[OT] Sinoclear, nån som provat?

Luzen

Aktiv medlem
Hej, happy.
Nu är jag så trött på bihåleinflammation. Jag tycker jag gjort allt. Nasonex, Rinexin, Sinova och två starka kurer penicillin. Känner mig hyfsat frisk 2-3 dagar för att sedan få feber o huvuvärk igen.

Återstår att prova Sinoclear.
Någon här som provat och kan delge lite erfa?
Några andra tips?

Jag brukar få bihåleproblem och sist för en månad sedan körde jag Nasonex utan hjälp. Sköterskan lurade mig att "man ger inte ut Rinexin mer pga biverkningar" (nu har du och en kompis sambo i Göteborg fått det) så jag led i flera veckor. Har nu börjat spola igenom snoken och systemet med Nasoline spruta och 5 dl vatten med 5 gram salt utan jod varannan dag sisådär. Det verkar faktiskt hjälpa så testa.

PS. Har inte koll på Sinoclear.

Sinoclear funkar kanon. Var beredd på en reaktion :)

Och så skall du börja med näskanna, så slipper du problem i framtiden. Klart beroendeframkallande!

Jag kokar saltlösning själv o sköljer med. Blir starkare lösning men det räcker ändå inte. Får nog prova sinoclear..

Jag tror inte det är styrkan det är fel på, det kanske bara inte hjälper dig nu med sköljning. Att man ska ha ca 0,9% salthalt är för att matcha kroppen = att det inte ska kännas obehagligt vilket det blir om du har för lite eller för mycket salt.

Luzen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kokar saltlösning själv o sköljer med. Blir
> starkare lösning men det räcker ändå inte.
> Får nog prova sinoclear..

Yikes. Gjorde det djä*ulskt ont eller bara hel*etiskt ont?

Luzen skrev:
> Been there done that!

Jag har precis opererat mina bihålor i pannan pga tryck mot ögon och vedervärdig huvudvärk. Hoppas, hoppas, hoppas att de problemen är över nu. På grund av mina ganska bekymmersamma problem har jag hunit bli lite av en självplågare på området. Bäst (för mig) funkar Nasalinespruta med egen stark koksaltlösning som är ljummen. Trycks in i näsan med andra näsborren stängd tills det knakar i trumhinnorna. Andra skojiga saker jag provat är tandkräm eller Linnex applicerat med topz i näsan, gör ont, skall man prova är det linnexen som gäller, för då får man i alla fall nysattacker och rinn.
Att skapa ett undertryck genom att blåsa ur all luft, hålla för näsan, expandera lungorna och svälja kan också få saker att flytta på sig uppe i huvudet, gärna kombinerat med Nasalinebehandlingen. Av mediciner har jag bara hittat en enda som funkar litegrann och det är Sinova Forte, ett naturläkemedel. Tror de har bytt namn men finns kvar. Bland nässprayer använder jag nästan bara såna som har koksaltlösning och är ofarliga för långvarigt bruk. Obs! Här ovan står det många saker som ingen rekommenderat och kanske inte ens är bra eller smarta, tänk på det först inna du provar.

Förebyggande åtgärder. Undvik drag, AC, kyla i ansiktet mm.

nikasp skrev:
> Yikes. Gjorde det djä*ulskt ont eller bara
> hel*etiskt ont?
>
> Luzen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Been there done that!

Inte så grymt ont, mest otrevligt. Det var några år sedan så kanske förträngt smärtan...

Kyla i ansiktet ja, cykla landsväg när det är kallt ute. Det går, i en månad ungefär, sen har jag fått en sån jäkla bihåleinflammation att det inte är roligt. Haft biljett till VR två gånger, börjat köra ute när det är kallt, som man måste om man vill ha lite mil i benen till VR. Så, inget VR för min del.

Sen kör jag bara mc med, det är också ett problem när det blir rejält kallt. Pendlade på mc, året runt på den gröna ön, och jag hade så mycket bihåleproblem att jag började tänka drastiska tankar.

Kanna rekommenderas, en "kruk"kanna. Det hjälper, på riktigt. Lätt att fixa till och skölja. Jag tar en hel kanna, runt 4 dl, per näsborre.

Sinova forte har jag aldrig fått någon hjälp av. Nasonex tror jag inte heller har hjälpt. Det fanns ett läkemedel på den gröna ön som hette något i stil med sinova något, det fungerade, var en blandning av avsvällande, uttorkande och smärtstillande.

Sinoclear ska provas, har småkänningar nu i bihålorna efter en förkylning.

Stervelo skrev:
> Kyla i ansiktet ja, cykla landsväg när det är
> kallt ute. Det går, i en månad ungefär, sen har
> jag fått en sån jäkla bihåleinflammation att
> det inte är roligt. Haft biljett till VR två
> gånger, börjat köra ute när det är kallt, som
> man måste om man vill ha lite mil i benen till
> VR. Så, inget VR för min del.
>
> Sen kör jag bara mc med, det är också ett
> problem när det blir rejält kallt. Pendlade på
> mc, året runt på den gröna ön, och jag hade
> så mycket bihåleproblem att jag började tänka
> drastiska tankar.
>
> Kanna rekommenderas, en "kruk"kanna. Det hjälper,
> på riktigt. Lätt att fixa till och skölja. Jag
> tar en hel kanna, runt 4 dl, per näsborre.
>
> Sinova forte har jag aldrig fått någon hjälp
> av. Nasonex tror jag inte heller har hjälpt. Det
> fanns ett läkemedel på den gröna ön som hette
> något i stil med sinova något, det fungerade,
> var en blandning av avsvällande, uttorkande och
> smärtstillande.
>
> Sinoclear ska provas, har småkänningar nu i
> bihålorna efter en förkylning.

