sittdynorna vikas
> upp först.
>
> /Johan

jo, där sitter ju ett par pluppar! ska testa och sprejja dom med lite teflon o se om det vill sig...

jag får gå ut o glo igen, efter handtag på ryggstödet men jag tror faktiskt inte det

[OT] Samlingstråd för OT
Vilken är den godaste glöggen tycker ni, happyiter?? Prövade en ny sort det här året, Smålandsglögg men god var den inte i mitt tycke.

Själv föredrar jag Blossa starkvinsglögg, vanlig vinglögg är lite mesig i mitt tycke. Men däremot tycker jag starkvinsglöggen är för söt men som tur är så finns det botemedel mot sånt. Mitt botemedel heter spetsa den med sprit ex absolut, fan det blir finfint: skååål ta mej fan!!

[OT] Samlingstråd för OT
Blossas vanliga glögg är helt klart godast. Smålandsglöggen är väl som många andra gjord på saft och blir inte lika god smak på tycker jag. Som Tindra/Saturnus, borde ju inte få kallas glögg.

[OT] Samlingstråd för OT
Pappa Olles dunderglögg (vem fan pappa Olle nu är?)
1 flaska billigt rödvin
1 flaska sprit
1 flaska aromatisk tinktur (apoteket)
1 dl socker

Blanda, värm, drick! Blir det någonting kvar värm och drick igen.

[OT] Samlingstråd för OT
jansson99 skrev:
> Pappa Olles dunderglögg (vem fan pappa Olle nu
> är?)
> 1 flaska billigt rödvin
> 1 flaska sprit
> 1 flaska aromatisk tinktur (apoteket)
> 1 dl socker
>
> Blanda, värm, drick! Blir det någonting kvar
> värm och drick igen.

Brukar alltid ha gjort den dock med mer två flaskor rödvin per spritflaska. I år gjorde jag dock GP:s dunderglögg och den är riktigt vass om man kan vänta fem veckor på glöggen. http://www.gp.se/matdryck/dryck/1.220361-dags-for-dunderglogg-

[OT] Samlingstråd för OT
ason skrev:
>
> Fast den här tråden är väl nästan on topic ;)

On topic?! Tänker du på att det är jultid förmodar jag

[OT] Samlingstråd för OT
har provat 3 st olika i år

Dufvenkroks blåbär-lingon
Jättegod. Toppbetyg

Blossa vanlig
godkänd men kändes inget extra

Saturnus, Lidl glögg
Speciell smakrik glögg. God i början, tröttnar på den efter ett par tre fyra fem sex sju muggar

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Dufvenkroks konjaksglögg spetsad med en tredjedel Tullamore whisky.

Jäkligt gött och med lite riv.

Funkar även bra som "medicin" om man känner sig lite risig ;-D

[OT] Samlingstråd för OT
Jag ska köpa ett par barnskidor till min son som är 2 år och 9 månader. Har någon förslag på storlek och vilken bindning jag skall titta på? Han är 98cm lång.

Förslag på begagnatbutik i Stockholm mottages tacksamt. Har du ett par att sälja?

/Mvh Erik

[OT] Samlingstråd för OT
Tjenare bästaste happy-kollektivet,

Är i Qatar och där kan man köpa fabriksupplåsta iPhones vilket i mitt fall är ganska attraktivt då jag inte vill byta binda upp mig på ett långt avtal med varken Telenor, Telia eller Tre och därmed slipper att jailbreaka en kontantkortstelefon, priset blir något bättre än i Sverige.

Så då kommer frågan:
1 ska man nöja sig med den gamla modellen 3G eller ska man ta den nya 3GS
2 om man väljer 3GS ska man då välja 16 eller 32 GB

har klarat mig ok med bara 2GB för musik i min nuvarande mobil, vilket iofs inte säger så mycket.

Cheers
/Carl

[OT] Samlingstråd för OT
3gs och minst 16gig. jag har en 3g med 8gig och skulle gärna byta till en 3gs pga bättre kamera och mera "ram" och 16gig hårddisk är aldrig fel.

[OT] Samlingstråd för OT
3gs, helt klart ifall det inte skiljer väldigt mycket i pris. Har själv 16gb och det räcker till
mina behov och antagligen de flesta andras. Framförallt om man inte känner sig i behov att ha massa filmer.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har bestämt mig för att köpa nya Iphonen med 32gb. Billigast verkar vara från tre, bara att köpa eller? Jag behöver bara kunna använda den i storstadsregioner.

[OT] Samlingstråd för OT
Billigast är att köpa med kontantkort från Tre och sen låsa upp telefonen för några hundra så är den inte operatörslåst längre :-)

[OT] Samlingstråd för OT
jomper skrev:
> Billigast är att köpa med kontantkort från Tre
> och sen låsa upp telefonen för några hundra så
> är den inte operatörslåst längre :-)

Beror inte det på telefonvanor?..

[OT] Samlingstråd för OT
jomper skrev:
> Billigast är att köpa med kontantkort från Tre
> och sen låsa upp telefonen för några hundra så
> är den inte operatörslåst längre :-)

Fulhack! Sånt gillar jag! o/

[OT] Samlingstråd för OT
lleberg skrev:

> Fulhack! Sånt gillar jag! o/

Inget riktigt fulhack eftersom det är Tre själva som låser upp telefonen.

Min iPhone 3G är upplåst på samma sätt, det är en Telia-mobil som bindningstiden gått ut för. Det kostade 300 kr att ta bort operatörslåset.

[OT] Samlingstråd för OT
jomper skrev:
> Nä, det bygger nog på att man har ett jobb som
> betalar abonnemanget ändå :-)

Jag skulle aldrig köpa en telefon för en halv förmögenhet, däremot skulle jag kunna tänka mig att binda mig till ett abonnemang som passar mig och "få med" telefon i summan.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag gillar att vara fri. Alla telefoner jag haft de senaste 10 åren iaf har varit köpta utan abonnemang. iPhonen var dock beg och operatörslåst men gick att låsa upp mjukvarumässigt tills bindningstiden gick ut.

[OT] Samlingstråd för OT
nenja skrev:
däremot skulle jag kunna tänka
> mig att binda mig till ett abonnemang som passar
> mig och "få med" telefon i summan.

Det var det som var planen, ekonomin tillåter för tilfället inte ett spadtag av den dimensionen. Men för 500kr/mån + 90 kr försäkring + vad nu spotify premium kostar kan jag leva med tre i 18 el 24 månadet, tror jag. Jag har Telenor idag, ett abonnemang jag öppnade på europolitan-tiden, det känns som det är dags att byta. Motsvarande upplägg på telenor är nog dyrare, jag vill kunna surfa och köra spotify och gps:a utan att tänka på kostnaderna.

[OT] Samlingstråd för OT
Ja, ska du ha en iphone eller liknande så vill du definitivt ha fri datatrafik. Där är iofs Telenor att föredra eftersom det verkligen är helt fri trafik!

Tillbaka
Topp