herrfredriksson sa:
Jimel sa:
herrfredriksson sa:
Tämligen uppenbart om du frågar mig, varför skulle man annars bjuda in andra om det inte gynnar bägge? 12k poäng kan man inte få på något annat sätt än via invite, och den som bjuder in får 12k poäng likaså. Win-Win kallar man det. Skaffar man kortet på egen hand får man första året gratis, men inte 12k poäng.
"Reklamartat inlägg", personen som startade tråden frågar efter vilket som är det bästa kreditkortet och vilket som ger mest POÄNG. Jag förespråkar det jag använder och gör väldigt tydligt med varför jag tycker som jag gör, och ger på samma gång honom/er möjligheten till 12k poäng vilket ex. motsvarar en flygresa i Norden.
Det hör till god sed att man informerar om sådant när man slänger ut en länk.
Det må så vara, dock refererar jag fortfarande till att det var självklart i det här fallet. Att ha något emot ett win-win scenario är ett typiskt svartsjukebeteende.
Håller inte med om att det var självklart. När jag först läste inlägget reagerade jag på att det var lite "reklammässigt" (funderade på om du jobbade på SAS och/eller Amex), men att det var så att även du tjänar på att folk signar upp via länken blev jag klar på först när Mooshie påpekade det. Visst, det är en win-win, men det gör jag hellre med någon jag känner som har Amex Premium, inte nån random lirare på ett forum. Så jag håller med Jimel; det hör till god sed att vara (över)tydlig när man har en baktanke med sina inlägg.
I övrigt håller jag med om fördelarna du lyfter fram, så länge man har ordning på sin ekonomi och alltid betalar hela fakturan innan ffd så är det bara fördelar med kreditkort.