Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag håller med KungJulian här ovan. Med reservation för att jag inte har stenkoll på banprofilen.
Spännande som satan kommer det att bli, hoppas jag! :)
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag håller med KungJulian här ovan. Med
> reservation för att jag inte har stenkoll på
> banprofilen.
> Spännande som satan kommer det att bli, hoppas
> jag! :)
Det var en väldigt utslätad banprofil, och ingen höjdskala heller. Men nån riktig monsterbacke tycker jag inte det finns där, eller? Då minskar nog Johaugs chanser till förmån för Björgen eller Kalla.
Dom ska ju upp för MB två gånger varav den sista gången är det hela.
Tror dessvärre att Johaug och Björgen blir för starka. Höjer också ett finger för Weng och Fessel.
geologen skrev:
> gsb skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spårkarta med banprofiler:
> > http://ne.falun2015.com/webmap/tracks.html
>
> Tack.
>
> Det var en väldigt utslätad banprofil, och ingen
> höjdskala heller. Men nån riktig monsterbacke
> tycker jag inte det finns där, eller? Då minskar
> nog Johaugs chanser till förmån för Björgen
> eller Kalla.
Mördarbacken, som är mellan 6 - 7 km på blå slinga, har ca 70 m höjdstigning.
Man kör inte riktigt hela den höjdskillnaden strax innan 3 km på röd slinga.
Så, jo banan är rätt tuff.
Det var nere och vände på -1 i natt men det vetesjutton om snön frös ihop nåt för det? Plusgrader just nu och då befinner jag mig några höjdmeter högre än Lugnet så tror att det är ännu lite varmare där.
Jag har inte åkt skidor uppför Mördarbacken, däremot cyklat, sprungit och knuffat barnvagn uppför. Alla tre väldigt jobbiga aktiviteter. Stod vid toppen i lördags, ojojoj vad trötta ben det var...riktigt kul att se att även riktiga idrottare kan bli lika trötta som mig.
Det här jävla tjafset om underlaget är ju rätt tröttsamt. Igår satt dom och käkade salt i programmet på kvällen. Vi fattar. Underlaget påverkar, men det påverkar alla.
Grymt kört! Men jag tycker synd om norskorna. Det är ju helt uppenbart att skidorna är skit för dem. Undrar hur det hade sett ut i dag om alla hade fått samma valla?
geologen skrev:
> Grymt kört! Men jag tycker synd om norskorna. Det
> är ju helt uppenbart att skidorna är skit för
> dem. Undrar hur det hade sett ut i dag om alla
> hade fått samma valla?
Tror inte de tagit kalla ändå. Men de hade nog hamnat på pallen.