[OT] Skidspår i GBG

Jubelero

Ny medlem
[OT] Skidspår i GBG
Vilken vinterdag!
Stack till Öijersjö GK och körde.
Underbart, men spåren var sådär. Inget för "Finskidorna" om ni nu har sådana. Golfbanor kanske inte är optimalt när snön har blåst omkring som den har gjort det sista.
Någon som hittat spår där man inte behöver forcera så mycket gräs och blåbärsris?

[OT] Skidspår i GBG
Om inte Borås och ymergården är för långt bort så är det ett bra val. Jag gick förbi där idag och såg att det till och med var skidtävling där.

[OT] Skidspår i GBG
Landehof är fint, men jag är tillräckligt snål för att hellre åka gratis än
pröjsa 50 spänn.
Jag sparar nog landvetter till kvällar och när det är barmark på de andra ställena.
Borås kanske kan vara nåt då.

[OT] Skidspår i GBG
Som tur är så har jag ett par "fulskidor" och då gör det inte så mycket om det är lite blåbärsris och markkänning ibland. ;-) Körde en timma i Skatås idag också, igår blev det 1.5 timma där med. Spåren är väl sådär, men själva naturkänslan är fin. Skulle det någon gång komma lite mer snö än nu och ifall dom får tummen ur att spåra med skoter+kälke i Skatås/Delsjön så är både 10:an och 5:an riktigt roliga att köra. Kuperade spår där hela tiden händer något, inga tråkiga raksträckor. :-)

Sen fanns det spår runt fotbollsplanerna också, där var det faktiskt mer snö än på 5:an och 10:an, men spåren var rätt mjuka.

/Leo

[OT] Skidspår i GBG
Åkte också femman och tian i skatås idag. Funkade fint men som sagt inte nått för bästa skidorna. Går även fin-fint att åka på sjön om man vill stakträna. Återkommer med bilder!

skatås.jpg

Sol e najs!

skatås_2.jpg

Rätt ok spår på sina ställen med tanke på att spårsläde inte använts.

edit: bilderna

[OT] Skidspår i GBG
Stakträna vill man.
Såg ut att vara bättre med snö på sjön än på golfbanorna.
Får nog bli en tur där om det inte kommer mera snö snart.
Motljusbild oxå. tack för den.

[OT] Skidspår i GBG
Nänänä, ingen fjollskidåkning i fina spår för mig inte. Det är Ängårdsbergen som gäller. Mycket spännade skidåkning vill jag lova. Alla skidor blir fulskidor här men skoj är det. Nu fyller det på med mer av den vita varan men det var helt ok före i kväll. Garanterat ingen köbildning

[OT] Skidspår i GBG
Var i Hindås lördad och söndag. Dom har spårat en 6,5 km. slinga-bra med snö och fina spår. På "Hindåssjön" har dom spårat runt hela sjön- en kanonslinga på 10 km. Fika och dusch finns i Hindås SK klubbstuga ( lörd. och söndag kl. 11-15). Infart från vägen mot Rävlanda. Även spåret passerar klubbstugan. Obs! Ingen spåravgift, så då kan man lägga dom pengarna på fika istället!/ Hans

Tillbaka
Topp