Hej Roger,
Det låter jobbigt, men ger inte upp. Först och främst hitta ett husläkare som lyssna, och är villig att kämpa för dig.
Jag gick till min dåvarande husläkare vid flera tillfälligt och fick många konstiga och divers diagnos. Massor med prover. Till slut hamnade jag i akuten - och dom hänvis mig till husläkare!
Till slut ( efter 2 år) hade jag mycket smärta, generellt nedstämdehet, dåligt kondis. Varje dag tåg jag 8-12 500mg Ibuprofen, kompleterade med 4-8 500mg Paracetamol och hade för mycket smärta för att sova mer än 3-4 timmer.
Tillbaks till husläkare - men han var sjuk - så jag träffade en annan. Han lyssnade, tåg mig på allvar: började prover, men tåg tid för alla reultat innan ett diagnos. Hela tiden informerade han mig om vad var PG och hans idee, han lyssnade till mig och ringt mig ofta bara för att hälsa och kolla hur jag mådde.
Till slut, efter flera diskussion med olika sjukhus, skrev han ett remiss. När den var tillbakavisade blev han arg och inom 2 veckor var jag hos dom.
Det var rätt diagnos, och nu har jag utmärkt behandling: livet börjar blir hyfsade "normal".
Men det var "rätt" huslakare som fixade det - och gav mig stöd när jag var nästan slut.
Lycka till,
Phil