staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Luke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tack för tipsen alla!
> > Planerna börjar landa på plats...
>
>
> Kan man få en feedback?
> :)
Jaaa! Absolut!
Jag har tänkt tanken men glömt det hela tiden.. Bra att du påminde mig!
Jomenvadfan, det var bra! Jag bokade som sagt en stuga i Marielyst... och ett par nätter i Köpenhamn till att börja med. I Köpenhamn var det väderkaos, regnet öste ner och vi fick tillbringa dag 1 på sightseeing-bussar och museum. Dag två var fin och vi gjorde Tivoli... Sen på tredje dagen åkte vi småvägar på Danska landsbygden ner till Falster. Stugan fick vi först klockan 16, så vi hade lite tid på oss så att säga..
Stugan visade sig vara ett trevligt litet hus med kök, allrum och två små sovrum. Det var rätt fräscht med moderna möbler, LCD-TV, grill osv.
Efter lite handlande och packningslogistik kollade vi oss runt och hittade stranden 500 meter bort.
Ja, sen hängde vi där i en vecka.. Vädret var mestadels "helt okej" men temperaturen blev aldrig sådär "högsommar-hög" utan höll sig kring 23 grader ungefär. Vattnet, lite småsvalt men ungarna badade (efter de plöjt sig igenom sörjan av öronmaneter vid strandkanten).
På eftermiddagarna fläktade det lite ibland och huttrade vi på stranden gick vi kanske till stugan och spelade boule, käkade glass, shoppade, spelade minigolf och grillade..
En molnig dag drog vi till Lübeck och passade på att fylla barskåpen på Bordershop.
Stranden i Marielyst är ju grym! Vi behövde aldrig trängas direkt...
Men en vecka går snabbt och på lördag var det dags att städa, packa och bege sig hemåt mot Svenska skitvädret igen.
Nu kunde jag inte få med mig en cykel på den här resan, men annars hade det varit sjukt fina vägar längs kusten att plöja mil på. Jag såg cyklister hela hela tiden efter landsvägarna.
Jag tror kostnaden landade på mellan 6- och 7000 SEK för en veckas stughyra. Kostnad för el och vatten tillkommer (ca. 300) men drogs av från depositionen. Mataffärer finns ju överallt i Marielyst, ölen var billig och glassen god. Så vi kan definitivt tänka oss åka dit igen.
Så Staine, stort tack för tipset!!! :-)