Jag brukar köra stora glasögon om jag cyklar när det är kallt. Tex Julas transparenta eller gula utan båge. Inga Velominatigrejer men skyddar mer av ansiktet.

Om jag sa att Sinova Forte fungerar så menar jag lindrar, inget har egentligen fungerat för mig det är därför jag opererat.

Arbetskamrater som kommer från länder med varmare klimat brukar säga att mycket bad i saltvatten och intagande av kvalitativt kamomillte håller bihålorna fina. Jag vet inte om det stämmer eftersom jag inte bor där och hellre dricker kaffe. Förmodar dock att vi pratar om en kombination av bra klimat, sol och att det andra fungerar förebyggande.

Har dröjd med bihålsinflammation i olika grader ettbra tag nu, testade Sino Clear för ett par veckor sedan. Resultat:

Kortsiktigt funkade det kanon.

Lång(ish)siktigt, tja nu såhär 10 dager efter avslutad behandling så kunne jag lika så gärna ha köpt nått kul istället.... :(

Deus_X_M skrev:
> Har dröjd med bihålsinflammation i olika grader
> ettbra tag nu, testade Sino Clear för ett par
> veckor sedan. Resultat:
>
> Kortsiktigt funkade det kanon.
>
> Lång(ish)siktigt, tja nu såhär 10 dager efter
> avslutad behandling så kunne jag lika så gärna
> ha köpt nått kul istället.... :(

Följde du upp med dagliga nässköljningar och cortison?

Sinoclear är bra för det får ut bakterierna ut ur bihålorna. MEN det innebär ju inte att bakteriekulturen dör. Det fixar bara cortison och syre. Alltså så kör man Sinoclear så att möget kommer ut, sedan så sköljer man noggrannt med saltvatten minst en gång men under jobbiga perioder flera gånger om dagen med saltvatten. Och så kör man Nasonex i infektionsperioden.

Näskannan är lika självklar för mig nu som tandborstningen. Jag har hela mitt liv haft bihåle och andra näsproblem. Och i våras hade jeg bihåleinflammation "på riktigt" för första gången i vuxen ålder. Det var tre jobbiga månader. Men ovan taktik var det som hjälpte till slut. Och genom att fortsätta med näskannan så har jag ingen problemnäsa längre.

Jag har självklart suttit fast i nässpray-träsket oxå, så vanlig nässpray rör jag inte längre, om det inte är akut. Men jag kan bara använda det någon gång, om jag tar vanlig nässpray någon dag (dvs 3-4 doser efter varandra) så har jag ett helvete i 3 veckor.

Atlas skrev:
> Deus_X_M skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har dröjd med bihålsinflammation i olika
> grader
> > ettbra tag nu, testade Sino Clear för ett par
> > veckor sedan. Resultat:
> >
> > Kortsiktigt funkade det kanon.
> >
> > Lång(ish)siktigt, tja nu såhär 10 dager
> efter
> > avslutad behandling så kunne jag lika så
> gärna
> > ha köpt nått kul istället.... :(
>
> Följde du upp med dagliga nässköljningar och
> cortison?
>
> Sinoclear är bra för det får ut bakterierna ut
> ur bihålorna. MEN det innebär ju inte att
> bakteriekulturen dör. Det fixar bara cortison och
> syre. Alltså så kör man Sinoclear så att
> möget kommer ut, sedan så sköljer man noggrannt
> med saltvatten minst en gång men under jobbiga
> perioder flera gånger om dagen med saltvatten.
> Och så kör man Nasonex i infektionsperioden.
>
> Näskannan är lika självklar för mig nu som
> tandborstningen. Jag har hela mitt liv haft
> bihåle och andra näsproblem. Och i våras hade
> jeg bihåleinflammation "på riktigt" för första
> gången i vuxen ålder. Det var tre jobbiga
> månader. Men ovan taktik var det som hjälpte
> till slut. Och genom att fortsätta med näskannan
> så har jag ingen problemnäsa längre.
>
> Jag har självklart suttit fast i
> nässpray-träsket oxå, så vanlig nässpray rör
> jag inte längre, om det inte är akut. Men jag
> kan bara använda det någon gång, om jag tar
> vanlig nässpray någon dag (dvs 3-4 doser efter
> varandra) så har jag ett helvete i 3 veckor.

Sköljde efter med saltvatten (självkokt, vet inte om salinbaden man kan köpa på apo är bättre?) gjroder jag, ca en halv timmer efter att det värsta rinnet hade lagt sig från näsan. Men inget Cortison, men det låter ju som något att testa.
Tack för tips och beskrivning :)

Koksaltlösning man köper på apo ligger oftast runt 0,9 -1,0% saltinnehåll.
Det syftar bara till att skölja.

Det är bättre att koka själv. Ju högre salthalt desto mer bakteriedödande.
Jag kokar själv och lösningen innehåller oftast runt 5% salt. Närmar jag mig 10% gör det ont men ger bäst effekt.

Tillbaka
Topp