[OT] Skid-VM i Falun

[OT] Skid-VM i Falun
Jag börjar verkligen tro på den nya laguppställningen tror den kan stressa Norge...men börjar redan bli lite nervös :)
Ger mig ut en runda på crossen nu det brukar hjälpa!

Bilagor

• 10991161_1416511231982036_3996944086751651706_n.jpg
    10991161_1416511231982036_3996944086751651706_n.jpg
    122.1 KB · Besök: 26
[OT] Skid-VM i Falun
Jag gissar att norskorna är revanschsugna upp till öronen - dels efter tisdagens lopp och dels efter OS-stafetten. Nu vill de nog verkligen "knuse" di svenske. Och, jag tror att de kommer att lyckas. Känns som att om man bortser från vallamissar, allvarliga vurpor och dylikt så måste alla svenskor prestera på absolut topp medan norskorna måste ha några lite svagare insatser. Min gissning är norsk seger med 50 sekunder till tvåan.

Senast ändrad:
[OT] Skid-VM i Falun
Misstänker att Sverige har en rätt skaplig chans till silver (om vi nu beslutat att Norge tar guldet). Frågan är vilka som konkurrerar om sista pallplatsen - Finland? Eller kan Tyskland vara med? Känns dock lite vanskligt med en (visserligen duktig) junior på startsträckan. Eller är Kowalczyk tillbaka så mkt att hon kan ge Polen en chans på en stafettmedalj? Eller kan det bli ngn högoddsare, Italien, Frankrike, USA, ...?

[OT] Skid-VM i Falun
Björgen spurtslår Nilsson igen som tyvärr kommer ha för lite krut kvar när hon lyckats hänga med Björgen hela varvet.

Trea blir USA som kör på inspiration och spurtslår Finland.

[OT] Skid-VM i Falun
Jag kan i alla fall glädja de samlade intressenterna med att tilväxten i juniorlandslaget är riktigt god, snart är Johaug chanslös tvåa ;-)

Hedda Bångman (sic)

Bilagor

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    29.5 KB · Besök: 21
[OT] Skid-VM i Falun
Molle säger att Kalla har bra skidor men jag kan inte verifiera det för någon idiot har bokat enda konfrummet med TV på jobbet för att ha ett riktigt möte fr. kl. 13.

[OT] Skid-VM i Falun
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Molle säger att Kalla har bra skidor men jag kan
> inte verifiera det för någon idiot har bokat
> enda konfrummet med TV på jobbet för att ha ett
> riktigt möte fr. kl. 13.

SVT Play

[OT] Skid-VM i Falun
DT skrev:
> Tappa inte iväg finskan nu bara...

Verkar inte vara nån större risk nu iallafall.

[OT] Skid-VM i Falun
Om det är jobbigt för dem i spåret så är det ingenting mot hur det är i soffan. Känslan är som att stå i planka i 60 min ungefär. Jag är helt slut nu.

[OT] Skid-VM i Falun
Bra kört av Rydqvist ändå, mesta tiden hon tappade kom i fallet kändes det som. Nu håller vi tummarna för Stina.

[OT] Skid-VM i Falun
geologen skrev:
> Med fyra Kalla skulle Sverige vara sjukt
> överlägset.

Det är ju det som Norge har ;)

[OT] Skid-VM i Falun
Sveriges nästa stjärna har ju visat upp sig ordentligt på detta VM. Jäklar vad duktig Stina är. Stark och skicklig på skidorna och med ett fantastiskt taktiskt sinne.

[OT] Skid-VM i Falun
geologen skrev:
> Vad fan har Rikard Grip för dialekt egentligen???

Upplänning med talfel. (han är från Månkarbo)

Tillbaka
Topp